2006-07-15, 10:57
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMKSWE
Intressant tråd.
Kan nån samanställa en lista på religösa butiker så ska vi inte shoppa där..

Är vi så ateistiska att vi inte kan tänka oss att handla i butiker vars ägare tror på gud?
Citera
2006-07-15, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JMKSWE
Intressant tråd.
Kan nån samanställa en lista på religösa butiker så ska vi inte shoppa där..

Kan bli svårt med t.ex. amerikanska varor då. Tror Bill Gates på Gud?
Citera
2006-07-15, 11:19
Medlem
SthlmRudeboys avatar
Nu handlar det väl inte om att bojkotta allt som ägs av någon religiös person utan snarare dom med kopplingar till religiösa sekter och dyl. Dom vill iaf inte jag sponsra.
Citera
2006-07-15, 11:23
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haye
Kan bli svårt med t.ex. amerikanska varor då. Tror Bill Gates på Gud?

Citat från Bill Gates:

"In terms of doing things I take a fairly scientific approach to why things happen and how they happen. I don't know if there's a god or not, but I think religious principles are quite valid."

Så talar en ateist/agnostiker som är väl medveten om att han lever i ett kristet land...
Citera
2006-07-15, 11:34
Medlem
Churchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balla baltazar
Har också hört att Onoff ägs av Livets ord. Någon som kan bekräfta/dementera?
Trist i så fall eftersom det är den enda stora elektronikkedja där man kan få personlig service utan att behöva köa.
ONOFF ägs till 90 procent av grundaren Has Westin, resterande 10 procent av vd Sten Schröder. Ingen av dem har anknytning till Livets Ord.
Citera
2006-07-15, 11:34
Medlem
rogerks avatar
inte svensk

OK frukten är givetvis inte alltid svensk, växer ju ej så mkt apelsiner här. Men jag har hört att hel del av jucien pressas i England och fraktas hit. Detta kan man inte läsa något alls om på deras hemsidan. dom vill framstå som en liten lokal tillverkare...
Citera
2006-07-15, 12:36
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Är det verkligen sant att Rusta ägs av Livets Ord?

Nej det är inte sant. Förutom det sunda förnuftet så läste jag en intervju i början av sommaren med Bengt a K (minns dock inte i vilken tidning, kanske var det i Wachtturm...) som slutligen dödade myten.
Citera
2006-07-15, 12:59
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Nej det är inte sant. Förutom det sunda förnuftet så läste jag en intervju i början av sommaren med Bengt a K (minns dock inte i vilken tidning, kanske var det i Wachtturm...) som slutligen dödade myten.
Även om myten är död så verkar det fortfarande finnas folk som är tvärsäkra på att den är sann.
Fick så sent som igår förklarat för mig av en bekant "hur det låg till" när han fick se mig komma med en Rusta-kasse. Att jag förklarade att det var en myt och inte fanns någon som helst sanning i det slog han bara bort med ett gapskratt. Självklart hade han rätt för han hade ju hört det av "Nisse" på jobbet som kände någon vars fru var bekant med någon "som-visste-allt"...eller nått sånt.

Inte konstigt att världen är full av galna konspirationsteorier när man hellre tror på vad knäppskallar hört på fyllan av ännu galnare knäppskallar än ren fakta.

I fallet Rusta kan man t ex se vem som äger Rusta på http://www.rusta.se/artikel.asp?strukturId=3

/ TT
Citera
2006-07-15, 14:48
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsult TT
Även om myten är död så verkar det fortfarande finnas folk som är tvärsäkra på att den är sann.
Fick så sent som igår förklarat för mig av en bekant "hur det låg till" när han fick se mig komma med en Rusta-kasse. Att jag förklarade att det var en myt och inte fanns någon som helst sanning i det slog han bara bort med ett gapskratt. Självklart hade han rätt för han hade ju hört det av "Nisse" på jobbet som kände någon vars fru var bekant med någon "som-visste-allt"...eller nått sånt.

Inte konstigt att världen är full av galna konspirationsteorier när man hellre tror på vad knäppskallar hört på fyllan av ännu galnare knäppskallar än ren fakta.

I fallet Rusta kan man t ex se vem som äger Rusta på http://www.rusta.se/artikel.asp?strukturId=3

/ TT

Jorden är rund och efter Shoemaker-Levy bor vi alla i ett brinnande helvete Punkt
Citera
2006-07-15, 15:12
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverent Mishap
Jorden är rund och efter Shoemaker-Levy bor vi alla i ett brinnande helvete Punkt
Är jorden verkligen rund ?
Enligt dom här lirarna är ju jorden platt: http://www.alaska.net/~clund/e_djubl...f/FlatHome.htm

Vem ska man tro på ??

/ TT
Citera
2006-07-15, 16:36
Medlem
Reverent Mishaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsult TT
Är jorden verkligen rund ?
Enligt dom här lirarna är ju jorden platt: http://www.alaska.net/~clund/e_djubl...f/FlatHome.htm

Vem ska man tro på ??

/ TT

Ja jävlar vad korkad. Undertecknad vinner pris idag.
Citera
2006-07-15, 16:42
Medlem
von Schmerzs avatar
Jag vill tro att Brämhult bara är ett vanligt företag. Sen jag började ta med en flaska (kommer inte ihåg vad den heter, men den innehåller ginseng) till mina tentor har jag inte kuggat en enda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in