Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-21, 00:26
Medlem
vonfnass avatar
EDIT: inser att kanske inte borde lagt denna tråden i programvara-forumet, utan direkt i Mac och macOS-forumet.

Har nyligen köpt en iMac mid-2017 (18,3) för att redigera video och bilder på. Är dock helt lost när det kommer till Mac...
Vinner jag något på att uppdatera från Big Sur till Monterey? Är nojig att det bara kommer göra Mac:en seg, eller är det mer en PC grej?
Den har 32gb ram, om det spelar någon roll (vilket det borde göra?)?
Senast redigerad av vonfnas 2022-10-21 kl. 00:30.
Citera
2022-10-21, 00:37
Medlem
provinsen-taiwans avatar
En PC-grej. Men vänta tills på måndag, då Ventura släpps.

https://www.macrumors.com/roundup/macos-13/
Citera
2022-10-21, 18:08
Moderator
Rassas avatar
Programvara: macOS —> Mac och macOS /Moderator
Citera
2022-10-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
EDIT: inser att kanske inte borde lagt denna tråden i programvara-forumet, utan direkt i Mac och macOS-forumet.

Har nyligen köpt en iMac mid-2017 (18,3) för att redigera video och bilder på. Är dock helt lost när det kommer till Mac...
Vinner jag något på att uppdatera från Big Sur till Monterey? Är nojig att det bara kommer göra Mac:en seg, eller är det mer en PC grej?
Den har 32gb ram, om det spelar någon roll (vilket det borde göra?)?
Ladda ned Monterey medan du kan, den möjligheten blir inte lika enkel när Ventura kommer (nästa vecka). Du måste inte installera direkt. Jag hade väntat med Ventura ett tag tills alla värstingbuggar som brukar upptäckas är borta. Jag upplever Big Sur som stabilare än Monterey, men den senare har förstås fler funktioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in