• 3
  • 4
2022-11-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Är det dumt att medicinera med antidepressiva om man är deprimerad för att man inte är nöjd med livet? I mitt fall har jag inga vänner, ingen partner, ingen familj... har absolut ingenting. Har väldigt svårt att få kontakt med folk, min asperger diagnos gör det inte lättare då jag inte heller kan relatera eller förstå andra. Känner verkligen av en oändlig hopplöshet och depression över läget. Det känns inte som att jag ens befinner mig i ett samhälle.

I mitt fall, vore det lämpligt att påbörja antidepressiv behandling för att bryta den nergående spiralen? I för sig har jag börjat med Voxra vilket hjälper mot energin, men inte ångest eller sociala problem.

Jag är deprimerad för att jag är ensam. Antingen kan jag bryta ensamheten och då bryta depressionen (eller inte, jag vet ju inte vad som lär hända), eller lindra depressionen och på så vis kanske lindra ensamheten. Vet inte vad.

Ja, det är dumt, dvs obegåvat. Tar man t.ex. SSRI har man ett IQ som indikerar dumhet. Alla metastudier pekar entydigt i den riktningen.
Citera
2022-11-07, 13:29
Medlem
Tror du kan få bra hjälp av antidepressiva. Som jag ser på saken finns det ingen anledning att gå omkring och må dåligt om det finns medicin som kan hjälpa dig.
Citera
2022-11-07, 13:30
Medlem
styckets avatar
Ja det är råttgift. Börja träna och äta sallad.
Citera
2022-11-07, 17:30
Medlem
Jag fick antidepp 24 timmar efter jag kontaktade vården. Största misstaget jag gjorde under mitt liv. Antidepp förstör mer än vad de ger nytta! gick på dem under 6 månader och slutade ta dem. för jag inte fick någon återkoppling från läkare!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in