• 1
  • 2
2022-11-04, 09:19
Medlem
Hej, jag vet inte vad det kallas för. Men den delen som finns på ''Start'', ''Sökfunktion'' och andra ikoner. Den delen där datum och tiden finns. Den raden syns vid fullskärm, när jag kollar på videoklipp eller filmer. Varför gör det, det och hur får jag hundra procentig fullskärm?

Tack för svar!
Citera
2022-11-04, 09:24
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Hej, jag vet inte vad det kallas för. Men den delen som finns på ''Start'', ''Sökfunktion'' och andra ikoner. Den delen där datum och tiden finns. Den raden syns vid fullskärm, när jag kollar på videoklipp eller filmer. Varför gör det, det och hur får jag hundra procentig fullskärm?

Tack för svar!
Du bockar för "dölj menyrad automatiskt" i inställningar så poppar den upp endast när du hovrar över den. Om vi snackar Windows.
Citera
2022-11-04, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Du bockar för "dölj menyrad automatiskt" i inställningar så poppar den upp endast när du hovrar över den. Om vi snackar Windows.
Tack!
Vart bockar man det någonstans?
Citera
2022-11-04, 09:32
Medlem
Citat:
EDIT: Okej, det gick, men då försvinner den i samtliga sidor jag är på. Jag skulle helst vilja att den enbart försvinner om jag har fullskärm när jag kollar på video eller filmer.
Citera
2022-11-04, 09:33
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Tack!
Vart bockar man det någonstans?
Jag går till settings --> personalisation --> taskbar (menyrad) --> taskbar behaviours och bockar för rutan "hide taskbar automatically".
Citera
2022-11-04, 09:35
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
EDIT: Okej, det gick, men då försvinner den i samtliga sidor jag är på. Jag skulle helst vilja att den enbart försvinner om jag har fullskärm när jag kollar på video eller filmer.
Den ska försvinna vid helskärm ändå, normalt. Kanske nåt som hängt sig.
Citera
2022-11-04, 09:36
Medlem
F11
Citera
2022-11-04, 09:37
Medlem
Citat:
Den ska försvinna vid helskärm ändå, normalt. Kanske nåt som hängt sig.
Möjligtvis något som har hängt sig..
Brukar bli sig självt när jag startar om datorn. Men jag misstänkte att det är något som man kan åtgärda utan att behöva starta om datorn. Men om detta är onormalt, så kanske det är det enda sättet..

Tack för ditt svar!
Citera
2022-11-04, 09:37
Medlem
Citat:

Tack för svar!

Tryck på F11
knapparna längst upp på tangentbordet
Citera
2022-11-04, 10:16
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Starta om datorn!
Citera
2022-11-04, 10:41
Medlem
Bum1s avatar
Ibland har det blivit så för mig också. Verkar som att det fastnat en bug i någon synaps. Starta om datorn så brukar det lossna!
Citera
2022-11-04, 11:10
Medlem
Kalashs avatar
Kör du VLC eller menar du i browser? Om VLC - välj rullgardinsmeny View eller vafan den heter och klicka sen i "Always on top" så är problemet ur världen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in