• 1
  • 2
2022-10-18, 01:53
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Man har inte kameror precis överallt. Ute på däck, där passagerare rör sig, har jag svårt att tro att det sitter många kameror (om ens några).

Men vid in/ut-passering av båten, i terminalerna och på bildäck finns kameror.

Varför skulle de inte filma relingen? De är väl bra så vakten kan se om folk ramlat överbord på tv-monitor och slå larm.
2022-10-18, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Varför?
Tänker mestadels på tiden. Vet att det kan låta snopet att bara säga "självmord" men jag får också tillbaka tankar på Deniz Arda.
2022-10-18, 02:18
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarkillen
Tänker mestadels på tiden. Vet att det kan låta snopet att bara säga "självmord" men jag får också tillbaka tankar på Deniz Arda.

Ja, det kan ju vara självmord, dråp genom bråk (han blev slängd över relingen), druttat i på fyllan eller mord. Vore ju intressant att veta vad de har på film? När han senast såg och med vilka. Ingen som var på färjan då och som kommer ihåg honom? Var han glad och i gasen på nattklubben så känns det ju som att självmord kanske inte var första alternativet.

En gång höll jag själv helt oprovocerat hamna i bråka på en färja. Ute i natten. Kom ihåg att jag tänkte att man lätt kunnat hamna över bord i fyllebrottningen.
2022-10-18, 02:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ja, det kan ju vara självmord, dråp genom bråk (han blev slängd över relingen), druttat i på fyllan eller mord. Vore ju intressant att veta vad de har på film? När han senast såg och med vilka. Ingen som var på färjan då och som kommer ihåg honom? Var han glad och i gasen på nattklubben så känns det ju som att självmord kanske inte var första alternativet.

En gång höll jag själv helt oprovocerat hamna i bråka på en färja. Ute i natten. Kom ihåg att jag tänkte att man lätt kunnat hamna över bord i fyllebrottningen.
Det där är ett panikscenario som ger mig ångest. Att dö ute tills havs i mörkret, det är vad jag kallar ångest.

Kanske känner man inte av det om man är såpass full?

Tur att jag inte dricker. Är aldrig ute tills havs, men ändå.
2022-10-18, 03:18
Medlem
Joeybananass avatar
Alkoholen förlänger det också om du är vid medvetande när du hamnar i plurret. Om man inte ger upp helt enkelt.
2022-10-18, 09:10
Moderator
OYs avatar
Tråd finns, använd den.

https://www.flashback.org/t3361488

Denna tråd låses.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto