2023-01-25, 21:40
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Mina frågeställningar blir då:

Varför gör inte fler den här typen av enkla räknestycken? Varför väljer människor att tro på något som uppenbart inte är sant (alltså att Ryssland på något sätt skulle skona civilbefolkningen i Ukraina)?
Gissningsvis en uppräkning. Å andra sidan så är det väl diskutabelt att räkna gerilla-grupper som civilbefolkning. Säger dock inte att barn, kvinnor samt oskyldiga män dör på kuppen. Och det är fruktansvärt. Många krigslagar som brutits i Ukraina från båda håll.
Citera
2023-01-25, 21:41
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Tack för ditt förtydligande. För din egen skulle så råder jag dig att prata med bönder på bönder vis. Säger du att ryssarna bedriver militära operationer i Ukraina istället för att ryzzarna begår folkmord på ukrainska civila kvinnor och barn så tar det inte lång tid innan du pekas ut som rysstroll och Sverige hatare e4c..

Allt gott!

Jag förstår vad du menar, men jag är van vid en helt annan nivå på diskussionerna än man, dessvärre ofta, finner här. Det finns också många kunniga och duktiga användare på FB som väl förstår den typen av diskussion, och långt mer därtill.

Jag förväntar mig faktiskt att man besitter lite kunskap själv om man ska in här och härja.

Hoj hoj!
Citera
2023-01-25, 21:43
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Gissningsvis en uppräkning. Å andra sidan så är det väl diskutabelt att räkna gerilla-grupper som civilbefolkning. Säger dock inte att barn, kvinnor samt oskyldiga män dör på kuppen. Och det är fruktansvärt. Många krigslagar som brutits i Ukraina från båda håll.

Så har absolut skett, även om jag menar att ryssarna verkar vara värre. Huruvida det stämmer överens med verkligheten eller inte, får vi nog vänta till efter kriget för att få reda på, då västvärlden ganska kompakt står på Ukrainas sida, varför tillförlitliga uppgifter om saker och ting från det hållet lär låta vänta på sig.
Citera
2023-01-25, 23:13
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Så har absolut skett, även om jag menar att ryssarna verkar vara värre. Huruvida det stämmer överens med verkligheten eller inte, får vi nog vänta till efter kriget för att få reda på, då västvärlden ganska kompakt står på Ukrainas sida, varför tillförlitliga uppgifter om saker och ting från det hållet lär låta vänta på sig.
Typ som med alla judar som dog under andra världskriget. hehe - nej men du har helt rätt, enda vi vet säkert är ju att det är misär på båda håll, detta krig.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in