Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-28, 14:16
Medlem
CuckoosNests avatar
Upplever ett problem både hemma och på jobbet, det är att flashback går väldigt långsamt.
På jobbet är "problemet" lite konstigare, på alla datorer (utom just 1) så "ser flashback konstigt ut", alltså inga "bilder" eller något, bara massa text, med bilder menar jag logga, alla små "knappbilder" som tex för "svara" eller starta tråd osv. Allt är bara massa text så det ser ut som en reddit-tråd från 1974. Kan ta en bild imorgon för att förtydliga.

Men huvudfrågan är vad det kan bero på att det går så sakta hemma? Testar samtidigt att gå in på andra sidor, där flyter det på som vanligt. Har inga downloads eller massa andra enheter anslutna.
2022-10-28, 14:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag är benägen att hålla med. Just igår kväll var det outhärdligt.
Jag trodde att mitt wifi var paj för det laddade långsammare än jag någonsin upplevt, och då är jag ett barn av internetfödselns tid. (Dialup modem 14, 4 bits)

Men jag kollade wifi o nätverk och det var inga fel, och det var iofs inte bara Flashback som var bitvis väldigt segt. Även t ex ratsit.se var långsammare än en snigel.
2022-10-28, 14:30
Medlem
Astralhopps avatar
Flyger fram här 14:29 - inga upplevda problem alls.
2022-10-28, 15:41
Medlem
Sleepysuns avatar
I vilken riktning går Flashback? Sydost? Nordväst? I tider av stress är det ändå betryggande att läsa att Flashback går långsamt, det är ju dumt att skynda sig i onödan och jäkta upp sig över småsaker. Att arbetsplatser generellt har en begränsad internet-åtkomst för att förhindra sina anställda att slösurfa på betald arbetstids är väl knappast något nytt. Om dessutom samtliga datorer med undantag av en har samma problem så tyder det ju på att det är kopplat till arbetsplatsen specifikt även om du själv ibland har svårt att komma till. Visst kan Flashback vara tredskande med "Bad Gateway 502" till och från men att uppdatera sidor har aldrig varit segt för mig.
2022-10-28, 15:51
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Upplever ett problem både hemma och på jobbet, det är att flashback går väldigt långsamt. På jobbet är "problemet" lite konstigare, på alla datorer (utom just 1) så "ser flashback konstigt ut", alltså inga "bilder" eller något, bara massa text, med bilder menar jag logga, alla små "knappbilder" som tex för "svara" eller starta tråd osv. Allt är bara massa text så det ser ut som en reddit-tråd från 1974. Kan ta en bild imorgon för att förtydliga.

Men huvudfrågan är vad det kan bero på att det går så sakta hemma? Testar samtidigt att gå in på andra sidor, där flyter det på som vanligt. Har inga downloads eller massa andra enheter anslutna.

Du drabbas av ofullständig laddning av sidan. Ett vanligt fenomen. Brukar lösa sig om man laddar om sidan.

Jag har också märkt att det gått lite trögare de senaste dagarna, men är mycket tacksam över att man inte längre blockerar alla Tor-noder.
2022-10-28, 15:52
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du drabbas av ofullständig laddning av sidan. Ett vanligt fenomen. Brukar lösa sig om man laddar om sidan.

Jag har också märkt att det gått lite trögare de senaste dagarna, men är mycket tacksam över att man inte längre blockerar alla Tor-noder.

Tack för svaret
2022-10-28, 15:55
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepysun
I vilken riktning går Flashback? Sydost? Nordväst? I tider av stress är det ändå betryggande att läsa att Flashback går långsamt, det är ju dumt att skynda sig i onödan och jäkta upp sig över småsaker. Att arbetsplatser generellt har en begränsad internet-åtkomst för att förhindra sina anställda att slösurfa på betald arbetstids är väl knappast något nytt. Om dessutom samtliga datorer med undantag av en har samma problem så tyder det ju på att det är kopplat till arbetsplatsen specifikt även om du själv ibland har svårt att komma till. Visst kan Flashback vara tredskande med "Bad Gateway 502" till och från men att uppdatera sidor har aldrig varit segt för mig.

Haha ja jag ser att min formulering blev lite lustig
2022-10-28, 16:05
Medlem
Pruttmuffs avatar
Så här ser flashback ut på kommunens dator:

https://www.bildtagg.se/uploads/2022/301/xt40nxlpbw8gixkets9wv.jpg

Varför?
2022-10-28, 16:07
Medlem
najass avatar
(FB) Flashback krånglar (Sammanfogad)

Låst