Citat:
Haha! Jag känner igen det litegrann. Marknader där jag bor (de få som finns kvar) är lite bättre men det är en del gamla gubbar som säljer VHS-filmer från 80-talet och gamla bandspelare också. Med någras utbud kan man verkligen undra hur det går runt eller hur de kan finna det meningsfullt att stå där vecka efter vecka.
När det gäller billiga frisörer anar jag det inte nödvändigtvis är något super-skumt. Typ de har fått tag på en billig lokal eller har en lokal över och sen jobbar frisören där för mycket låg lön.
När det gäller butiker i staden jag bor har de ofta lite fler kunder kanske. Fast också en del av detta med gamla gubbar. Vissa affärer har jag dock undrat alls vilket syfte de tjänar och hur de kan gå runt alls. "Afrikansk butik" var något vi hade ibland och det står inte helt klart för en oinsatt vad de egentligen säljer.
När det gäller billiga frisörer anar jag det inte nödvändigtvis är något super-skumt. Typ de har fått tag på en billig lokal eller har en lokal över och sen jobbar frisören där för mycket låg lön.
När det gäller butiker i staden jag bor har de ofta lite fler kunder kanske. Fast också en del av detta med gamla gubbar. Vissa affärer har jag dock undrat alls vilket syfte de tjänar och hur de kan gå runt alls. "Afrikansk butik" var något vi hade ibland och det står inte helt klart för en oinsatt vad de egentligen säljer.
Det finns mycket skumt skulle jag säga.
Att babbarnas lokaler skulle vara mycket billigare än andra frisörers tror jag inte på då de har minst lika bra läge om inte bättre men håller ändå mycket lägre priser. Visst kan det vara så att kusinen äger huset och de får lokalen billigt men alla kan inte ha kusiner som äger hyreshus?
Inom många branscher så fuskas det men jag skulle säga att just invandrarägda företag fuskar mer. Jag drar inte alla över en kam utan säger bara att skulle man välja ut 100 företag av svenskägda och 100 företag där en utlänning äger verksamheten så gissar jag att utlänningsföretagen sysslar med mer fusk och konstiga upplägg.