• 1
  • 2
2024-03-17, 16:30
Medlem
Snusade i tio år och slutade sen för jag tyckte det var meningslöst och dyrt. Jag hade abstinens i över sex månader, första tre veckorna var jättesvårt. Slutade för tio år sen.
Köpte en dosa för skoj skull för ett tag sedan, snusade upp den under en veckas tid och har nu kraftig abstinens för tredje dagen i rad sen jag tog den sista snusen. Dock märkbart svagare än igår.

Grejen var att jag verkligen tyckte om nikotinets effekt märke jag nu. Så idealet för mig vore att kunna ta en snus då och då. När jag blivit av med abstinensen ska jag testa att ta bara en snus och se hur mycket abstinens det orsakar. Planen är att testa att ta en snus i veckan. Om jag får möjlighet i framtiden så planerar jag att odla tobak själv. Men att acceptera att betala 57 kronor skattade pengar om dagen är bara för dumt. 20 000 kronor om året kan jag använda till bättre saker än nikotin.
Citera
2024-03-18, 07:42
Medlem
Nog väldigt individuellt. Snusat i snart 20 år och är inte fysiskt beroende. Klarar mig fint utan snus utan att humör påverkas medans andra blir griniga som fan. Men jag har missbrukat riktiga droger så nikotin är en barnlek.
Citera
2024-03-21, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Nog väldigt individuellt. Snusat i snart 20 år och är inte fysiskt beroende. Klarar mig fint utan snus utan att humör påverkas medans andra blir griniga som fan. Men jag har missbrukat riktiga droger så nikotin är en barnlek.

Personligen tycker jag nikotinet är svårare att sluta med än vad det va att ge upp horset o laddet.
Citera
2024-03-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PVitamin
Personligen tycker jag nikotinet är svårare att sluta med än vad det va att ge upp horset o laddet.

Vill du sluta då? Antar att du hade viljan att sluta med det andra.
Citera
2024-03-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Vill du sluta då? Antar att du hade viljan att sluta med det andra.

Japp försöker varje dag. Slutar med att jag tar en efter allt mellan en timme o 9 dagar. Provat det mesta.
Citera
2024-03-22, 16:00
Medlem
eldrattans avatar
Beror lite på. Dels på personliga egenskaper och framförallt om man har använt det mycket innan. För mig skulle det ta några dagar om jag skulle börja snusa/röka igen antar jag. Räcker med att jag tar en cigarr sen är det svettigt några dagar efteråt. Har man inte använt nikotin innan tar det längre tid
Citera
2024-03-23, 01:46
Medlem
VillageOblivias avatar
Jag började snusa i samband med att jag skrev min masteruppsats samtidigt som världen gick åt helvete under våren 2020. Jag skulle nog säga att det tog ca två-tre veckor innan jag blev beroende, det vill säga att jag började känna en faktiskt abstinens om jag inte tagit en prilla på ett tag. Dock ska det tilläggas att jag hade festsnusat/feströkt hyfsat regelbundet sedan ett par år innan, så jag antar att grunden redan var lagd i det avseendet.
Citera
2024-03-23, 01:50
Medlem
Full-Retards avatar
Det beror på on du är från norrland eller inte. I norrland typ när du föds, om du inte är från norrland tar det minst ett paket/dosa totalt över tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in