2022-10-20, 01:41
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Hur I helvete tänkte man när man tillsats denna snorunge som minister?

Smart- hon och LUF är ju de som är mest till vänster där bland de fyra högerpartierna. Nu knyts hon till regeringen och kan inte rösta med vänsterblocket i riksdagen.

En menlös ministerpost som den där heilande sossetjejen från Lappland hade, hade knappast räckt. Nu blev det klimatet för en tjej som kan räknas till Greta-generationen. Cred från olika håll.
Citera
2022-10-20, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Hon ser ut som en jude. Är hon jude?

Tycker verkligen samma sak. Efternamnet låter däremot väldigt kurdiskt/persiskt. Men skulle inte alls vara förvånad, judar byter ju identitet lika ofta som människor byter kalsonger.
Citera
2022-10-20, 06:33
Medlem
Hade hon alltså kommit in i RD om hon inte blivit minister?

Isåfall är det ju uppenbart att de valt henne för att hon inte ska kunna balla ur under någon votering och rösta mot partilinjen.
Citera
2022-10-20, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Vad är en vänsternörd?

Bland annat att jag själv står väldigt långt till höger i jämförelse med SD
Citera
2022-10-20, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaBella
Är hon iranska? Är det din mamma? Liten iranier?
Vet du att iranier är de som skiljer sig mest?
Gifter om sig med svenskar i samma ålder istället för de gamla kamelgubbar deras familj gifte bort de med.😂

Persiskor (inte arabhelvetena) brukar var snygga o smarta, har en sådan i min närhet som gått o gjort snigelspår o tindrat i min närhet sen hon slängde gamle gubben ur villan.
Kanske jag nappat om jag vart singel.

Troligtvis turk. Står kan Azerbajdzjanska i henned linkedin profil.
Citera
2022-10-20, 09:28
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Makt inom … kulturen 😂

Vad snackar du om? Hon är klimat- och miljöminister. Inte kulturminister.
Citera
2022-10-20, 09:44
Medlem
Följt henne sen tidiga LUF-åren och tror det här kan bli riktigt bra!
Citera
2022-10-20, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ash123
Hon kommer avgå efter 1 termin, det är ju ändå mycket pengar. Två dagar nu som Aktuellt har frågat om hon kan komma på intervju, och tackat nej. Ännu en inkompetent iranier som har snackat sig fram.

Undrar hur hon ska klara av den här politiska akrobatföreställningen på högsta nivå, se lite ung förvånad och oskyldig ut kanske?
Citera
2022-10-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Bland annat att jag själv står väldigt långt till höger i jämförelse med SD

Jag syftade mer på vänsternörd, är det att dom gillar tv-spel och sånt? Tror aldrig jag märkt något sånt hos dom Sverigedemokrater jag känner, inte mer än andra åtminstone. Mest nördiga har faktiskt dom centerpartister jag mött varit. Träffade t ex en centerpartist för några år sedan där hela hans avdelning var tungt inne på levande rollspel (lajv).
Citera
2022-10-20, 10:10
Medlem
ett sådant namn borde diskvalificera en från riksdagstjänst på direkten

fram med svensson larsson och nilsson tack
Citera
2022-10-20, 10:14
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Vad snackar du om? Hon är klimat- och miljöminister. Inte kulturminister.

Ännu värre då.
Citera
2022-10-20, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
En rekordung klimat- och miljöminister är på plats.

Wiki
Romina Pourmokhtar är ordförande för Liberala ungdomsförbundet (LUF) sedan 2019 samt adjungerad i Liberalernas partistyrelse. Hon har varit förste vice ordförande för ungdomsförbundet sedan 2018. Hon är uppvuxen i Sundbyberg och är främst engagerad i politiska frågor som berör utbildning, integration, feminism och motverkandet av hedersförtryck.

Pourmokhtari har under sin tid som ordförande bland annat argumenterat för att värnplikten borde ersättas med ett rent yrkesförsvar samt att moderpartiet Liberalerna bör hålla fast vid sin liberala migrationspolitik

Hon har ett engagemang i RFSU, riksförbundet för sexuell upplysning, där hon sedan juni 2021 är förbundsstyrelseledamot. Hon kom 2022 ut med den självbiografiska boken 'Chicken nuggets på krita'.
Hon har iranskt ursprung genom sin pappa, som kom till Sverige som politisk flykting.

Frågor
Vad mer vet vi om denna kvinna?
Vad exakt gör henne lämplig som klimat- och miljöminister?
Hur tror vi att hon sköter sitt nya uppdrag i regeringen?
Säkerligen Sovjetagent. Både massinvandring och s k miljöpolitik är väl toppintressanta vapen för Sovjet att använda mot sina fiender. Subversion och undergrävande av vår nation...igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in