2022-10-21, 17:52
Medlem
Havamal.s avatar
Brukade ta 5-HTP från Nu u nutrition som fungerade mycket bättre på måendet än flera andra märken jag testat.

I och med att Storbrittanien gick ur EU slutade dem dock skicka till Sverige då det av Läkemedelsverket klassas som läkemedel och märket säljs som regel bara från Storbrittanien då företaget är baserat där.

Däremot går kosttillskottet bra att köpa från EU samt att ta med på flygplan från Storbrittanien.

Testade med en anhörig som skickade från London men Tullverket skickade ett brev där jag skulle uppge vad det var och ville inte ljuga samt att dem kunde ju ha kontrollerat vad det var i. Dem skulle även ha typ kvitto så på den vägen hade dem vetat innehållet

Finns det något sätt att skicka det på så att Tullverket inte tar det?

Haft en annons uppe på grabr.io som är en P2P marketplace för att koppla ihop folk som flyger med dem som behöver varor men ingen har visat intresse på typ ett halvår.

Finns även en säljare på eBay som säljer från Australien men dem skickar inte till Sverige och ligger även utanför EU. Annonserat på grabr även angående den men ingen har nappat.

Så jag tar tacksamt emot idéer.

Tack på förhand.
Citera
2022-10-21, 18:01
Medlem
Megaforces avatar
Det enklaste är väl att köpa det från en svensk websajt. Det räknas som receptfritt kosttillskott och får säljas fritt i Sverige.
Citera
2022-10-21, 18:17
Medlem
Havamal.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det enklaste är väl att köpa det från en svensk websajt. Det räknas som receptfritt kosttillskott och får säljas fritt i Sverige.
Vill ju ha just det märket som nämns i TS.

För övrigt stämmer det där inte längre, dem har klassat det som läkemedel och får inte säljas inom Sverige längre.

Fysiska hälsokostbutikerna har tagit bort det från sortimentet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in