2022-10-29, 10:39
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Är elen för tvättmaskin och dess avlopp indraget i badrummet? Annars kostar det mer än själva maskinen. Är det indraget så vad väntar du på - är ju bara testa, och gillar du den inte så sälj den på Blocket. Skillnaden är ju som nämnt att ditt liv med tvättstuga är att springa upp och ner en halv lördag till tvättstugan, medan egen maskin innebär att du kör medan du tänker på annat. Dock skall du fundera på hur hänga upp tvätten och en del fortsätter använda tvättstugan för sistnämnda.

Jodå man har tänkt på allt till och med brunn och plaströr.
Citera
2022-10-29, 10:44
Medlem
Absolut värt.

Köp tvätt/tumlarkombo
Citera
2022-10-29, 10:45
Medlem
Beror helt på! Om du bor där det fortfarande är en gammeldags tvättlista, där folk kan sno tvättiderna och om du bor högst upp i huset utan hiss, så är det definitivt värt att köpa tvättmaskin. Men i annat fall, så blir det bättre att tvätta i tvättstugan med torkskåp och allt.
Citera
2022-10-29, 10:45
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Du är medveten om att kaosblattar, våldtäkssomalier och afghanbarn inte köper bostadsrätter ?
Dina kläder kommer vara orörda då du bor bland en homogen befolkning.

Föddes i en homogen befolkning och trivdes med det. Naturligtvis har det bott missbrukare och barnfamiljer med udda inslag i trappen.
Ända sedan MP ville känna gemensam skit doft ifrån fläktsystemet har det väckt onda andar dock.

Känns som om man isolerar sig men börja vädra för att döda bajsparticklar är inte min grej i -20°c
Citera
2022-10-29, 10:56
Medlem
Använder tvättstuga med modern lås och bokning. Funkar ok, fast aldrig nån som städar efter sig.
Saknar tvättomater likt USA där man kan ta sin tvätt och tvätta, ofta rejäla och snabba tvättmaskiner.
Citera
2022-10-29, 11:19
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Du är medveten om att kaosblattar, våldtäkssomalier och afghanbarn inte köper bostadsrätter ?
Dumheter, vet flera stycken Afghaner som köpt bostadsrätt. Unga män som jobbat väldigt hårt i 4-5 års tid och försökt spara så mycket pengar som möjligt. Jag tycker själv illa om det sätt som de "ensamkommande" tog sig in i samhället och utnyttjade en lucka i systemet på ett cyniskt sätt. Men samtidigt är det uppenbart att många av dem verkligen ser detta som en chans att skapa ett nytt liv i ett land som erbjuder bättre möjligheter än deras hemländer.
Citera
2022-10-29, 11:57
Medlem
Min el denna månad var: 404 kronor.
Tvättar fyra gånger i månaden.
Bor i radhus.
Skulle aldrig dela tvättstuga.
Citera
2022-10-29, 12:19
Medlem
PyroPelles avatar
100% värt! Önskar min kunde dubblera som torktumlare också men fanns inte till överkomligt pris när jag införskaffade min. Lite drygt med torkställ som ska stå framme en hel dag då det oftast är begränsad yta i en lägenhet. När min packar ihop för gott så blir det med inbyggd tumlare på nästa.
Citera
2022-10-29, 12:39
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
En sak med en allmän tvättmaskin, då förutom macklet att ränna runt med kläder och passa tider.

Vem använde den publika tvättmaskinen innan dig, vad var det för skit på kläderna?

Tänk dig nedkissade nedbajsade kläder, tänk dig kläder som är hårt fyllenedspydda, bara som exempel, sedan du med dina kläder direkt efter.

Val av maskin, skulle själv försöka hitta billig maskin som är självdoserande med flytande tvättmedel, väldigt skönt att slippa stora dammiga kartonger med pulvertvättmedel.

Lycka till!

Klassiker är tvättmedelsfacken i tvättstugorna som det alltid sitter en massa tjocka lager av sköljmedel kvar och luktar illa. Det sprider sig till dina kläder när du tvättar.

Och sen förstås det du nämnde ovan.

Att ha tvättmaskin är en frihet, du slipper boka, bara att kasta in tvätten och starta ett program.
Citera
2022-10-29, 12:41
Medlem
bithaxs avatar
Om man har plats är det naturligtvis en lyx att ha egen tvättmaskin.

Man behöver dock tänka på att tvätten ska torka också. Och att hänga tvätt i vardagsrummet faktiskt kan skapa fuktskador.

Så man behöver bra med plats och torktumlare och/eller någon ställning som man kan hänga tvätt på i badrummet.
Citera
2022-10-29, 12:50
Moderator
Tystnads avatar
Tråden passar bättre i privatekonomi
Bostad, hem och trädgård -> privatekonomi // Moderator
Citera
2022-10-29, 13:02
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Leva med underkläder på torkställning i vardagsrummet och inte kunna vända sig i badrummet är väll ändå rätt WT eller..

Så är även att inte kunna stava till ”väl”…

Själv skulle jag aldrig köpa egen tvättmaskin och tumlare. Jag har en helt OK tvättstuga i huset där jag bor. Tvättar väl ungefär var tionde dag och det är aldrig problem med att boka en tid om man gör det ca en vecka i förväg. Mitt badrum är rätt litet, så maskinerna skulle ta upp rätt mycket plats. Skönt också att inte behöva ansvara för underhåll/reparationer själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in