Så först ska de minska i värde, sen upp på break even, och sen förhoppningsvis på vinst? :-)
Är det inte smartare att köpa när rörelsen är stigande, så man slipper ligga minus. Inte säkert när och om den kommer upp igen ju.
Det kan fungera ibland men gäller inte bara för Adidas i så fall. Ett annat sett är att köpa när det är billigt men det förutsätter att du förstår när det är rea.
Det kan fungera ibland men gäller inte bara för Adidas i så fall. Ett annat sett är att köpa när det är billigt men det förutsätter att du förstår när det är rea.
REA är inget begrepp jag handlar efter.
Jag är mer en momentumtrader och vill köpa när det blir dyrare och dyrare eftersom jag inte vill se min investering minska i värde efter att jag köpt.
Jag är mer en momentumtrader och vill köpa när det blir dyrare och dyrare eftersom jag inte vill se min investering minska i värde efter att jag köpt.
Okej! Det är en intressant strategi det kan jag hålla med dig om. Så jag får önska lycka till och får följa hur det går för Adidas momentum.
Du påminner mig om romanov01 som gick in hårt i den oerhört starka trenden i Blackpearl Resources.
Citat:
Har hela mitt innehav i Blackpearl och är dessutom belånad, dock utifrån en trendföljande strategi och inte en fundamental analys.
Har helt klart blivit dyrare, över 100% (i SEK) sedan botten. Dags att köpa.
Anmärkningsvärt att Nike rasade 20% igår och närmar sig covidbotten. Lululemon har också gått dåligt i år, från över 500 till under 300. Adidas däremot fortsätter uppåt.
Anmärkningsvärt att Nike rasade 20% igår och närmar sig covidbotten. Lululemon har också gått dåligt i år, från över 500 till under 300. Adidas däremot fortsätter uppåt.
ADIDAS INCREASES ITS FULL-YEAR GUIDANCE FOLLOWING BETTER-THAN-EXPECTED SECOND QUARTER RESULTS
adidas today announced preliminary results for the second quarter of 2024. In Q2, currency-neutral revenues increased 11% versus the prior year. In euro terms, the company’s revenues grew 9% to € 5.822 billion (2023: € 5.343 billion). Excluding Yeezy sales in both years, currency-neutral revenues increased 16% during the quarter.
The company’s gross margin reached 50.8% in Q2 (2023: 50.9%). The underlying adidas gross margin improved strongly, reflecting better sell-throughs, reduced discounting, lower sourcing costs and a more favorable category mix. The significantly smaller Yeezy business had a negative impact on the year-over-year comparison. The company’s second quarter operating profit increased to € 346 million (2023: € 176 million), including a contribution of around € 50 million from the sale of parts of the remaining Yeezy inventory.
Following the better-than-expected performance during the quarter and considering the current momentum, the company has increased its full-year guidance. adidas now expects currency-neutral revenues to increase at a high-single-digit rate in 2024 (previously: increase at a mid- to high-single-digit rate). The company’s operating profit is now expected to reach a level of around € 1.0 billion (previously: to reach a level of around € 700 million).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!