• 2
  • 3
2022-10-23, 14:01
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Hur går det med denna stategi när man vid årsskiftet inför krav på registrering av kontantkort?

Vad spelar det för roll? Det är ju inte så att det numret på kontantkortet är hemligt? Det är ju det som används överallt...
Citera
2022-10-23, 14:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Vad spelar det för roll? Det är ju inte så att det numret på kontantkortet är hemligt? Det är ju det som används överallt...
Nej, men om båda dina telefonnummer är reggade på dig så finns väl en risk att telefonförsäljarna / scammarna ringer det andra numret om du inte svarar på det första?
Citera
2022-10-23, 14:11
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Nej, men om båda dina telefonnummer är reggade på dig så finns väl en risk att telefonförsäljarna / scammarna ringer det andra numret om du inte svarar på det första?

Tänk nu lite innan du svarar.

Telefonförsäljare får tag på våra nummer igenom att köpa in telefonlistor. Hur dom får tag på numren är ju när folk fyller i sitt nummer överallt på nätet. Samma sak med scammers.

Om nu kontaktkortet är det enda numret man lämnar ut, hur ska dom någonsin få tag på abonnemangsnumret? Du kan ta bort ditt nr från hitta.se och alla sådana tjänster, så att abonnemanget i princip blir helt hemligt.

Så överallt där ett nummer är knutit till dig, så står kontantkortsnumret. Spelar ju ingen som helst roll om det behöver reggas på dig, det är snarare bara bra så kommer just det numret ut ännu mer.

Jag har kört så här i ca. 1 år nu. Har aldrig, inte en enda gång fått något skitsamtal till mitt abonnemang.
Citera
2022-10-23, 16:10
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Hur man undviker massa säljare och annat löst pack.

1. Köp ett kontantkort, fyll det med 100kr. Ta ett som bara kräver en påfyllning per år.

2. Skaffa ett nytt nummer/abonnemang.

Alla uppgifter som kräver telefonnummer på nätet när man handlar och sånt, då används numret till kontaktkortet. Även på hitta.se och allt sådant.

Abonnemanget och det numret delar man endast ut till dom man vill ska ha ens nummer. Släkt och nära vänner. Om man har någon gammal mobil är det en fördel då kontaktkortet kan husera i den, så man kan kolla av kollinr t ex på paket.

Klart. Tro mig, man slipper alla försäljare och allt annat. Detta är mer idiotsäkert än truecaller och annan skit.

Jag har kontantkort men fyller på det varje månad. Har inte haft en enda försäljare som ringt och jag har haft samma nummer i kanske 3 år nu.
Citera
2022-10-23, 17:38
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Ovanligt mycket samtal senaste tiden men alla från svenska nummer. 90% mobil men även något "fast". Vissa har varit låneföretag, men en del känns som rena felringningar när jag sett på nätet vem som har numret. Sen bland allt har det väl ringt övriga säljare/undersökningar men jag blockar nummer efter nummer bara!

Har du nixat ditt nummer? Gör man det så slipper man förvisso inte rena skammare, men man slipper de flesta svenska företag.
Citera
2022-10-23, 18:39
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Hur går det med denna stategi när man vid årsskiftet inför krav på registrering av kontantkort?

Det innebär ju inte att alla kontantkortsnummer plötsligt blir offentliga. Man kan ju fortfarande ha dolt nummer (men polisen kan be operatören att lämna ut vem som är registrerad användare av numret).
Citera
2022-10-23, 20:17
Bannlyst
Citat:

Jag grejjar lite med detta ännu faktiskt.

