2022-11-20, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Han startar motorn i bilen för att få värme. Men nu börjar dieseln ta slut enligt artikeln i Aftonbladet, så nu blir det kallt för gubben. Hjälpsamma människor kommer säkert att erbjuda honom dunkvis med diesel efter artikeln i Aftonbladet, få se om han mjuknar och tar emot hjälpen. Rättshaverist och tjurskalle är nog snarast underdrifter i det här speciella fallet. Om han inte är direkt psyksjuk, för då är det ändå synd om honom, så har jag nog aldrig hört talas om en större idiot.

Ja han är rubbad och mkt svår, men inte fan skall idioten frysa ihjäl. Borde tvångsvårdas.
Jag får ändå ge honom att han har beslutsamhet, synd han inte använder den till något bättre
Citera
2022-11-20, 08:54
Medlem
Läste nu på om gubben. Han har rätt i att det är mkt svårt att få tag i en bostad som pensionär. Många tror det är bara gå till kommunen men många kommuner erbjuder inte bostad. I en del fall kan de erbjuda akutboende. Det är mkt enkelt bli bostadslös i Sverige.

Han har rätt i en del saker han säger
Citera
2022-11-20, 09:30
Följetongen med Erling har bättre underhållningsvärde än smörjan som går på tv idag. Mest fascinerande är väl att han gärna framhåller hur efterbliven han är. Han måste ju vakna ilsken redan på morgonen
Citera
2022-11-20, 09:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
När man läser artiklarna idag försvinner absolut all sympati för honom, den var i och för sig i princip obefintlig innan. Han har alltså enligt egen utsago sagt upp lägenheten för fem år sedan för att alla behandlade han illa. Hans ena barn vägrar träffa honom och det andra barnet och hans barnbarn vill inte heller ha med honom att göra. Märkligt att somliga hela tiden har otur, eller så beror det på att han är sjuk i huvudet

Att han skiter i trams som att han har körförbud ska han ha all heder av. Resten påminner om min far, som anses vara en idiot av mig, min bror och min mor och också ansågs vara det av mina morföräldrar men absolut inte kan tänka sig att det beror på honom själv.
Citera
2022-11-20, 09:56
Avstängd
448s avatar
Ni får crowfunda gubben med en sån här o ställa bredvid bilen med varmluftslang kopplad till kupen så han kan tjura hela vintern.

https://www.amazon.se/maXpeedingrods...53194365&psc=1

Dom drar ström också lite men han kan ha på bilen tomgång nån timma nån gång i veckan för o serva batteriet i bilen som får driva den

Fjärr till så gubben får lyx , han kan starta den från sovepåsen innan han kliver upp arg
Citera
2022-11-20, 11:16
Medlem
SpencerPratts avatar
Har inte varit insatt i Erlings äventyr men sitter gubben kvar?
Citera
2022-11-20, 12:29
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Läste nu på om gubben. Han har rätt i att det är mkt svårt att få tag i en bostad som pensionär. Många tror det är bara gå till kommunen men många kommuner erbjuder inte bostad. I en del fall kan de erbjuda akutboende. Det är mkt enkelt bli bostadslös i Sverige.

Han har rätt i en del saker han säger
Enligt tidigare uppgifter har han blivit vräkt, haft skatteskulder och till privata. Vi kan nog ta vad han säger med en stor nypa salt.

Han har alltså tidigare legat andra till last, inte betalat skatter och skulder till privatpersoner och uppfört sig så han blir vräkt. Och nu plötsligt tycker han att samhället ska göra "rätt" mot honom (för en sak som solklart är hans eget ansvar). Han får bita ihop och lägga 500 på däck till skrotbilen och ta sig därifrån.
Citera
2022-11-20, 12:55
Medlem
En envis tjurgubbe som gör sig ovän med alla som inte gör som han vill, sina grannar, till och med sina barn. Fram växer bilden av en tjurig jävel som bara ska ha sin vilja igenom. Vägra stanna för polisen som följt efter under en mycket lång sträcka med blinkande blåljus.
Citera
2022-11-20, 13:18
Medlem
Eoppoyzs avatar
Han verkar vara en ytterligare boomer som aldrig har lämnat sandlådestadiet.
Citera
2022-11-20, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Han verkar vara en ytterligare boomer som aldrig har lämnat sandlådestadiet.

Håller med vilken jäkla pajas. Att ingen i hans släkt förklarar vilken idiot han framstår som.
Citera
2022-11-20, 14:29
Medlem
Ska vi crowdfunda ett par nya hjul och hjulskifte till honom? Jag kan pytsa in med 500kr. Kanske finns någon local som kan hjälpa till?
Citera
2022-11-20, 14:43
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autodidis
Ska vi crowdfunda ett par nya hjul och hjulskifte till honom? Jag kan pytsa in med 500kr. Kanske finns någon local som kan hjälpa till?

Nej, han har avböjt hjälp. Polisen skall laga bilen kräver han.

LL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in