2022-11-02, 07:01
Bannlyst
Förr i tiden , när Sverige var homogent och inte har USA rasproblem. Då lämnade man tillbaka pennorna till statsverket och man gjorde rätt för sej.

Sedan kom en ny generation sossar som myglar och fifflar. Mona Sahlin är väl ett gott exempel på detta och även Anna Greta Lejon som gjorde att Ebbe Carlsson kunde privatspanna på Svenska folket. Lennart Geijer som köpte barnsex av Doris Hopp.

Nu har ännu en fifflande sosse blivit avslöjad :

Uppdrag granskning kan avslöja socialdemokratiska politiker som äger villor men har folkbokfört sig i stugor eller på andra platser där de enligt grannar inte bor. På adressen där riksdagsledamoten Tomas Kronståhl (S) är folkbokförd öppnar en tysk man dörren:
– Nej, han bor inte här. Det här huset hyrs ut.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/avslojar-s-politikernas-hemliga-upplagg-ratt-adress-sakrar-miljonarvoden
Citera
2022-11-02, 07:14
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Förr i tiden , när Sverige var homogent och inte har USA rasproblem. Då lämnade man tillbaka pennorna till statsverket och man gjorde rätt för sej.

Sedan kom en ny generation sossar som myglar och fifflar. Mona Sahlin är väl ett gott exempel på detta och även Anna Greta Lejon som gjorde att Ebbe Carlsson kunde privatspanna på Svenska folket. Lennart Geijer som köpte barnsex av Doris Hopp.

Nu har ännu en fifflande sosse blivit avslöjad :

Uppdrag granskning kan avslöja socialdemokratiska politiker som äger villor men har folkbokfört sig i stugor eller på andra platser där de enligt grannar inte bor. På adressen där riksdagsledamoten Tomas Kronståhl (S) är folkbokförd öppnar en tysk man dörren:
– Nej, han bor inte här. Det här huset hyrs ut.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/avslojar-s-politikernas-hemliga-upplagg-ratt-adress-sakrar-miljonarvoden

En fifflande politiker?! Nu jävlar blåser det på månen.
Citera
2022-11-02, 07:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel

Det är väl främst V, S och MP politiker myglar och fiffla. Många V poliitiker jobbar dessutom åt främmande makt.
Citera
2022-11-02, 07:33
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:

Eller hur! Jag är djupt chockerad.
Citera
2022-11-02, 07:39
Medlem
Citat:
Det är väl främst V, S och MP politiker myglar och fiffla. Många V poliitiker jobbar dessutom åt främmande makt.

Så är det. Avundsjuka vänsterväljare myglar, fifflar och lever på bidrag. Jobba och göra rätt för sig är inget som de rödgröna gör. Det är därför som riktiga arbetare numera röstar på SD och borgerliga partier.
Citera
2022-11-02, 07:39
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:

Säga vad man vill men just V och Mp tror jag inte har några större problem med fifflerier. Sen vette sjutton vad man ska säga om ”främmande makt”. Är väl bra med internationellt samarbete tänker jag. Tycks även de andra partierna anse med tanke på vurmandet för NATO.
Citera
2022-11-02, 07:50
Bannlyst
Citat:
Säga vad man vill men just V och Mp tror jag inte har några större problem med fifflerier. Sen vette sjutton vad man ska säga om ”främmande makt”. Är väl bra med internationellt samarbete tänker jag. Tycks även de andra partierna anse med tanke på vurmandet för NATO.

Extrem mycket brottslighet ibland mp och V politiker.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baskonto
Så är det. Avundsjuka vänsterväljare myglar, fifflar och lever på bidrag. Jobba och göra rätt för sig är inget som de rödgröna gör. Det är därför som riktiga arbetare numera röstar på SD och borgerliga partier.

Tyvärr mörka SVT mycket av det mygel som V och MP politiker håller på med.
Citera
Avslutad
Statsbygget eroderar, bit för bit, och Sverige åker upp några pinnhål i den internationella korruptionsligan. Under denna höst har många politiker sagt att de inte längre känner igen Sverige, att vi går mot tuffare tider osv, men få reflekterar över den egna rollen i denna rörelse.

När forskare talar om klimatproblemen brukar begreppet "brytpunkt" nämnas, det är där klimatsammanbrott blir till ett självspelande pianon och det inte finns något att göra. Frågan är om det finns en motsvarande brytpunkt för samhällskontraktet, där människor säger att de inte längre ställer upp på staten?

Definitivt är de pågående skjutningsattentaten varje dygn ett uttryck för ett uppsagt samhällskontrakt av de utövarna. Jag skulle också se de här uppvisade politiska fifflet i de här TV-reportaget som handlingar som gör att medborgarna ifrågasätter sin egen lojalitet mot staten, och säger upp samhällskontraktet. Åtminstone i valda delar. En fifflande politikers handlingar är ett uppsagt samhällskontrakt, och som legitimerar och inspirerar andra att följa efter.

Personligen har jag sagt upp mitt samhällskontraktet i några delar de senaste tre-fyra åren just för att politikerna saknar karaktär och lojalitet mot de löften man utgivit till både sina röstare och medborgarna i stort. De berikar också sig själva. Jag kan inte dra mitt strå till stacken när inte alla göra det, och inte när de som uppmanar människor att ta sitt ansvar inte själva gör det.

Men är jag då inte orolig för statens sammanbrott och hur det kan drabba mig personligen? Nej, jag tror inte det. Rörelsen i sammanbrottet är så kollektivt stor att jag inte kan påverka den, och jag har heller inte makten att kunna ta ansvar. Istället får jag som en del av mitt uppsagda samhällskontrakt skydda mig själv så länge det går, eftersom jag inte längre vet om staten skyddar mig. Och när staten inte längre finns utan den passerat brytpunkten får jag invänta slutet på egen hand.
Citera
2022-11-02, 08:08
Medlem
Citat:
Tyvärr mörka SVT mycket av det mygel som V och MP politiker håller på med.

Det är organiserat mygel som de håller på med.

Dels startar man upp en massa myndigheter och annan offentlig verksamhet. Sedan tillsätter man en massa av sina egna till höga löner. Alla dessa verksamheter tillför ingenting av värde, utan agerar mer som vänsterns egen lobbyverksamhet. Allt betalt med skattepengar.

Till detta kommer att man delar ut miljarder i bidrag till föreningar och andra organisationer. På så sätt kan dessa anställa vänsteraktivister som återigen kan agera lobbyverksamhet för vänstern. Allt betalt med skattepengar. Någon nytta för medborgarna som betalar allt finns inte alls.

Vänstern använder skattepengarna för att förse sig själva och de sina. Organiserad korruption!
Citera
2022-11-02, 08:30
Medlem
Astralhopps avatar
1809 års regeringsform avslutade det Kungliga envälde, och sedan dess har den svenske monarkens makt minskat och monarkin konstant varit konstitutionell. Kungen hade kvar några politiska befogenheter fram till parlamentarismens genombrott vid tiden för första världskriget.

Med andra ord ett riggat system gjort av politiker för politiker.
Citera
2022-11-02, 08:49
Medlem
Citat:

Läs på lite om kristerssons förflutna. Där kan vi snacka fiffel i så fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in