Resultat: Stödjer du Ukraina eller Ryssland i den pågående konflikten
Jag stödjer Ryssland och ser helst att de vinner kriget.
23,91%
198 röster
Jag stödjer Ukraina och ser helst att de vinner kriget.
76,09%
630 röster
2022-10-18, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
Fan låt alla kriminella ta det de vill ha bara du får det lugnt och skönt.
Skit brottsoffren också det är ju deras fel att de var på fel ställe vid fel tidpunkt, var utmanande klädda, köpt en dyr bil.

Bara du får det lugnt.

Fast det är sen bara en tidsfråga innan du själv blir förnedringsrånad

Vafan har jag för intresse av se att två forna korrupta sovjetstater fortsätta mala ned varandra i en köttkvarn? Nä fortsätt kasta bensin på elden vet jag. Nato-troll.
Citera
2022-10-18, 08:45
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDI
Vafan har jag för intresse av se att två forna korrupta sovjetstater fortsätta mala ned varandra i en köttkvarn? Nä fortsätt kasta bensin på elden vet jag. Nato-troll.
Det är oärligt att låtsas som att det är självklart att världen skulle bli bättre av att Ryssland får göra som de vill, inklusive hota omvärlden med kärnvapen. I slutändan så reglerar incitament över tid all mänsklig utveckling.
Citera
2022-10-18, 08:52
Medlem
ReijoHervonens avatar
Efter att Ukraina har vunnit kriget kommer väst att bygga upp landet och det kommer att demokratiseras. Ryssland är en diktatur som aldrig kommer att bli en demokrati då folket helt enkelt är för flata för blanda sig i vad regimen håller på med.

Frågan kunde lika gärna vara, stöder du Demokrati (Ukraina) eller Diktatur (Ryssland).
När man ser vilka som stödjer Ryssland så ser man också att det är samma som outcasts hatar demokrati och folkvalt styre.
Citera
2022-10-18, 08:56
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Stödjer du Ryssland eller Ukraina i den pågående konflikten?

Av kommentarerna här på Flashback kan få intrycket att minst hälften sympatiserar med Putin och Ryssland. Stämmer det?

Varför skall allt alltid vara svart eller vitt? Kan man inte få ställa sig neutral i frågan? Jag stödjer ingen sida.
Citera
2022-10-18, 09:03
Medlem
Jag stödjer inte heller någon sida, vill bara att det här vansinnet ska ta slut. För vansinne är vad det är, ett vansinne som varken Ryssland eller Ukraina kommer gå segrande ur.

Att vi människor aldrig lär oss av historien
Citera
2022-10-18, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Bara dumma får stödjer nån av dem.

Är det bara dumma får som stödjer FN också, som bl.a. kräver att Ryssland upphör med annekteringen? På måndag är det förresten FN-dagen. Men det kanske bara är dumma får som bryr sig om den.
Citera
2022-10-18, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Efter att Ukraina har vunnit kriget kommer väst att bygga upp landet och det kommer att demokratiseras. Ryssland är en diktatur som aldrig kommer att bli en demokrati då folket helt enkelt är för flata för blanda sig i vad regimen håller på med.

Frågan kunde lika gärna vara, stöder du Demokrati (Ukraina) eller Diktatur (Ryssland).
När man ser vilka som stödjer Ryssland så ser man också att det är samma som outcasts hatar demokrati och folkvalt styre.

Och det sjuka är att de inte har någon som helst självinsikt i det destruktiva i sin åsikt heller. Deras mammor måste vara stolta..
Citera
2022-10-18, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Jag är för att båda parter hittar en lösning/kompromiss som innebär fred, oavsett om Ryssland är där eller inte. Eftersom NATO och Ukraina troligen bara kommer säga "fuck off" till varje inbjudan/förslag lär det dock inte hända. Det här blir ett långt lågintensivt krig med många döda och flyktingar.
Stämmer att de kommer att säga "fuck off" till varje förhandling som lämnar öppet möjligheten att Ukraina ska avstå mark till ryssen.

Sen tror jag många grovt överskattar Rysslands förhandlingsvilja och vilja att göra koncessioner. De kan säga: "vi vill förhandla" för det är bara ord och är ett sätt att framställa Ukraina som oresonliga. Men om man kollar på vad Ryssland vill förhandla om, vad deras kravlista innehåller så förstår man att "Fuck off" är enda rätta svaret i det här läget.
Citera
2022-10-18, 10:03
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Stämmer att de kommer att säga "fuck off" till varje förhandling som lämnar öppet möjligheten att Ukraina ska avstå mark till ryssen.

Sen tror jag många grovt överskattar Rysslands förhandlingsvilja och vilja att göra koncessioner. De kan säga: "vi vill förhandla" för det är bara ord och är ett sätt att framställa Ukraina som oresonliga. Men om man kollar på vad Ryssland vill förhandla om, vad deras kravlista innehåller så förstår man att "Fuck off" är enda rätta svaret i det här läget.

Ryssland vill inte förhandla på allvar, de vill vinna tid så att de hinner mobilisera och upprätta ett mer hållbart förvar för sina ockuperade områden.
Citera
2022-10-18, 10:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen

Ukraina demokratiseras? Har inte du och alla andra som glorifierar Ukraina påstått att det är en demokrati redan.
OnT, jag stöder inget av länderna så ingen röst från mig men tycker synd om alla offer som drabbas av USAs proxykrig.
Citera
2022-10-18, 10:18
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ukraina demokratiseras? Har inte du och alla andra som glorifierar Ukraina påstått att det är en demokrati redan.
OnT, jag stöder inget av länderna så ingen röst från mig men tycker synd om alla offer som drabbas av USAs proxykrig.
Nej. Det är ryssrunkarna som påstått att andra sagt det. Alla vet att Ukraina har demokratiproblem, nu är dom dock inne på rätt spår.

Alla vet också att när någon påstår sig vara "neutral" så är det frågan om en ryssrunkare som låtsas att han inte bryr sig. Sen kommer han genast med påståendet att Ukraina borde gå med på alla Putins krav så det blir fred

Det enda neutrala är att Ryssland som invaderande makt lämnar Ukraina helt. Nått annat sätt att vara neutral finns inte.
Citera
2022-10-18, 10:18
Medlem
Xedomes avatar
Helvete tryckte fel
Räkna bort en röst för Ryssland och lägg till en röst på Ukraina. Självklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in