2022-11-01, 18:22
Medlem
Under en tripp ner längs memory lane mindes jag den här obskyra gruppen. Men vilka var de egentligen?

De var aktiva långt innan Youtube och dagens sociala medier. Deras musik hittade du på dåtidens hemsidor som Visse.nu. Någon mer som minns den sidan? Där kunde du ladda ner deras mp3-låtar som exempelvis CP-barn, Flickan och Bajsa.

Här finns en Youtube-video med alla(?) deras 30 låtar: https://youtu.be/BoNo4ey4wkU

Om jag minns rätt kan det ha varit så att Tampong Tomtarna var samma personer som drev Visse.nu. Vi pratar någon gång runt 2002-2003.

Gänget bakom Visse.nu gjorde även diverse busringningar och det var samma skåningar i telefonsamtalen som de du hör i Tampong Tomtarnas låtar. Tror jag.

Med tiden gick både Tampong Tomtarna och Visse.nu under jorden. Finns det någon här på Flashback som känner till dessa killar och vet vad de sysslar med idag?
Citera
2022-11-01, 18:33
Medlem
Lastbils avatar
Visse.nu var ju the shit runt 2003. Synd att såna sidor inte finns längre.
Doffens busringningar minns jag mycket väl. Minns en helg när han körde webbradio med busringningar och man samtidigt hängde i deras IRC-kanal. Internet var så jävla mycke bättre förr. Jag tror dock inte de som drev sidan var samma som Tampong-Tomtarna. Har för mig det var polare till de. Men jag kan ha helt fel.
Citera
2022-11-01, 18:45
Avslutad
Finns en tråd (FB) TampongTomtarna

Tampong Tomtarna består av fyra medlemmar Ola, Linus, Johan och Zacke.
Ola och Linus är upphovsmännen bakom Tampong Tomtarna får du fram genom en snabb googling

Du kan kanske försöka kontakta gruppen genom Facebook och fråga om de fortfarande sysslar med barnslig musik?
Citera
2023-01-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrientalPirate
Finns det någon här på Flashback som känner till dessa killar och vet vad de sysslar med idag?

Jag spelade i samma band som Ola och Johan något år efter att de slutade släppa musik under namnet Tampong Tomtarna. De var mest aktiva under de år Ola gick på gymnasiet tidigt 2000-tal.

Hur, och om, de var involverade i Visse.nu har jag inte den blekaste aning om men kan fråga Ola nästa gång vi ses.

Vi gjorde ett försök att göra en punkversion av Tampong Tomtarna kring 2007 och fick en spelning på en lokal fritidsgård. Dessvärre blev spelningen inställd då fritidsgården upplevde ett sånt tryck på kids som ville se det hela att de hade behövt ordna med ordentlig säkerhetspersonal och grejer, vilket låg helt utanför deras budget.
Istället för att leta upp något mer lämpligt ställe att spela på lät vi det hela rinna ut i sanden och la fokus på vårt ”riktiga” band.

Minns jag rätt spelades det in ytterligare någon låt kring 2010 eller något åt det hållet (låten Fri), men det var jag inte inblandad i.

Ola och Johan är fortfarande aktiva och släpper plattor och spelar med sitt nya band (i en helt annan genre).
Citera
2023-01-25, 22:36
Medlem
Jag pratade med Zacke i helgen och han sa att en i Tampong Tomtarna var bekant med de som drev visse.nu (han mindes inte vem) men de hade inget mer samarbete än att de kunde skicka dit sina låtar och sen blev det uppladdade på sajten. Dvs ingen i gruppen hade med hemsidan att göra.
Citera
2026-09-03, 23:22
Medlem
mephedrons avatar
Hoppas de har lärt sig svensk grammatik sedan sin storhetstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in