Citat:
Ursprungligen postat av
sickscore
I över ett år har jag konstant haft mer eller mindre extremt starka overklighetskänslor eller nått. De är väldigt svåra att beskriva, de är mest som ett tungt obehag som inte går att bli av med. Huvudet känns trögt och tjockt, jag känner mig overklig och frånvarande, som en tjockdimma eller hinna runt hjärnan. Ljudkänslig så jag har gärna tjocka hörlurar på mig för att dämpa ljud. O så extremt trött. Jag kan sova 16h per dygn o ändå va as trött. Jag har svimmat flera gånger när de når sitt värsta stadie. Då e jag helt borta och det känns som ett sjukt blodsockerfall o som att jag är medvetslös fast vaken.
För att bäst beskriva så tänker man sig att första sekunden när man vaknar o e as sjuk… den sekunden när man inte fattar ett piss. Den sekunden är jag i varje vaken stund.
Det spelar ingen roll vad jag gör, jag blir inte av med overklighetskänslorna eller tröttheten! Jag har provat allt. Mindfullness, avslappningsövningar, promenader, styrke träning. Umgås med folk. Inte göra det. Men jag blir bara sämre hela tiden! För varje dag som går blir det bara värre. Dem har tagit blodprov o allt ser bra ut.
Detta är INTE ångest. Ja vet hur ångest är haft panikångest i 20 år.
Vad är detta? Hjärntumör? Ska jag be om MR?
Det är 99% derealization
Symptoms of derealization include: Feelings of being alienated from or unfamiliar with your surroundings — for example, like you're living in a movie or a dream. Feeling emotionally disconnected from people you care about, as if you were separated by a glass wall.
Jag hade såna overklighetskänslor i 3 månader varje dag dygnet runt