2006-07-14, 17:13
Bannlyst
sitter och spelar in lite idag och skulle behöva trummor.

Nån som vet av någon sida att ladda hem ifrån eller kanske nån sorts trummaskin.

(Jag forumsökte efter detta nyss, hittade det, tappade bort, sökte igen, borta.)
Citera
2006-07-14, 17:24
Medlem
heiheis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dittohead
sitter och spelar in lite idag och skulle behöva trummor.

Nån som vet av någon sida att ladda hem ifrån eller kanske nån sorts trummaskin.

(Jag forumsökte efter detta nyss, hittade det, tappade bort, sökte igen, borta.)
Jag brukar köra med Reasons trumpaket. Där kan man antingen loopa eller göra egna. Reason 3 tror jag det heter. Lycka till.
Citera
2006-07-14, 18:04
Bannlyst
Tax i mocka, Tax i mocka
Citera
2006-07-16, 09:15
Bannlyst
Blev dock inte imponerad av reason 3., Jag lyckades aldrig hitta de ljud jag ville ha. Otroligt krävade för min dator också.

Men det får duga tills vidare. Om det finns andra som letar efter just samplingar så hittade jag denna tråd på ett annat forum:

http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=37272&sid=5f5738d24cbf56b29e889f58 160ffd4b
Citera
2006-07-16, 10:34
Medlem
benjas avatar
drumkit from hell ska ju vara bra!
har inte haft tid att testa mer än lit epå musikbörsen bara...
Citera
2006-07-16, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av benja
drumkit from hell ska ju vara bra!
har inte haft tid att testa mer än lit epå musikbörsen bara...

Skall genast undersökas.
Citera
2006-07-16, 12:26
Medlem
HATs avatar
Drumkit from Hell Superior om du vill ha modernt ljud och Drumkit from Hell Custom & Vintage om du vill ha lite äldre stuk på trummorna.

Du måste ha någon sequencer till det också (något som klarar Rewire eller VST-instrument, t.ex. Cubase men det finns nog gratisprogram också). Det räcker tyvärr inte bara med Drumkit from Hell. Fast det är idiotbra, jag använder båda och gillar Custom & Vintage bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in