• 2
  • 3
2022-11-02, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Det är säkert att det blir inspektion, det görs i regel i samband med slutsamrådet, och då lämnar man in signerad kontrollplan.

Bla brunn är något man tar hänsyn till när man bedömer om samråd ska genomföras. Hör av dig några veckor innan du bedömer att du är klar till kommunen, så uppdaterar de dig om rutinerna i den kommunen, men är det inget tekniskt samråd misstänker jag att det inte blir inspektion

Slog mig nu att jag läst på ett annat forum att någon ställde samma fråga typ, men det slutade med att han skickade in kontrollplanen, och sen var de nöjd med det.

Men mest nyfiken, planerar att bygga efter plan, så ser inga problem med en inspektion.
Citera
2022-11-02, 18:58
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Slog mig nu att jag läst på ett annat forum att någon ställde samma fråga typ, men det slutade med att han skickade in kontrollplanen, och sen var de nöjd med det.

Men mest nyfiken, planerar att bygga efter plan, så ser inga problem med en inspektion.

Ja precis, misstänker att det inte blir ett slutsamråd heller, men vågar inte ta gift på det 😆
Citera
2025-11-13, 11:51
Medlem
RazorJolts avatar
Om man vill få lite bättre koll på vad som byggs i närområdet utan att mejla kommunen varje gång (tröttsamt..) så hittade jag en öppen bygglovskarta där man kan se beviljade bygglov i hela Sverige.

Man söker på adress eller kommun och får fram vilka bygglov som beslutats, typ av åtgärd, datum osv.

Har haft en del användning av den:

https://geoplan.se/bygglovskartan/om-kartan
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här