Citat:
Du har aldrig vetat vad som är sant angående denna kvällen för du har haft en minneslucka. Du har vaknat upp med ångest och byggt upp det värsta scenariot pga din ocd. Du har gjort allt för att få klarhet om kvällen och pratat med krogen och dina vänner. Finns ingenting som tyder på att du gjort någonting. Du fär lära dig att acceptera att du aldrig någonsin kommer få mer svar på detta. Det du kan göra är att aldrig dricka alkohol igen iaf inte förrän du mår bra mentalt.
Nu får du ge dig, detta är typ fjärde tråden jag läser om detta. Lev ditt liv och lycka till.
Nu får du ge dig, detta är typ fjärde tråden jag läser om detta. Lev ditt liv och lycka till.
Minneslucka har jag ju men det är inte helt svart utan jag kommer ihåg att jag sa hejdå till vakterna utomhus, att min vän spillde ut öl precis innan vi gick och att jag sa "Ska vi dra" samt så kommer jag ihåg några små minnen från vägen hem.
Jag hade kunnat droppa det om jag inte tror jag sagt "Säg tid och plats i en telefon" men kan inbillat mig detta.
Citat:
Nej du har inte fått en psykos och du behöver inte vara rädd för det så här i efterhand. Men blandningen av 5htp och alkohol gjorde tillfälligt att du förvrängt verkligheten inne i huvudet. Du tror att saker har hänt som inte har hänt. Det är ingen psykos men en tillfällig kraftig förvirring som skrämmer livet ur dig. Fortsätter du blanda dessa substanser kan det leda till psykos och då kommer du leva i en förvriden verklighet på obestämd tid och det vill du inte. Upplevelsen var verklig för dig och du är livrädd att det har hänt men det har bara hänt i ditt huvud. Tankar kommer och går hela tiden genom hjärnan. När man blandar substanser som man inte skall blanda kan tankeverksamhet bli helt tokig. Du skriver att du har OCD vilket innebär att du har svårt att släppa saker och det är därför du har svårt att sluta älta detta. Det är tvångstankar som kommer och en rädsla för det du upplevde. Eftersom du är skräckslagen för det du tänkte säger det mig att du absolut inte har våldsamma tendenser eller perversa sexuella fantasier. De människor som har det får inte ångest utan eggas och njuter av tanken på att skada andra. Du måste acceptera tanken på att detta inte har hänt irl utan i ditt huvud. Du tog substanser som man inte skall blanda och fick som en snetripp. Ta det lugnt med alkoholen hädanefter och blanda absolut inte med 5htp, framförallt inte när du reagerat så här på det! Däremot borde du ju ta 5htp i en större dos nu UTAN alkohol för att lindra din ångest och dina tvångstankar. Läste i en annan tråd du skrivit att du slutat med 5htp pga händelsen vilket jag tycker är mycket synd. Det är ju inte pga 5htp du mår dåligt och upplevde skrämmande saker utan för att du har blandat det med en jäkla massa alkohol, ingen bra idé alls. Detta diskuterade du också i en tråd innan pga att du inte såg faran i att blanda alkohol och 5htp. Nu vet du vad som händer, inte sant!? Nya tag nu grabben. Vet att det är lätt att säga när man har ångest och panik, men försök att lägga detta bakom dig.
Förstår vad du säger, försökte aldrig ts 5-HTP för att få ett rus utan för att slippa ångest.
Blev istället jättefull.
Jag hade kunnat släppa detta om jag inte tror jag tänkte:
"Mina vänner blev jagade, det kan jag med"
"Jag är en rockstjärna"
Att jag gjorde det mot tjejen och tänkte "Nu är ditt liv verkligen över" och så drog jag det längre och sa något i telefpn till hennes kille och tänkte "Nej vad säger du" men jag kunde inte stoppa det och stod brevid mig själv typ.
Men det låter allt för sjukt för att vara sant och därför tror jag det var en dröm eller hittat på i efterhand.
Kommer inte ihåg ett smack av det när jag vaknade, bara de tidigare sakerna som hände med mina vänner från kl 00-01.
Men jag är inte agressiv till vardags eller leker stöddig mot folk och allt jag minns är att jag var snäll och glad mot folk som vanligt.
Sen att jag trott att detta hände 10 min innan vi drar stämmer inte enligt vännerna mina då jag tydligen satt där i 20 minuter.
Så detta har alltså aldrig hänt och jag kan lägga det åt sidan nu?
Bara rädd för det där med att jag intalar mig själv att jag frågat "Ska don skjuta mig?" Och sen sagt "Vi ska alla dö en vacker dag" sen gått iväg.
Men som sagt, inget hänt efter 5 veckor.
Bara jag som skevat ut med tankarna efter med ångest osv?
Citat:
Jag får mest patetiska tankar, blir ynklig och barnslig när jag dricker för mycket. Försöker balansera ut det genom att sluta när man börjar prata massa filosofiskt trams man skulle cringa till att lyssna på vid nyktert tillstånd. Detta med varierande resultat. "Är min fru otrogen"? med liknande tankar känns snarlikt. Tröttsamma irrationella tankar som inte hör hemma i fyllans töcken.
Ja skönt att du inte blir sådär knäpp som jag.
Blir ingen mer sprit för mig nu.