Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-19, 21:53
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Du är kul på fester, va?
Haha, en utav de mest dräpande kommentarer jag läst.

On topic, så fattar jag inte vad hon gör där nere. Hon borde försöka yngla av sig och inte spilla sitt blod i ukraina. Om hon vinner, så kommer kvackenbushs kompisar fylla ukraina med afrikaner. Hon är alltså loser om hon till och med vinner.
Citera
2023-04-20, 02:04
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Haha, en utav de mest dräpande kommentarer jag läst.

On topic, så fattar jag inte vad hon gör där nere. Hon borde försöka yngla av sig och inte spilla sitt blod i ukraina. Om hon vinner, så kommer kvackenbushs kompisar fylla ukraina med afrikaner. Hon är alltså loser om hon till och med vinner.

Ännu värre är att partiet och partihöjdarna tapetserar runt det här. En ankläppad tik-tok soldat med något att bevisa reser över för att få likes och spela kvinnlig Rambo framför sociala medier på en främmande krigsskådeplats med tveksamt svenskintresse.

Det får vara slut med socialkonservativas daltande med kvinnor som försöker leka macho.
Citera
2023-04-21, 08:25
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Då var det ute. Det tog förvånansvärt lång tid innan det här blev offentligt, men det har varit en intern snackis ett bra tag.

Hur ser ni i partiet på sådana här tilltag?
Citera
2023-04-21, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Positivt att hon valde rätt sida men det går att ifrågasätta lämpligheten i att massmedia lyfter upp en sådan här sak. Hennes många år i främlingsfientliga och antidemokratiska Sverigedemokraterna går inte att sopa under mattan bara för att hon åker ner till Ukraina och drar på sig en uniform en tid. Jag ser inte att saken problematiseras i någon av artiklarna. Tvärtom framställs Caroline som en hjälte, vilket ger en riktigt dålig smak i munnen när vi vet att hon varit partikamrat med personer som umgåtts med SS-soldater och NMR-are.

Så du tycker det är bra att hon strider med ukro-nazisterna.. Bra då vet vi var du står i det här kriget.

Som någon mer påtalat är det besvärande att hon kan sitta på känslig information med tanke på tidigare uppdrag som politiker med inriktning försvarsfrågor.
Citera
2023-04-21, 08:58
Medlem
Iradeorums avatar
42-årig SD-bimbo utan barn som ska leka farliga grabblekar. Hon är väl kanske en värdig representant ändå för fejkpartiet SD. Helt hjärndöd och snart helt död. Kämpandes för den globala elitens antivitism, penningpung och pervovärderingar.
Citera
2023-04-23, 12:57
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Intern snackis inom SD eller inom vad?

Jepp, precis så. Ganska många visste om det här. Hon går ju inte från noll och till fast anställning i den ukrainska armén utan det har funnits ett förspel såklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Hur ser ni i partiet på sådana här tilltag?

Jag talar inte för partiet. Jag *tror* att de flesta tycker som jag på ett personligt plan: det är modigt och beundransvärt att faktiskt göra något själv och ta en risk för det man tror på. Det är mer än vad de flesta gör.

Jag förstår att du förstås mer är ute efter ett politiskt ställningstagande här, men enskilda människors handlingar i en sån här stor konflikt påverkar nästan inte alls åt ena eller andra hållet. Vad spelar väl en prickskytt till för roll för krigets utgång?
Citera
2023-04-25, 11:52
Medlem
Fick INTE förnyat förtroende för ytterligare en mandatperiod. Säger en hel del.
Att åka iväg och kriga i Ukraina är ju inte så lite WT när man inte kan få ett annat "jobb" så att säga...
Har hon öht gjort värnplikten, varit med i lottakåren, kvinnliga bilkåren eller annat "militärt"?

Fanns ju en annan "bimbo" från trakterna av Falköping som betedde sig "underligt" och som gjorde att man avstod att rösta SD då. En "bimbo" som heller inte fick förnyat förtroende och som heller inte verkade förstå att man skulle lämna tillbaka riksdagens lånedator...

Lär nog komma annat snaskigt ut av denna Bollebygds-bo, en gris, en ko...
Citera
2023-04-25, 20:45
Medlem
Positivt. Är man så korkad som henne så är man inget annat än en börda och fara för alla andra.
Fler av dessa bördor bör åka och dö - bättre det än att de ska förstöra för alla andra.

I övrigt så känns hon inte hemmahörande i SD med tanke på hennes clowniga utseende, val av arbete samt att hon stöttar ukraina.
Känns verkligen inte som att hon värnar om familj eller moralitet.
Citera
2023-04-27, 15:47
Medlem
Hon menar att hon varit del av svenska försvarsmakten. Är det någon som vet om hon gjort ngt mer än Frivilligförsvar/HV?
Citera
2023-05-02, 03:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Så hon satt i försvarsutskottet?

Det är väl en hel del hemligstämplad info där? Inte helt nöjd med att den typen av person går med i ett annat lands krigsmakt.

Nej det har spelat ut sin roll, när SD är i riksdagen så kan de ju inte släppa viktig information i försvarsutskottet, det skulle ju direkt hamna i Ryssland
Citera
2023-05-02, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Nej det har spelat ut sin roll, när SD är i riksdagen så kan de ju inte släppa viktig information i försvarsutskottet, det skulle ju direkt hamna i Ryssland

Verkar som det hamnade direkt i Ukraina istället...

Det ska till en speciell sorts icketänkande fanatism för att ta för givet att någon som slåss för Ukraina(eller dennes allierade) skulle läcka info till deras fiende Ryssland.
Citera
2023-05-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Någon som har något smaskigt skvaller om Caroline Nordengrip från Bollebygd ?
Satt i riksdagen för SD mellan 2018 - 2022 men verkar nu ha passerat ut genom bakdörren...
Varför ? Vad har hänt ?

Jag skulle gissa att hon är fd riksdagsledamot, eftersom hon redan under sommaren planerade att gå med i Ukrainas väpnade styrkor, Främlingskåren eller rent av armén... Så, hon ställde inte upp i omval, inte som ordinarie i alla fall. Caroline har berättat att hon pluggade ukrainska i 260 dagar, så det vart inget hastverk.

Det blev den reguljära ukrainska armén till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in