Jag vet inte hur personen innan menade med kontantkort, vad du kan göra är att du skaffar ett ESIM hos Telia, registrerar esim kortet på din telefon och du väljer att registera detta nummret på alla siter som håller på med sådant här att spara data, sedan så raderar du ditt riktiga nummer från sidorna med hänvsining till GDPR (vissa tillåter att man tar bort sig via bankid, hitta te.x) och sedan när du gjort det. Då kopplar du bort esim kortet och låter det vara och får alla att ringa det nummret istället. Du kan naturligtvis även om det handlar om ett par timmar bara återkomma till operatören och säga att du fick ett annat erbjudande så det är inte intressant för dig längre så du vill stänga av esim kortet och ev det du skaffat dig för det verkar inte fungera på kontantkort eller iaf inte som man får qr koden direkt på, det får man på mobila bredband jag hade 3st surf garanti så jag reggade alla tre och det tog ~10min. Du kan även stänga nummret via mina sidor. Då försvinner nummret men det kommer försvina inte från upplysnings siterna det tar en stund mellan intervallet. Det innebär nu att telefonummret från esimet kommer fortfarande stå kvar på sidorna och det är inte det äkta så dom kan ringa förgäves bäst dom vill till ett nummer som bara ligger och skrotar (ja, man kan ju fylla på 100kr också som personen innan skrev så det är aktivt så att säga)

Så gjorde jag när hade nummer på dessa sidor för att dölja mig.

Jag har just nu 4 esim registererade från idag på min telefon, eller 3 + 1 innan men max verkar vara 5, men det är max 1 åt gången som får vara på tydligen på Samsung, jag skall se om det går att lösa men det går att köra 1 esim + 1 simkort men inte 2 esim samtidigt vad det verkar. Det finns ingen information på telefonen alls vart den sparar denna informationen, jag hittatr imei men resten av allt detta är nytt så finns ingen info heller att få reda på mkt men att ha 2-3-4 esim är nice, så slipper man tänka på alla som stö
r en

Nåja, så kan man göra i alla fall.

För övrigt så oftast hämtar dom ju inte data på det viset eller vad säger jag, jag tror inte det i alla fall, detta är ju sådant som dom läcker mellan "företagen" hela tiden, därför skall man typ ha ett mobilt bredband med 15 siffror, regga sig på olika siter med för det kan man inte ta emot samtal med ändå. Vissa operatörer erbjudet detta gratis om internet är nere för en stund I Sverige, iaf Telia. Det är viktigt att man dock inte skickar ut något sms från dessa simkort då spärras dom direkt och dom är inte spärrade från att man får dom.

sms verifiering är ingen jätte bra säkerhet, det är vad företagen säger för att dom vill få tag på kundernas telefonnummer (ja, det är sant för den som inte tror mig, det finns bättre altenativ att skydda sitt konto på numera)

Nu tycker jag ni har dålig fantasi dock, skall försöka fixa en grej så det blir väldigt enkelt att se hur det kan gå till. Kanske är dumt då kanske något gör samma sak för jag vet ingen som gör de tmen det är för få kanske en bild på hur det kan gå till (till den intresserade), men jag skall försöka förklara utan att någon lustigkurre kan använda det . Återkommer
Senast redigerad av wuseman 2022-10-23 kl. 20:43.
Citera
2022-10-25, 07:21
Bannlyst
Skulle återkomma men det är tyvärr inte något jag kommer att göra.

https://github.com/CYBER-GH507/ANONYMOUS-HACKERS-GROUP

Spam Flooding av telefonnummer är inte en slump, det är så mycket mycket mycket mer än vad många verkar förstå.

Använd sidorna ovan jag visat, som är LEGIT och skit i resten som saker på githuben ovan det finns inga mirakel jag glömmer av ibland att alla inte är lika intresserade och du som drabbats, du är inte korkad eller dum, men du gör dig själv inte en tjänst att vara tyst och tycka det är tabu. Berättar ingen för mig hur dom drabbats, varför skall jag då berätta hur man skyddar sig? Finns det inget intresse så är det ju waste of time.

Kan inte bidra mer än jag gjort här tror jag. Dom låter er tro att dom är korkade och "dumma" Den som är bäst, den är nästan ALLTID sämst, sjukt va? Så är det..

Jag sa att det inte går till så som ni tror, ingen frågade mig varför. So, lämnar nu denna tråden för jag tänkte på denna tråden och ville bara berättae för er. Eran tystnad att dela med sig av vad som skett, är inte till en fördel för någon, inte ens dig själv. Dom som kan vet redan att den som tror den kan bäst inte kan.

