2022-12-02, 01:00
Medlem
Merrybums avatar
Någon som kan läsa hela denna artikel?

”Reportage: Mordet i Boxholm – hämnd, nödvärn eller slump?
En hämndaktion eller ett sammanträffande, ett mord eller en olycka? Med två års mellanrum har två personer misshandlats till döds på liknande sätt i en ort med blott 5 484 invånare, med kopplingar mellan det första offret, den nu avlidne, och en misstänkt gärningsperson. Bulletin har undersökt vad som hände i slutet på oktober i år, och vad som hände två år tidigare.”
https://bulletin.nu/reportage-mordet...rn-eller-slump
Citera
2022-12-05, 12:15
Medlem
Jag kunde läsa allt.
Citera
2022-12-05, 13:54
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fadetoblack1
Jag kunde läsa allt.
Vill du berätta vad som står mer? Står det om de misstänker fler inblandade!
Citera
2022-12-07, 16:19
Medlem
Förundersökning om mord i Boxholm läggs ner: "Finns inte längre någon misstanke"
Så står det i Corren.
Citera
2022-12-07, 17:04
Medlem
Från Östnytt: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...ocFaE5KCy99b60
Citera
2022-12-08, 00:18
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Från Östnytt: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...ocFaE5KCy99b60
Där ser man, men fy fan vad orimligt.

Vad är sannolikheten att han skulle lägga sig att dö utan för hennes port? Hon som skrivet att hon hatar honom och att hon kanske är en sådan som kommer att tillbringa sitt liv på ett fängelse. Men vem vet? Osannolika saker hände och överträffar slumpen sig själv.

Men Z om någon vet ju hur det är att vara anhörig till någon som dött och allt känns inte utrett.
Citera
2022-12-08, 07:05
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Givetvis förutsätter jag att polisen och den hyfsat luttrade åklagaren Gestrin har på fötterna när de går ut med ett uttalande som det ovan, men man kan inte låta bli att undra över hur någon annans blod i en mörbultad persons ansikte inte kan vara relevant i samband med att han samma dag också återfinns död. En annan fråga blir ju också följaktligen givetvis: vems blod var det?

Om snuten inte vet vems blod det är låter det konstigt att man med säkerhet (såvida in dödsorsaken är klarlagd och att den inte beror på våld överhuvudtaget) kan skriva av fallet som vad man nu avfärdar det som. Om de däremot vet vems blod det är känns det som personen måste ha sluppit frihetsberövning (eller fortsatt frihetsberövaning, kanske var det någon av de anhållnas blod vilket dock också gör det hela rätt anmärkningsvärt) en minst sagt spektakulär förklaring till hur just hens blod hamnat på en död persons kropp?
Citera
2022-12-08, 11:12
Medlem
Herregud …. Läggs ned ?😳…….

Känns högst osannolikt att M skulle dö av sig självt mitt utanför Z:s port efter ett bråk ….?????….

Mmmm…. Kanske ”det perfekta brottet” nu är begånget ..!
Citera
2022-12-08, 13:59
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prussiluskan85
Herregud …. Läggs ned ?😳…….

Känns högst osannolikt att M skulle dö av sig självt mitt utanför Z:s port efter ett bråk ….?????….

Mmmm…. Kanske ”det perfekta brottet” nu är begånget ..!
Ja, det är dumt att åklagaren inte offentliggör dödsorsaken. Men och väldigt konstigt att de istället kommenterar att blodet i ansiktet inte var hans.

För som du säger. Det känns helt osannolikt att han skulle singla ner och dö utanför den porten. Dessutom, enligt Bulletinen låg han inte där när polisen gick upp i lägenheten.

Så han skulle med andra ord, dragit från bråket. Vänt och gått tillbaka, inte brytt sig om att det stod snutbilar kring huset. Utan knallat mot porten och sedan lagt sig ner och dö.

Jag hoppas att någon av M:S anhöriga överklagar detta beslut. Z och B kan förvisso vara helt oskyldiga, men det betyder ju inte att inte någon (dom eller någon annan) är inblandade. Någon kanske slog i honom en överdos som mordmetod.

På sätt och vis stärker denna nedläggning rykten som går på orten om att detta var minutiöst planerat.
Citera
2022-12-08, 14:13
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflöjt
Förundersökning om mord i Boxholm läggs ner: "Finns inte längre någon misstanke"
Så står det i Corren.
Du har gjort två inlägg totalt på Flashback.

Det första är ett inlägg där du skrivet M. (FB) Mordförsök: Man svårt skadad, två män gripna, Boxholm 2020-05-29 (avliden)

Stämmer ditt första inlägg, skulle jag inte känna mig säker om jag på något sätt var inblandad i vad som hände den där natten.

Om din egen beskrivning av M:S släkt stämmer;

”Och de är ju verkligen som ett gäng zigenare.
De drar sig inte för något, och hela släkten är ju i stort sett kriminella.
De drar sig inte ens för att lura sina egna”

Så är blod blod, och även om de blåser varandra. Så brukar man sluta samman när när något allvarligt händer. Och jag är inte säker på att de kommer att sätta punkt bara för att åklagaren gör det.
Citera
2022-12-08, 16:10
Medlem
M släkt är inte kriminella, det var bara han som var det.

Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Du har gjort två inlägg totalt på Flashback.

Det första är ett inlägg där du skrivet M. (FB) Mordförsök: Man svårt skadad, två män gripna, Boxholm 2020-05-29 (avliden)

Stämmer ditt första inlägg, skulle jag inte känna mig säker om jag på något sätt var inblandad i vad som hände den där natten.

Om din egen beskrivning av M:S släkt stämmer;

”Och de är ju verkligen som ett gäng zigenare.
De drar sig inte för något, och hela släkten är ju i stort sett kriminella.
De drar sig inte ens för att lura sina egna”

Så är blod blod, och även om de blåser varandra. Så brukar man sluta samman när när något allvarligt händer. Och jag är inte säker på att de kommer att sätta punkt bara för att åklagaren gör det.
Citera
2022-12-09, 09:38
Medlem
Synd de inte redogör för obduktionsresultaten de kanske hade avskräckt någon från droganvändande i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in