Citat:
Ursprungligen postat av
Wowbagger2000
Vi klarar oss bra denna och nästa vinter, sen går avtalet ut och då blir det timdebitering, men även nattpriset ligger oftast betydligt över 30 öre (70-80 öre kommande natt), så med nuvarande nivåer blir det minst 3 ggr så dyrt, vilket blir ca 20 000 mer per år, vilket är fullt hanterbart, men 50-60 000 mer per år kommer att vara jävligt surt. Håller på att bygga upp lite buffert för det redan dels så att det finns pengar att ta av, men även att redan nu sätta av pengar per månad som motsvarar ökade kostnader när avtalet går ut.
Som sagt, jag drabbas inte så hårt eftersom jag bor i lägenhet även om mitt pris går upp lika mycket som alla andras (om man har rörligt).
Men det som förstörde för mig var att i Oktober eller November förra året tror jag det var, så kom mitt elbolag och sa att vi avslutar ditt avtal, för att vi kommer avsluta den avtalsformen, den kommer inte längre existera utan ersättas av andra alternativ. Du är välkommen att teckna annat avtal.
Detta var nog i slutet av Oktober eller November, innan jag han reagera så hade nästa elräkning kommit vilket var det högsta jag någonsin hade sett. Min tanke var då att "fan, skulle behövt teckna nytt elavtal, men vill inte göra det när det är så dyrt som nu, jag väntar till sommaren"
Tyvärr gjorde inte sommaren något och jag sitter fortfarande fast på rörligt.