Lek tanken ett scenario som detta: "Jag kan verkligen ingenting och jag är en gammal dam som kan råka illa ut och frågar hur den som blivit uppringd gjort men den eprsonen vill inte berätta för mig hur man skyddar sig för dom är så jävla bra och vet bäst så då drabbar det mig som inte kan någonting" - För det dom gör är så korkat men det skulle förstörsa hela ens image för att man inte delar med sig

FUCK YOU !

Varför skulle jag vilja berätta för den som inte berättar för mig hur man skyddar sig? Fuck you alla som inte berätar om saker och ting som kan få en skyddad. Dom som blir uppringda tror på saker som iu repot ovan. Sinnesjukt. Vad snälla människor är, right? Skämms för att säga hur dumma dom är så dom låter andra gå på samma sak, är det en slags hämd för att man själv drabbats? Så man inte är "lika" dum? Jag vet inte, jag berättar det som kan göra allt säkrare men det är ett problem.

Hur i helvete skall man rädda någon som är så dum från sin egen dumhet? Seriöst. Diskutera gärna detta för det undrar jag verkligen, går det ens? Jag har ALDRIG blivit uppringd, det finns säkert fler som INTE blvit det och dom som blir det, varför blir dom det? Det vill ingen berätta

Vi som inte blir uppringda är inte lika dumma som den som blir uppringd eller få telefonen full med spams. Med detta vill jag visa den som inte blir uppringd är den som kan och det är tvärtom, den som tror den kan inte kan.

Saker sprids på internet och hur dom blir uppringda, vill dom heller inte hjälpa oss att förstå hur det kunde ske för att skydda sig för framtida metoder, så finns det inget intresse från den som kan mer än dom noobsen som ringer upp för dom är värdelösa på det dom gör men det är tydligen tillräcklgit bra för det fungerar ju uppenbart. Finns inget intresse att berätta för "farmor" så finns inget intresse att berätta för den som är tyst heller, För mig är kunskap mer värt en pengar. Skulle någon ge ut pengar till en som rånar dom som är utsatta för att lära personen hur dom skall skydda sig? Knappast.

Den som är bäst, är nästan alltid sämst. I denna världen det är lite tvärtom.

Detta är inget personligt, detta är hur jag resonerar till ALLA som inte delar sin kunskap, OM DEN ÄVEN ÄR DÅLIG och den som tror den kan. Den som skrattar först den skrattar sist, om du är en av dom som säger dåliga saker om den som drabbats inte är medveten, det är ju för du inte berättat för dom hur jävla dum i hvudet du är för du vet ju det du vet av anledning.

Det finns möjlighet att hantera detta problemet men den som inte blir uppringd, är heller inte tyst eller drabbad så behöver inte visa något för den som inte kan för att sedan tro att den kan, så no offense.

Hur kan man rädda någon från sin egen dumhet? Det är ingen annan som gjort så ens nummer blir uppringd.

För att hantera problemet. Lär er systemet. Det finns blockfilter och banfilter i telefonerna men det kräver att man förstår hur man kan applicera dessa. Te.x:

Citat:
com.android.app.telephonyui/com.android.voicemail.impl.fetch.FetchVoicemailRec eiver
com.android.app.telephonyui/.callsettings.ui.spamprotection.WhoWhoServiceRecei ver
com.android.app.telephonyui/.callsettings.ui.tty.TtyNotificationReceiver
com.android.app.telephonyui/.carrierui.networkui.app.NetworkUiReceiver
com.android.app.telephonyui/.carrierui.networkui.app.NetworkUiReceiver
com.android.app.telephonyui/.callsettings.ui.blocknumbers.BlockNumbersReceiver

Rösterna är ofta inspelade och sedan vid samtalet, skickar man in den ŕöst man vill skall prata till dig:

Citat:
am start \
-a android.intent.action.VIEW \
-d file:////storage/<inspelat_samtal>/inspelad_rost.ogg
-t audio/ogg

För att göra ett demo call:

Citat:
am broadcast -a com.android.car.dialer.intent.action.adb --es "action" "connect"

Ta emot inkommande samtal

am broadcast \
-a com.android.car.dialer.intent.action.adb \
--es "action" "rcvCall" --es "id" "id_från_ovan"

Avsluta sedan samtalet:
Kod:
am broadcast  \
    -a com.android.car.dialer.intent.action.adb  \
    --es "action" "endCall"  \
    --es "id" "id_från_ovan"      

