Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-19, 14:37
Medlem
Det är många svenskar i Sverige som gillar Ishockey/Innebandy, hur kommer detta sig? Invandrarna håller sig borta från såna sporter i större utsträckning.

Har själv velat börja med innebandy, men har inte orkat innan, hur ser ni på det är det roligt att spela innebandy eller ishockey?
Citera
2022-10-19, 14:51
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Fotboll är också populärt…
Citera
2022-10-19, 14:57
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Fotboll är också populärt…

Även bland blattar. Sveriges bästa fotbollsspelare är blatte.

Svenskar gillar skidskytte
Citera
2022-10-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Även bland blattar. Sveriges bästa fotbollsspelare är blatte.

Svenskar gillar skidskytte

Många ungdomar i Sverige gillar innebandy också, ser sällan invandrare spela innebandy på matcher.
Citera
2022-10-19, 15:00
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Skidor längd/utför är ju megastort under säsong.

Varför MENA inte tittar kan bero på avsaknaden av snö samt ett de nog mest sett/spelat fotboll.

10.000m kamel ligger nog långt upp på listan med skall du se .
Citera
2022-10-19, 15:02
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFoox
Det är många svenskar i Sverige som gillar Ishockey/Innebandy, hur kommer detta sig? Invandrarna håller sig borta från såna sporter i större utsträckning.

Har själv velat börja med innebandy, men har inte orkat innan, hur ser ni på det är det roligt att spela innebandy eller ishockey?
Ishockey är ju svindyrt så där har du det svaret. Innebandy är en sport de har ingen som helst relation med.
Citera
2022-10-19, 15:11
Medlem
JohannesSnajdares avatar
De invandrare som ändå finns inom vinteridrotten är väldigt anpassade och integrerade.
Lösningen på integrationen kanske är att tvinga alla invandrare att sätta sina barn i hockeyskola?

Blir ju också en väldans bra integration för dem själva med när de tvingas jobba ideellt i kafét, sitta i seket under matcher, springa runt och sälja NewBody/Lotter/Salami några gånger per år.
Citera
2022-10-19, 16:29
Medlem
Invandrare dras till sporter där man kan tjäna mycket pengar och få hög status. Därav går innebandy bort, vilket är väldigt skönt för oss som spelar innebandy.

Hockey tror jag är en kombo av att det är en dyr sport och att det är mycket vitt ännu så länge. Både vita och invandrare gillar att umgås med sina gelikar, så det blir en naturlig segregering.

Det jag är lite förvånad över är att vita i t.ex. USA är så glada i att titta på typiska svarta sporter som basket och amerikansk fotboll. På ett sätt bra och ett tecken på att det inte är så mycket rasism som man kan få intrycket av. Det börjar ju bli lite likadant med fotbollen här i vårt land.
Citera
2022-10-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michalishenko
Det jag är lite förvånad över är att vita i t.ex. USA är så glada i att titta på typiska svarta sporter som basket och amerikansk fotboll. På ett sätt bra och ett tecken på att det inte är så mycket rasism som man kan få intrycket av. Det börjar ju bli lite likadant med fotbollen här i vårt land.

USA gillar svarta nuförtiden, det har blivit ett mörkhyat land.
Citera
2022-10-19, 17:47
Moderator
vfs avatar
Övrig sport --> Bollsport
/Moderator
Citera
2025-08-30, 11:06
Medlem
Innebandykillen88s avatar
Jag älskar innebandy, snabba vändningar, hög tempo och fantastisk gemenskap.
Jag tränar innebandy 3 gånger i veckan, otroligt kul faktiskt.

Ja innebandy är det svenskaste som finns. Men det är inte så konstigt när sporten härstammar från Göteborg.

Jag gillar också ishockey och skidsporter men innebandy är roligare och det går mig bra.
O innebandy är det roligaste som finns.
Citera
2025-09-16, 19:50
Handboll är också en sport där landslaget, främst på herrsidan, domineras av etniska svenskar, och som är mindre populär i många andra större länder i stil med USA, Kina och Storbritannien. Handboll är också helt iskallt i typ Tjeckien, Österrike och Slovakien mfl.

Sedan har vi en annan "svenne" sport i form av bandy, dvs isbandy. Sporten är helt iskall i större delen av världen, men fortfarande skapligt populär i Sverige.

Jag tror helt ärligt att sporter som bandy och innebandy är lite av reservsporter för folk som inte riktigt platsar inom fotbollen eller hockeyn. Hockey är inte lika populärt bland invandrare för att traditionen saknas i deras hemländer och föräldrarna, som är födda på t.ex Balkan, tar inte kidsen till hockeyträningar. Sedan krävs det mkt dyra skydd och utstrustning (skridskor och klubbor) för att spela hockey och man behöver köra till en rink för att lira, vilket avskräcker sämre bemedlade ghetto-produkter.
Senast redigerad av anwe8 2025-09-16 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in