Citat:
Ursprungligen postat av
Stormpiskare
Okej, jag förstår. Men jag lovar dig att du inte kommer att få salmonella av att tvätta din tisha i en tvättmaskin som din granne tvättat sina kalsonger i. Om du nu inte tänkt att tugga på dom.
Är ganska säker på att risken för skadliga bakterier är betydligt större i leksakstvättmaskinen i trådstarten än i en gemensam professionell tvättmaskin.
Såg du ens vilka temperaturer man kunde använda i trådstartens tvättmaskin? Fekalier och blod exempelvis, tvättar man först i kallt vatten (förtvätt kallas det), fanns ens den möjligheten i den maskinen?
Jo jag såg det men mitt svar var generellt på rågan om det är värt att ha egen tvättmaskin.
Covid virus kräver också 70° för att dö, så om du tvättar på 60° som står på tvättråden till sängkläder i bomull kan du snarka in grannens covid.
En professionell tvättmaskin har också en tank/kar som håller vatten som trumman med tvätten snurrar runt i. Det blir rätt mycket gunk i dessa, än mer i en maskin som används flera ggr dagligen och där hudavlagringar, skräp, damm och kalk inte ens får torka ur som i en maskin som enbart används av ett hushåll. Även en egen maskin bör köras för rengöring desinfektion ett par ggr/år. God hälsa är inte dålig ekonomi.