Vänta in dig och sätt samtalet på HOLD

Kod:
am broadcast  \
    --es "action" "holdCall"             

Återuppta samtalet

Kod:
 am broadcast  \
    --es "action" "unholdCall"                            

Sammanfoga alla pågående samtal där någon svarat
Kod:
am broadcast  \
    --es "action" "unholdCall"                            

När poersonen nåt fram, så är man smittad och därfefter kan man rensa samtalen
Kod:
am broadcast  \
    --es "action" "clearAll"                        

Kod:
prefix="+46"
for prefix in {seq -w 000000 999999}; do 
    echo ${prefix}727
done

Tänk om amatörerna skulle göra detta, numenar jag amtörerna som i scriptkiddies dom som kan mer än dom flesta men inte mer än dom som kan och sedan tillsammans med det ovan som JAG kommit på, och kunde gett jätte mycket tips om för den som drabbats så hade vi gjort värdeln till en bättre plats men det är därför jag inte vill skriva här hur man kan skydda sig, men förstår man inte helheten i det jag försöker säga och tror jag har psykos. Då är man själv i en psykos. Detta har inte sagts i dessa trådar, men folk tror dom kan så mycket mer än alla andra hela tiden.

Förstår man även allvaret i det jag pratat om tidigare på forumet o, så kan man ta över en android en het på 1-3 sekunder. Alla är så jävla bäst hela tiden, och kallar mgi sämst. Tänk om det var jag som skulle göra detta åt dom? Se här:

SÄtter man ihop 1+1: Så kan man använda parallel

https://gist.github.com/Pulimet/5013...omment-4273748

Jag kan bygga ihop ett nät på 1 miljon enheter på nolltid, ringas upp vem fan jag vill och sedan kan jag bara generara alla svenska nummer med:

Kod:
prefix="+46"
for prefix in {seq -w 000000 999999}; do 
    echo ${prefix}727
done

Där 727 finns av en anledning, varför hur det fungerar och vad dom andra är finns på PTS hemsida men jag är inte den typen som vill visa mig vara bäst, bara berätta för den som inte berättar något vad den går misste om. Jag skall fortsätta varna och göra världen till en bättre plats, så kan ALLA speciellt, lustigt nog scenskar (inget offense) fortsätta hålla käften, för placeringen talar för sig själv.

U-Land var ordet.

När alla blir drabbade av detta, då finns det någon som tänker som jag. Jag skulle aldrig skada någon annan, då hade det redan varit gjort för längesen.

NI BLIR UPPRINGDA AV EN ANLEDNING! BERÄTTA FÖR DEN SOM UNDRAR I FRAMTIDEN för att göra internet till en bättre plats. Diskutera vidare bäst fan ni vill. Men gå inte på skiten du som verkligen inte förstår och tror på saker på internet överallt, använd osint det är för dig jag skriver detta inlägget. Det är ända möjligheten om man inte kan själv.

Om jag skulle göra verklighet av detta, för 6-7 då jag första gången skrev om detta, vilket jag "hånats" för på detta forumet av väldigt många som tror dom kan bäst. (INGEN I DENNA TRÅDEN MEN I ALLMÄNT hur synen är på saker och ting på internet, framförallt I Sverige)

- Hur fan skulle ni hittat mig om man använder random enheter online för att ringa upp till folk och skicka sms? Det hade ni inte.

Nu skall jag fortsätta arbetet med att berätta för den som berättar att den förstår som på den github länken att den kommer inte fortsätta skada andra genom att vara dum i huvudet och nonchalant. Det är uppenbart vissa som förstår budskapet mer än andra och göra denna planeten till en bättre plats, men inte till dig som läsa detta inlägget. JAg skall bli precis lika tyst som alla andra är, så blir allt bra.

Skulle ni fortfarande söka efter företag? Ja, det är tydligt det. Ni letar efter företag, det är människor som är proffs på att lura våra äldre i samhället. Det är INTE ok. Därför blir jag irriterad och diskuterar detta i denan tråden.

Knowledge is power!

// wuseman
Senast redigerad av wuseman 2022-10-25 kl. 08:20.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in