Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-27, 19:03
Medlem
-=Damian=-s avatar
Tjena!

Har ett företag där jag bokar in 1-5 olika punkter om dagen.
Jag lägger ibland även till kundinfo under varje punkt efter avslutat arbete.
Jag har idag en vanlig manuell papperskalender som jag antecknar i, men tänkte digitalisera systemet.

Jag söker nu efter en bra Kalender som uppfyller kraven:

*Att kunna öppna en dag, lägga in tider och uppgifter om kund.
*redigera och lägga till underliggande info i varje punkt.
*kunna sätta alarm på saker som måste ske en viss tidpunkt*
*det ska kunna synkroniseras mellan min Android och PC. så lägger jag in info via den ena enheten så ska det direkt uppdateras i den andra.
*om det går så är det absolut en fördel att kunna addera foton under punkterna i kalendern (Tex, projekt nr 2 torsdag 27/10, lägg till foto för att kunna se detaljer om projektet.

Finns det något där ute som uppfyller mina krav?

Om det kostar så är det helt okej. vill ara göra min vardag smidigare.
Citera
2022-10-27, 19:06
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Microsoft Outlook?
Citera
2022-10-27, 19:17
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Microsoft Outlook?

nu känner jag mig dum.. inte ens insett att outlook har en kalender.
Men det är ju kanon egentligen då jag redan idag använder outlook på både PC och i mobilen
Citera
2022-10-28, 14:25
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Microsoft Outlook?

Instämmer! Tillsammans med OneNote som anteckningsbok, båda finns till Pc och till Mobil..
Citera
2022-10-29, 14:09
Medlem
Retropropagations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Tjena!

Finns det något där ute som uppfyller mina krav?

Om det kostar så är det helt okej. vill ara göra min vardag smidigare.

Mitt förslag är Google Calendar:

https://calendar.google.com/calendar

En App i mobilen. Webbläsaren på datorn.

Klarar även bilder.

Gratis!
Citera
2022-10-29, 14:37
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retropropagation
Mitt förslag är Google Calendar:

https://calendar.google.com/calendar

En App i mobilen. Webbläsaren på datorn.

Klarar även bilder.

Gratis!
En smidig sak med Google Calendar är att flyg-, tåg- och hotelltider läggs in automatiskt om bekräftelsen skickas till Gmail. Själv kör jag alla mina jobbgrejer i Outlook och privata grejer i Google. Det går bra att lägga in Google-kalendern i Outlook-appen så att båda kalenderarna syns (i olika färger för tydlighets skull)
Citera
2022-10-29, 17:06
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
En smidig sak med Google Calendar är att flyg-, tåg- och hotelltider läggs in automatiskt om bekräftelsen skickas till Gmail. Själv kör jag alla mina jobbgrejer i Outlook och privata grejer i Google. Det går bra att lägga in Google-kalendern i Outlook-appen så att båda kalenderarna syns (i olika färger för tydlighets skull)

Tack!

Sitter och leker med det just nu och "bokar" via mobilen. Kommer direkt upp på min dator vilket är kanon. Inser också att jag har massor av saker som ligger i kalendern redan som jag blivit inbjuden till via företaget.
Verkar smidigt även om jag än inte upptäckt alla saker man kan göra.

Men oavsett blir detta utan tvekan mitt val.

Antar att alla händelser i kalendern sparas i något moln så även om jag bytar mobiltelefon eller dator så kommer allt finnas kvar när jag loggar in på mitt konto?
Citera
2022-10-29, 17:25
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
Tack!

Sitter och leker med det just nu och "bokar" via mobilen. Kommer direkt upp på min dator vilket är kanon. Inser också att jag har massor av saker som ligger i kalendern redan som jag blivit inbjuden till via företaget.
Verkar smidigt även om jag än inte upptäckt alla saker man kan göra.

Men oavsett blir detta utan tvekan mitt val.

Antar att alla händelser i kalendern sparas i något moln så även om jag bytar mobiltelefon eller dator så kommer allt finnas kvar när jag loggar in på mitt konto?
Ja, det gäller både Outlook-kalender, Apple-kalender och Google-kalender. Alla finns sparade i molnet, det är så de synkas mellan olika enheter.
Citera
2022-10-29, 17:29
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja, det gäller både Outlook-kalender, Apple-kalender och Google-kalender. Alla finns sparade i molnet, det är så de synkas mellan olika enheter.

Suveränt!

Ska införa digitalt system 2023, men får ligga i hårdträning här nu så jag lär mig alla detaljer.
Verkar ju vara så att många företag använder detta systemet då jag hittar många poster där jag haft telefonmöte m.m som ligger bakåt i kalendern.
Citera
2022-10-30, 06:16
Medlem
Muppetys avatar
Google Kalender använder jag, den synkar sig automatisk på alla enheter o kalendern på mina Samsung-telefoner. Microsoft är säkert lika bra, men jag använder mestadels Linux på datorerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in