Citat:
Ursprungligen postat av
OrientalPirate
Finns det någon här på Flashback som känner till dessa killar och vet vad de sysslar med idag?
Jag spelade i samma band som Ola och Johan något år efter att de slutade släppa musik under namnet Tampong Tomtarna. De var mest aktiva under de år Ola gick på gymnasiet tidigt 2000-tal.
Hur, och om, de var involverade i Visse.nu har jag inte den blekaste aning om men kan fråga Ola nästa gång vi ses.
Vi gjorde ett försök att göra en punkversion av Tampong Tomtarna kring 2007 och fick en spelning på en lokal fritidsgård. Dessvärre blev spelningen inställd då fritidsgården upplevde ett sånt tryck på kids som ville se det hela att de hade behövt ordna med ordentlig säkerhetspersonal och grejer, vilket låg helt utanför deras budget.
Istället för att leta upp något mer lämpligt ställe att spela på lät vi det hela rinna ut i sanden och la fokus på vårt ”riktiga” band.
Minns jag rätt spelades det in ytterligare någon låt kring 2010 eller något åt det hållet (låten Fri), men det var jag inte inblandad i.
Ola och Johan är fortfarande aktiva och släpper plattor och spelar med sitt nya band (i en helt annan genre).