• 3
  • 4
2022-11-08, 18:33
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman

anakata, gjorde ett misstag som kunde knytas ihop med hens dator "enligt polisen". Att stava fel medvetet är Punkt 1 inom OSiNT att inte bli igenkänd. Det har inget med IQ att göra. Hade jag brytt mig hade jag använt mig stavningskontroll. Du har helt rätt. På andra ställen använder jag alltid stavningskontroll där blir det aldrig fel. Intressant va? Naturligtvis. Detta förstår inte personen som tror att det handlar om IQ som om att jag skriver med papper och penna här.

Notera av att jag glömde "av " med flit.

Om du läser FUP:en kommer du att se att han satt och tjattrade om sina bedrifter i klartext över IRC. Det var inte bara ett misstag, det var en lång rad misstag och sedan dess har snuten och antagligen också CGI kompetensutvecklat en hel del.
2022-11-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissBuss
Om du läser FUP:en kommer du att se att han satt och tjattrade om sina bedrifter i klartext över IRC. Det var inte bara ett misstag, det var en lång rad misstag och sedan dess har snuten och antagligen också CGI kompetensutvecklat en hel del.
Men verkligen. Du kan sitta med E2EE, VPN och Tor. Om du sedan sitter och skriver allt på ett konto kopplat till dig på en plats där allt är publikt... ja då är man korkad.
2022-11-08, 18:39
Medlem
PissBusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Inte för att vara petig men är inte detta en beskrivning på ett förfarande som gäller dynamiskt IP, statiskt är väl ändå tanken med att det inte byts ut om man inte själv gör det manuellt.

Det är helt riktigt.

Och det spelar typiskt sett ingen roll om någon har ens publika IP, eftersom kreti och pleti inte exponerar några tjänster på det från maskiner innanför NAT.

Phishing-taktik är ett långt mer troligt hot i sådant fall, och då är det e-postadress eller telefonnummer man behöver hålla hemligt.
2022-11-08, 19:39
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Hacket var fejk och syftet var att skoja med ett gäng näthatare.
Ber om ursäkt för oärligheten.

Det verkar som att gänget upptäckte detta ganska snabbt efter att direktsändningen startade och sedan blev det rena lynchstämningen i forumet. Jag hann läsa ett inlägg innan det försvann "hoppa in i skåpbilen och ta nästa färja över sundet, nu jävlar ska han få se på fan".
2022-11-08, 19:46
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Det verkar som att gänget upptäckte detta ganska snabbt efter att direktsändningen startade och sedan blev det rena lynchstämningen i forumet. Jag hann läsa ett inlägg innan det försvann "hoppa in i skåpbilen och ta nästa färja över sundet, nu jävlar ska han få se på fan".
Ja de satt och väntade hela helgen på ett stort avslöjande och när streamen startade fick de se mig sitta och käka pizza. Det är så roligt att de blir så extremt arga. Man undrar hur de funkar i verkliga livet.
2022-11-08, 19:55
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Ja de satt och väntade hela helgen på ett stort avslöjande och när streamen startade fick de se mig sitta och käka pizza. Det är så roligt att de blir så extremt arga. Man undrar hur de funkar i verkliga livet.

Det var någon användare med polisuniform på sin profilbild som började raljera redan efter 5 minuter.

Har inte hängt med i matchen för jag kom in i slutet, men det var alltså din egen hemsida?
2022-11-08, 19:58
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Det var någon användare med polisuniform på sin profilbild som började raljera redan efter 5 minuter.

Har inte hängt med i matchen för jag kom in i slutet, men det var alltså din egen hemsida?
Ja, det var samma person som helt oironiskt sa "Snubben verkar inte fatta varför vi blir så här förbannade över raderade inlägg på ett nätforum".

Det här var min sida ja. Jag fejkade ett hack och hypade upp ett stort livestreamat avslöjande om mig själv hela helgen. Sedan startade live:n och de blev väldigt besvikna.
2022-11-08, 21:12
Moderator
vhes avatar
Då det helade visade sig vara fejk så har diskussionen inte mycket värde i forumdelen IT-säkerhet. Tills dess att vi hittar ett bättre hem - om någonsin - så får vi pausa här.

Tråd låst.

/Moderator
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in