2022-10-25, 12:02
Medlem
Drapåtrissors avatar
När det nya styret på senaste sammanträdet beslutar om stora lönehöjningar är det inte småpengar det handlar om. Samtidigt som personalen tvingas spara och gneta med marginella löneökningar får Bino Drummonds (M) sin redan feta lön höjd med 27% till 110000kr/m och skäms inte det giriga kräket! Även övriga politiker får rejäla löneökningar Så alla som gav (M) sina röster i valet hur känns det nu när notan kommer?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/arvoden-norrtalje
Senast redigerad av Drapåtrissor 2022-10-25 kl. 12:05.
Citera
2022-10-25, 12:05
Medlem
Niggwards avatar
Hade gett dem 1 miljon i lön ifall de utvisade alla bidragsprasiter och låste in kriminella. Så ifall de gör det som de lovat, så ångrar jag inte ”min röst”.

Röstade dock förövrigt inte på M men på högerblocket.

Finns även redan en tråd på ämnet
Citera
2022-10-25, 12:14
Medlem
L3nn4rts avatar
Haha!

Nu har de kommit in till smörgåsbordet och passar på att roffa åt sig den tid de har. Så jävla skamligt.

Står man dessutom tyst i över 20 sekunder och klurar på ett svar, då har man en så låg mental kapacitet att man knappt når upp till en lokalvårdares lön.

26 sekunders tystnad efter frågan om lönen

https://www.expressen.se/tv/politik/26-sekunders-tystnad-efter-fragan-om-lonen/
Citera
2022-10-25, 12:15
Medlem
Vilka as. Dock inget förvånande och så som det alltid har varit.

De borde se det som en ynnest att få tjäna sin stad och folk. Men dessa parasiter ska bara ha och ha.

Intervjun med den sista tjommen påvisar ju även vilken kvalitet dessa individer är gjorda av. FY FAN!
Citera
2022-10-25, 12:25
Medlem
jesussugers avatar
Äckliga jävla politiker
Häng dom i stolparna
Citera
2022-10-25, 12:42
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Äckliga jävla politiker
Häng dom i stolparna

Vem ska hänga dom?

Låt mig gissa, du är sosse precis som alla andra som skriker, så "någon annan" ska antagligen göra det? Så du inte behöver resa dig från datorn eller släppa chipspåsen?

Ingen kommer göra något alls. Politikerna kan höja sina löner till 1 mille om dagen utan konsekvenser....
Citera
2022-10-25, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Hade gett dem 1 miljon i lön ifall de utvisade alla bidragsprasiter och låste in kriminella. Så ifall de gör det som de lovat, så ångrar jag inte ”min röst”.

Röstade dock förövrigt inte på M men på högerblocket.

Finns även redan en tråd på ämnet

Skall de utvisa och låsa in sig själva?
Citera
2022-10-25, 12:46
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillMaster2000
Skall de utvisa och låsa in sig själva?

Gärna.

Problemet är hela det politiska systemet i grunden. Klart som fan folk höjer sina löner ifall de har makten att göra det. Hade vi alla kunnat höja våra egna löner på våra jobb så hade vi gjort det. Det är mänsklig girighet.

Det enda sättet att komma ur detta är att införa direktdemokrati eller på annat sätt göra så att folket bestämmer politiker lönerna. Men den makten kommer de aldrig ge bort och svenskar protesterar aldrig så då får vi leva med detta.
Citera
2022-10-25, 13:58
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Vem ska hänga dom?

Låt mig gissa, du är sosse precis som alla andra som skriker, så "någon annan" ska antagligen göra det? Så du inte behöver resa dig från datorn eller släppa chipspåsen?

Ingen kommer göra något alls. Politikerna kan höja sina löner till 1 mille om dagen utan konsekvenser....

Svenska folket
Nej jag är ingen sosse jag rösta blank så ditt skitsnack biter inte på mig, så nu blir det jobbigt för dig att lägga mig i ett fack
Citera
2022-10-25, 22:24
Medlem
Bunnys avatar
M har nu meddelat att de backar i frågan.
https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/m-topp-backar-om-arvoden-i-norrtalje

https://www.dn.se/sverige/m-backar-om-politikernas-lonehojning-i-norrtalje/
Citera
2022-10-26, 09:22
Moderator
Schlesiens avatar
(FB) Ordförande Bino Drummond (M) höjer sin egen lön med 27.000 per månad

/ Moderator
Citera
2022-10-27, 15:50
Medlem
Peter Wennblad, strax under Tove Lifvendahl på SvD.

https://www.svd.se/a/EQQOml/norrtaljes-politiker-ar-inte-varda-mer-men-det-ar-manga-andra

"Där och då började tanken gro att det fick vara nog med kommunpolitiken. Att jag, och fler med mig, förlorade mer i lön än vi fick i mötesarvode gav också näring åt tvivlet.

Efter de senaste dagarnas parodiska turer kring lönerna för Norrtäljes politiska ledning är det lätt att tro att tillvaron är glamorös och välbetald för de förtroendevalda i kommunerna."

De BÄSTA på den borgerliga sidan går till näringslivet och tjänar pengar, de bästa på den
socialdemokratiska går till politiken. Vilket märks.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in