Som rubriken antyder så skulle jag vilja diskutera Robinson när SVT hade hand om dokusåpan. Typ mellan åren 1997-2003 om jag inte missminner mig. Sen tog väl TV3 över och efter det TV4. Hur som haver så skulle jag vilja veta hur det har gått för deltagarna under denna period, många profiler kom ju och gick under den här epoken.
Eller vem minns inte Ulrika "Robinson-Carola" Klintell med sin bibel, hbt-Jerker som vann (fast han enbart slöade, min uppfattning), Hildegard Krebbs som slutligen tog mod till sig och skällde ut deltagarna efter noter, Martin Melin (och den klassiska snoppmassagen) samt Bubba som utbildade sig till veterinär. Vad hände med dessa och många andra efter att kamerorna slocknat?
Är det någon som sitter inne med uppgifter vad som hänt? Det kanske rent av är någon av de gamla deltagarna som har ett konto här på fb och vill dela med sig av tiden på Robinson-ön? För som jag minns det, 1997 när såpan kom till Sverige, så var det något revolutionerande. Idag höjer man väl knappt på ögonbrynen åt ännu en ny dokusåpa.
Känn er fria att diskutera, minnas och grotta ner er i en era då Robinson var ett bra tv-program.