Citat:
Ursprungligen postat av
Kulturmarxist
Afghanerna gillar USA/NATO mer än de gillar Ryssland. Putins/Wagners idé om att hyra in 10 000 soldater från Afghanistan. Jag undrar om de verkligen kommer 10 000 st och om NATO pröjsar bättre så är ryssarnas plan körd. Dessutom så kan Ukraina släppa ner flygblad på afghanska att de får 500 dollar cash för varje skjuten ryss tex eller/och be dem "hoppa över" till Ukraina o få en belöning.
Vad tror ni? Kommer verkligen 10 000 st och kan NATO köpa in dem istället? Mina fördomar om Afghaner är att de är ganska usla krigare. Opålitliga och hashrökande plus opium i många fall. Ukraina får skaffa lite knark åt dem. USA och NATO kan kanske pressa tex Saudierna att pröjsa lite med, det är trots allt väst som skapat deras förmögenhet. Pengarna saudierna har kommer utifrån och mycket kommer från väst. Kundservice.
10.000 är ingenting, no game changer. Det är pretty much som denna snubben säger:
https://youtu.be/Bw84nOmGLcw EU är inte redo för krig och alla sitter och väntar USA och som vanligt är det pappa USA som bestämmer i EU. Skulle det bli deklarerat krig då skickas alla in i krig. Ryssland har invånare runt 144 miljoner och 25 miljoner män som har åtminstone 1 år av militär erfarenhet och är redo att skickas in direkt till försvar och runt 1 miljon vältränad active personnel. Vad har EU?
De enda inom Nato som kan anses som ett hot för ryssarna är USA och turkarna ihop men turkarna kommer aldrig att delta i ett krig mot Ryssland, de är inte så dumma att riskera sitt folk och land för Ukraina och USA's Business interest.
Utöver Turkiet vem är ens villig att riskera det man har för Ukraina? Om Nato anfaller Ryssland då kommer de göra allt för att försvara sig och även använda kärnvapen om de måste och risken är att du också blir drabbad... Och åter igen för vad, för Ukraina?
När jag tänker på det varför är Ukraina så viktigt ens? Jag hörde ingen hysteri eller behov av att skicka military aid till Georgia, Moldavien eller Chechnya när Ryssen invaderade... Men Ukraina?
Ofta får man argumentet "Ukraina är nära oss"
Ja, men dessa länderna är minst lika nära så vad är så speciellt med Ukraina och LPR & DPR som Ryssen vill befria från Zelensky?