Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-06, 12:33
Medlem
Nihennas avatar
Detta blir nog den första lågkonjunktur jag bryr mig om. Sist, 2008, så gick jag gymnasiet och behövde inte direkt bry mig.

Glass som kostar mer men där de dragit ner på innehållet, elpriser som är nästan 10 gånger det vanliga osv osv.

Vad brukar hända efter en lågkonjunktur? Är det lönerna som går upp eller går priserna tillbaka till normalläget?
Citera
2022-11-06, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Detta blir nog den första lågkonjunktur jag bryr mig om. Sist, 2008, så gick jag gymnasiet och behövde inte direkt bry mig.

Glass som kostar mer men där de dragit ner på innehållet, elpriser som är nästan 10 gånger det vanliga osv osv.

Vad brukar hända efter en lågkonjunktur? Är det lönerna som går upp eller går priserna tillbaka till normalläget?

Jag har ett blanco lån på 100.000 kronor så jag hoppas verkligen att priser går upp så mitt lån blir "mindre".
Citera
2022-11-06, 13:07
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Jag har ett blanco lån på 100.000 kronor så jag hoppas verkligen att priser går upp så mitt lån blir "mindre".
Lånet blir inte "mindre" för att priserna går upp, utan om din lön går upp.

Till ts: Det kommer bli dyrare att leva, och det kommer det fortsatt vara tills vi får deflation, alltså motsatsen till inflation.
Citera
2022-11-06, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Lånet blir inte "mindre" för att priserna går upp, utan om din lön går upp.

Till ts: Det kommer bli dyrare att leva, och det kommer det fortsatt vara tills vi får deflation, alltså motsatsen till inflation.

Ja men hela samhället rör sig uppåt även löner ifall priser blir dyrare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in