2023-01-15, 17:27
Ingen normalt funtad människa köper väl denna stygggelse? Snustorr träpinne med stora saltkorn, mums 😑
Citera
2023-01-29, 20:06
Medlem
GrillTeknikers avatar
Undrade just vad det är för människor som köper dessa vederstyggelser, men nu vet jag Sist jag åt en sådan var på ett mellanstadiedisko för 30 år sedan, minns att jag redan då tyckte det var en gåta att någon frivilligt åt dem när det stod en stor skål med chips bredvid...

Förresten - är det bara jag som levt i villfarelsen att de heter "finska pinnar"?? Vet inte var jag fått det ifrån, kanske en förvirrad mellanstadiefröken. Blev idag upplyst om att finska pinnar är en liten kaka, något helt annat (och betydligt godare) än salta pinnar...
Citera
2023-02-03, 16:03
Medlem
välkommenti bups avatar
I en matkoma video så gick dom runt med en VD för en större ica butik och han förklarade att en av toppsäljarna varje månad är salta pinnar.

Han var själv chockerad, men dom säljer tydligen som smör..

Jag har köpt ibland, bara för att.
Men det är ju fan inte roligt för 5 öre oavsett hur man än äter dom...
Citera
2023-02-03, 20:37
Medlem
KinggKonggs avatar
Haha salta pinnar är ju sämst
Citera
2023-02-09, 10:14
Medlem
Köpte ett obskyrt märke på min lokala Ica: Prima, xxl ngn import ifrån Serbien. Vilket nerköp: ingen smak, noll salt… betyg 1 av 5( får 1 för att de fanns)… undvik!
Citera
2023-02-09, 12:51
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry_b
Ingen normalt funtad människa köper väl denna stygggelse? Snustorr träpinne med stora saltkorn, mums 😑

Citat:
Ursprungligen postat av KinggKongg
Haha salta pinnar är ju sämst

Barn gillar inte salta pinnar. Det gjorde inte jag heller förrän jag blev vuxen.
Citera
2023-02-09, 14:02
Medlem
KinggKonggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Barn gillar inte salta pinnar. Det gjorde inte jag heller förrän jag blev vuxen.

Allrså det smakar ju verkligen ingenting, helt stelt snacks.
Citera
2023-02-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibutu
ELI5: Varför köper man salta pinnar istället för t.ex. chips?
Objektiva argument:
Billigare och nyttigare (allmänt bättre näringsvärde och lägre kcal/100 g. >x2 mängd protein, 1/5 fettinnehåll och jämfört med de flesta chipssorter även betydligt lägre salthalt) Flottar inte ner fingrar, kläder och soffor.

Subjektiva argument:
Godare. Ger inte samma äckelkänsla efter överkonsumtion. Man behöver oftast inte dela med sig.
Citera
2023-02-09, 14:44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioaktivPotatis
Har en förpackning salta pinnar i skafferiet. Är det läge att sälja dom på blocket?

Vänta till sommaren då bristen tydligen ska bli värre
Själv äter jag inte dessa men det är mest för att sambon inte gillar dem så blir aldrig av att man köper hem. Köper hellre en påse chips eller liknande.
Citera
2023-02-09, 14:55
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren

Jag avundas verkligen dina vuxna välutvecklade smaklökar, torra pinnar och sperma. Du har en given finalplats i Sveriges mästerkock.
Citera
2023-02-09, 18:55
Medlem
ost-e-knarks avatar
Skönt att man inte är ensam att älska salta pinn. Jag gjorde ett fynd i höstas på en liten lokal affär och köpte en hel kasse men tyvärr har dom tagit slut nu .

Det positiva med denna pinnbrist är att jag nu har testat alla märken jag hittat och tillomed pretzels i min jakt att hitta ett substitut. Dom tunna som gick under garants namn på Willys är mina favoriter och man känner direkt när man hittar samma under annat namn.

// Saltapinn-e-knark
Citera
2023-02-10, 18:03
Medlem
Banzai-Perkeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagochmigsjalv
Köpte ett obskyrt märke på min lokala Ica: Prima, xxl ngn import ifrån Serbien. Vilket nerköp: ingen smak, noll salt… betyg 1 av 5( får 1 för att de fanns)… undvik!
Köpte en påse av det här märket (enda som fanns) att knapra till fredagsölen och jag kan väl bara hålla med om analysen. Avsaknaden av flingsalt är största problemet. Astrist B-märke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in