• 1
  • 2
2022-11-07, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sement
Om ni är så säkra på att personen i fråga kommer betala tillbaka lånet och eftersom ni verkar väldigt måna om att hjälpa till. Varför inte ta ett snabblån i ditt eget namn och betala tillbaka omgående när personen får lön, inkl avgifterna som tillkommer? Om ni nu har stadig inkomst.

Det är ett alternativ som finns med i bilden.
Citera
2022-11-07, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sement
Om ni är så säkra på att personen i fråga kommer betala tillbaka lånet och eftersom ni verkar väldigt måna om att hjälpa till. Varför inte ta ett snabblån i ditt eget namn och betala tillbaka omgående när personen får lön, inkl avgifterna som tillkommer? Om ni nu har stadig inkomst.

Ja även om jag inte själv skulle göra det, så skulle det givetvis kunna funka. TS måste då lita väldigt mkt på denna person.

Det kan säkert annars finnas sidor som acceptera anställningsavtalet som underlag vid manuell bedömning för ett så pass litet lån. Om hans historik i övrigt är rent.

Jag antar att ts kompis har försökt förlänga förfallodatumet etc och av någon anledning så bara måste det betalas nu och kan absolut inte vänta en månad? Låter lite lustigt, men vi kan köra på det.
Citera
2022-11-07, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ja även om jag inte själv skulle göra det, så skulle det givetvis kunna funka. TS måste då lita väldigt mkt på denna person.

Det kan säkert annars finnas sidor som acceptera anställningsavtalet som underlag vid manuell bedömning för ett så pass litet lån. Om hans historik i övrigt är rent.

Jag antar att ts kompis har försökt förlänga förfallodatumet etc och av någon anledning så bara måste det betalas nu och kan absolut inte vänta en månad? Låter lite lustigt, men vi kan köra på det.

Det är inte alls lustigt, personen har blivit lämnad i sticket med flera kostnader. Vi har redan löst en del av det men den här kostnaden kvarstår. Personen i fråga är väldigt ung och har inte haft riktig koll utan litat på andra. En trist och dyr läxa.
Citera
2022-11-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18

Det här var inte den enda kostnaden, vi har löst andra saker men det går inte att skjuta upp allt. Personen i fråga är väldigt ung och har litat på en närstående som lämnat hen i sticket. En jobbig läxa men förhoppningsvis kommer det något bra ut av det.
Citera
2022-11-07, 11:39
Medlem
Vart lite dubbelposter ovan, sorry!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem