Citat:
Ursprungligen postat av
25cm-slak
Verdens Gang rapporterar att Erling is still going strong utanför Gubbensbytorp nu på lördagsförmiddagen.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...te-dag-paa-rad
Erling lyckas även leverera ytterligare en one-liner:
– Om dagen leser jeg litt aviser. Det går bra å sitte her. Det er verre å sitte hjemme og ikke ha noe å gjøre.

Jag hörde en annan bra "Jag är van vid att ha tråkigt så det bekommer mig inte så mycket"
Frågan är om man kan hjälpa till att få ännu mer spridning på det här i media utanför Sverige.
Jag hade gärna sett någon internationell mediabevakning legat och hovrat med hellikoter över Erling dygnet runt hela November och December fram till att någon akademiker från Karlstads kommun tvingades få slut på uppståndelsen genom motvilligt levera en pall nya däck.
Jag tror inte Erling backar i första taget. Tvärtom verkar han ta varje chans till strid. I en intervju sa han tex att inget
auktoriserat bärgnings eller däckföretag erbjudit sig att hjälpa till. Att han underströk "auktoriserat" kan man ju tolka som att han fått erbjudande om hjälp men benhårt avböjt den eftersom han är helt inriktad på att det är samhället och inte enskilda medborgare som ska ställa detta till rätta.