2026-03-28, 16:22
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=a77ecdbbcea8627a95a8e7a446782fd0

(FB) Romima Pourmokhtari har fått barn!

Ministern har fått barn idag och då undrar jag i tråden ovan vilka konsekvenser detta får för mänskligheten?
Citera
2026-03-28, 16:51
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Kalendern talar.

Mammaledig Pow3r Mom.

September den trettonde, är nyckeldatum för framkantstiden.

Vi gratulerar till lyckliga nedkomsten.
Citera
2026-03-28, 16:55
Medlem
Queutards avatar
Vem är betäckaren?
Citera
2026-03-28, 17:13
Medlem
Kan vi äntligen få höjda barnbidrag nu när eliten också vinner på det?
Citera
2026-03-28, 18:52
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Kan vi äntligen få höjda barnbidrag nu när eliten också vinner på det?

Vi borde bara ha ett bidrag som heter - bidrag. Som kan sökas av de som har ont om pengar. Jag är höginkomsttagare och har ändå fått 1300 spänn i månaden per barn. Tack för skatteåterbäringen, men nog är det något som haltar?
Citera
2026-03-28, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Vi borde bara ha ett bidrag som heter - bidrag. Som kan sökas av de som har ont om pengar. Jag är höginkomsttagare och har ändå fått 1300 spänn i månaden per barn. Tack för skatteåterbäringen, men nog är det något som haltar?
Det blir väl en administrativ besparing att inte individanpassa varenda bidrag. Det är enklare att bara betala ut samma belopp. Vissa är beroende av bidraget, andra kan se det som skatteåterbäring om de vill. Det kan nog bli ganska krångligt att reda ut detta per familj. När folk är sjukskrivna ibland, föräldrarlediga, jobbar deltid, slutar jobba, börjar jobba, jobbar i enskild firma med varierande inkomst, osv.

Du kan också se det så här: som förälder som inte behöver bidraget blir du ändå belönad av staten för att ni har skaffat barn, när du slipper den delen av omfördelningen till bättre behövande.
Citera
2026-03-28, 19:07
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det blir väl en administrativ besparing att inte individanpassa varenda bidrag. Det är enklare att bara betala ut samma belopp. Vissa är beroende av bidraget, andra kan se det som skatteåterbäring om de vill. Det kan nog bli ganska krångligt att reda ut detta per familj. När folk är sjukskrivna ibland, föräldrarlediga, jobbar deltid, slutar jobba, börjar jobba, jobbar i enskild firma med varierande inkomst, osv.

Du kan också se det så här: som förälder som inte behöver bidraget blir du ändå belönad av staten för att ni har skaffat barn, när du slipper den delen av omfördelningen till bättre behövande.

Jo, så är det kanske. Men de som söker socialbidrag får ju redan idag en individanpassning, och jag menar att om man inte behöver det ekonomiska stödet så skall man heller inte ha det.

Sedan säker vi skatten istället så att folk får mer pengar över. Skön känsla att kunna försörja sig själv utan att sylta på andra genom att få bidrag.
Citera
2026-03-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit

Barnlön?
Citera
2026-03-29, 12:26
Medlem
brianmolkos avatar
Hoppas hon hittar en butik med bebiskläder, så det inte råkar stänga, helt plötsligt.
Citera
2026-03-29, 12:42
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinkelConnoisseur
Barnlön?

Staten betalar lön till de som skaffar barn, menar du? Om vi i vår individualism kommer till stadiet där vi driver upp barn på institution så är det lämpligt, men inte förrän dess. Ungefär som i boken Kallocain.
Citera
2026-03-29, 13:05
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Så snygg-Romina är alltså med barn. Man är allt bra avis på hennes man. Det måste man erkänna.

Haha det är komiskt hur låg standard vissa har här inne.
Hon ser ut som vilken alldaglig person som helst, långt ifrån snygg.
Citera
2026-03-29, 13:50
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Haha det är komiskt hur låg standard vissa har här inne.
Hon ser ut som vilken alldaglig person som helst, långt ifrån snygg.

Du förstår att folk har olika smak va? Det finns exempelvis massvis med män som har "extremt låg standard" och tycker att Pamela Andersson var snygg en gång i tiden. Enligt mig har hon alltid sett ut som ett orakat rövhål.

Romina ser enligt mig ut som elit. Top notch helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in