Flashback bygger pepparkakshus!
2022-11-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
I Sverige händer det oftare, minst två fall förra året.
Jag har för mig att man bara har ett par minuter på sig att få ut barnet när mamman avlider.
Man har mindre än 30 minuter på sig att rädda bebisen om den gravida modern dör.

https://babiesplannet.com/if-a-mother-is-pregnant-and-dies-how-long-can-the-baby-survive/
Citera
2022-11-04, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
En gravid afghansk kvinna har dött efter att ha blivit attackerad med en kniv.
Barnet överlevde och vårdas på sjukhus.
Polisen jagar nu en dansk man på 18–19 år som misstänks för dådet
"Dansk"?
Citera
2022-11-04, 12:27
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
En gravid afghansk kvinna har dött efter att ha blivit attackerad med en kniv.
Barnet överlevde och vårdas på sjukhus.
Polisen jagar nu en dansk man på 18–19 år som misstänks för dådet

Nej. De jagar en utlänning.

Dessutom verkar hon vara måltavla för dådet.

"- Vi formoder, at det er målrettet."

https://ekstrabladet.dk/krimi/drab-paa-gravid-formoder-det-er-maalrettet/9499955
Senast redigerad av b00b00 2022-11-04 kl. 12:29.
Citera
2022-11-04, 12:49
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Nej. De jagar en utlänning.

Dessutom verkar hon vara måltavla för dådet.

"- Vi formoder, at det er målrettet."

https://ekstrabladet.dk/krimi/drab-paa-gravid-formoder-det-er-maalrettet/9499955

Jag citerade en artikel där det står en dansk man. Antagligen har han danskt medborgarskap
Citera
2022-11-04, 12:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jag citerade en artikel där det står en dansk man. Antagligen har han danskt medborgarskap

Antagligen citerade du Aftonbladet, och de har fått det om bakfoten.

Av vad som kommit fram hittills talar det mesta för att GM inte är identifierad. Det går alltså inte att anta något om hans medborgarskap.
Citera
2022-11-04, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nu hänvisade dock Skyliner. till Twitter. Inte till Ekstrabladet. Enligt Twitter skrev hen.

Möjligt att Skyliner. har rätt i att på Twitter beskrivs GM som dansk. Aftonbladet skrev ju det, jag och om Skyliner.:s flöde är svenskt så är det mycket möjligt att det är vad som framkommer.

Han gjorde en felöversättning - för att i samma mening klaga på andras översättningar. Sen om du vill låtsas som någonting annat är du fri att göra det.
Citera
2022-11-04, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylle9001
Vad i det citatet tolkar du att han är afghan? Om det senare kommer information att han är afghan så är det ju så men innan dess är det egna teorier. I det citatet ni delar står endast att han troligtvis har annat etnisk bakgrund än dansk. Och enligt svensk media jagas en dansk man misstänkt för dådet.

Är du allvarlig? Enligt svensk media så blir flyktingar som kommer hit etniska svenska och brukar även beskriva utlänningar utomlands som svenskar, klart som fan de skulle skriva att det är en dansk även om det så vore en kolsvart nigger.
Citera
2022-11-04, 13:27
Medlem
santos_devilles avatar
18-19 år
170-175 cm lång
smal kroppsbyggnad och långa ben
Brun till hyn
Kort svart jacka med luva
Citera
2022-11-04, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Tyckte det luktade sandapa såfort jag såg tråden...
Ingen skräll isåfall.
Även hon som dog verkar ju vara Afghan så säkert för att motverka inavel han begick detta brott.
Att du bara skriver som du gör när en gravid kvinna har dött säger att du är den största inavel i den här tråden . Så fkn hjärndöd och äckligt smuts till individ .
Citera
2022-11-04, 13:40
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Han gjorde en felöversättning - för att i samma mening klaga på andras översättningar. Sen om du vill låtsas som någonting annat är du fri att göra det.

Det vet jag inte. Felöversättningen är i Aftonbladet. Det är möjligt att det är en felöversättning som spillt över också till Twitter.
Citera
2022-11-04, 14:14
Medlem
Säkert en Afghan från Danmark
Citera
2022-11-04, 15:08
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det vet jag inte. Felöversättningen är i Aftonbladet. Det är möjligt att det är en felöversättning som spillt över också till Twitter.

Det är knappast en felöversättning. Aftonbladet förvränger aktivt - ljuger om, på ren svenska - vad den danska polisen säger genom att infoga "dansk" (och dessutom utelämna halva signalementet, som skulle motsäga den bild tidningen försöker sätta). Jämför:

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Polisen jagar en dansk man mellan 18–19 år som misstänks för brottet, skriver Ekstra Bladet. Han beskrivs av polisen som tanig och mellan 170–175 centimeter lång.

Citat:
Ursprungligen postat av Ekstra Bladet
Politiet er på jagt efter en ung mand på 18-19 år, som de mener begik drabet på en 37-årig gravid kvinde, der i går aftes blev overfaldet i sin bil, da hun kom ud fra sit arbejde på et plejecenter i Holbæk.

Gerningsmanden beskrives som en ung mand af spinkel bygning og mellem 170 og 175 centimeter høj.

Derudover fortæller politiet, at gerningsmanden formentlig er af anden etnisk baggrund end dansk. Han var iført kort sort jakke og sort hue.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in