2022-10-17, 16:02
Medlem
Hur bör man tänka vad gäller nytecknande av bolån, mindre nischade banker kan ibland erbjuda bättre ränta. Är det någon risk med att välja en mindre bank? Eller är det gammaldags tänk att en traditionell bank är tryggare?
Citera
2022-10-17, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg
Hur bör man tänka vad gäller nytecknande av bolån, mindre nischade banker kan ibland erbjuda bättre ränta. Är det någon risk med att välja en mindre bank? Eller är det gammaldags tänk att en traditionell bank är tryggare?

välj inte Swedbank, de blåser dig
Citera
2022-10-17, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg

Det enda som jag vet är att löptiden kan vara kortare (inte villkorstid som gäller räntan)
Man vill ju inte vara 50 år och ha ett lån som ska betalas/löptid på 15 år
Då får man inga nya lån efter det och får sälja
Citera
2022-10-17, 16:45
Medlem
Kolla vilken bank som ger bäst ränta, finns inga dåliga banker idag. Men om jag vore du skulle jag avböja Swedbank.
Citera
2022-10-17, 18:21
Medlem
Ok, jag förstår att Swedbank inte är så poppis här. 😅 hur blåser dom en mer än att höjda avgifter för kort och internetbank?

Vad säger ni om Skandia? De har väldigt förmånlig 3-månadersränta just nu.
Citera
2022-10-17, 18:28
Medlem
Hade Swedbank var missnöjd, alltid högre räntor än alla andra och alltid svåra att ha att göra med. Långa väntetider, inte medgörliga osv.

Bytte till SBAB och helnöjd, finns säkert något alternativ där jag kunde spara några kr men tycker det fungerar bra.

Så håller med de övriga undvik Swedbank sen vilken bank som är bäst för dig eller vilken bank som kan erbjuda bäst ränta blir omöjligt för alla FB användare att avgöra.
Lite jobb får man göra själv 😂

Men om Skandia ger dig bäst ränta och det är viktigast kör på det, stabil bank så blir säkert inga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in