2024-06-12, 20:47
  #104233
Medlem
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1291645-det-kravde-johanna-jansson-att-fa-ha-i-sin-cell-lana-den

Johanna vill ha tillbaks sin pincett för att fixa ögonbrynen, men fått avslag av förvaltningsrätten. Den togs i beslag när hon satt häktad på Hinseberg då kriminalvården misstänkte att den skulle användas mot personal i samband med ett planerat flyktförsök. Johanna nekar till anklagelserna.
__________________
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2024-06-12 kl. 20:52.
Citera
2024-06-12, 21:37
  #104234
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1291645-det-kravde-johanna-jansson-att-fa-ha-i-sin-cell-lana-den

Johanna vill ha tillbaks sin pincett för att fixa ögonbrynen, men fått avslag av förvaltningsrätten. Den togs i beslag när hon satt häktad på Hinseberg då kriminalvården misstänkte att den skulle användas mot personal i samband med ett planerat flyktförsök. Johanna nekar till anklagelserna.

Den där pincetten var väl på tapeten även i våras/vintras, februar mars någon gång vill jag minnas. Inte så långt efter tumultet med det planerade flyktförsöket. Men hon lär nog inte komma i närheten av några vassa föremål på bra länge, med all rätt.

Ögonbrynen får hon fixa när frisören kommer på besök.

Som man bäddar får man ligga.
__________________
Senast redigerad av flashmaner 2024-06-12 kl. 21:39.
Citera
2024-06-13, 01:18
  #104235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1291645-det-kravde-johanna-jansson-att-fa-ha-i-sin-cell-lana-den

Johanna vill ha tillbaks sin pincett för att fixa ögonbrynen, men fått avslag av förvaltningsrätten. Den togs i beslag när hon satt häktad på Hinseberg då kriminalvården misstänkte att den skulle användas mot personal i samband med ett planerat flyktförsök. Johanna nekar till anklagelserna.

Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja det har jag bidragit med, och det är ju inte så lite det. Tack för att du belyser det!



Men det har du aning om, eftersom du påstår dig veta att vi ljuger?
Det gick visst inte så bra för dig i skolan



Ja, hon berättade sanningen! Så varför sitter du där och sprider en massa lögner om att hon ljuger?
Din lögnare!



Att du är för trög för att förstå hat när du ser det eller ens förstå ditt eget hat förändrar inte det faktum att ni är hatare hela bunten.

Maja berättade sanningen, inte bara om mordet på Tove utan också om att hon var med och hjälpte till att bära Toves kropp efter mordet.

Johanna avslöjades och dömdes för att ha begått mordet på Tove.
Maja avslöjade henne, hur det hade gått till och hur Johanna hade planerat att hon skulle komma undan med det. Men tack vare Maja så kunde Johanna dömas för mordet.

Maja har mer moral i sin kropp än alla Majahatare i tråden tillsammans. Hon slutade ljuga för ett och ett halvt år sedan, men ni Majahatare fortsätter ljuga lika ohämmat fortfarande.
Upplys oss ovetandes att Maja har mer moral i sin kropp än alla de du utsett till majahatare här i tråden!

Maja måste fötts med bra moral där man medverkar till ett mord, gömmer undan liket och skändar kroppen, gör sig av med mobiltelefon och kastar bort Toves nycklar.

MAJA låter TOVES anhöriga leva i förtvivlan om var Tove är, men jo MAJA har bra moral när hon nekar Toves familj och vänner att hitta Tove, för lilla MAJA mörderskan visste var dom dumpat Toves kropp.


Fy fan vilken bra moral pingsthingsten till präst uppfostrat sin dotter.

MORAL vet inte MAJA vad det är!!!
Finns inte minsta lilla tecken på att Maja skulle kunna vara/visa sig moralisk.

En feg liten råtta som ENDAST försöker rädda sitt eget skinn efter att hon DELTAGIT i att släcka Toves liv FÖR ALLTID!

Maja är en stor skamfläck utan moral och begränsningar, Maja har däremot ett stort ego, rädda sig själv när Maja mördat är Majas motto!!!
Citera
2024-06-13, 03:08
  #104236
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Upplys oss ovetandes att Maja har mer moral i sin kropp än alla de du utsett till majahatare här i tråden!

Maja måste fötts med bra moral där man medverkar till ett mord, gömmer undan liket och skändar kroppen, gör sig av med mobiltelefon och kastar bort Toves nycklar.

MAJA låter TOVES anhöriga leva i förtvivlan om var Tove är, men jo MAJA har bra moral när hon nekar Toves familj och vänner att hitta Tove, för lilla MAJA mörderskan visste var dom dumpat Toves kropp.


Fy fan vilken bra moral pingsthingsten till präst uppfostrat sin dotter.

MORAL vet inte MAJA vad det är!!!
Finns inte minsta lilla tecken på att Maja skulle kunna vara/visa sig moralisk.

En feg liten råtta som ENDAST försöker rädda sitt eget skinn efter att hon DELTAGIT i att släcka Toves liv FÖR ALLTID!

Maja är en stor skamfläck utan moral och begränsningar, Maja har däremot ett stort ego, rädda sig själv när Maja mördat är Majas motto!!!

Ja, Majahatare som dig finns det som sagt fortfarande några stycken kvar, som inte kan ta till sig fakta, inse verkligheten, och gå vidare. Fega små råttor som istället bara ägnar sig åt att sprida lögner, hat och förtal.

Faktum kvarstår oavsett hur mycket hat ni sprider - Maja berättade sanningen om vad som hänt. Inte en enda lögn har någon kunnat beslå henne med sedan dess, inte polisen, inte åklagaren och inte en enda av Majahatarna här i tråden, inte en enda lögn. Och det vill inte säga lite, så frenetiskt som ni försökt. Till och med upplåsningen av Majas telefon som åklagaren var så säker på att Maja ljög om, visade det sig att hon hade berättat sanningen om, och det var åklagaren som ljög inför domstolen när han sa att Maja låst upp den. För det hade hon inte. Maja talade sanning om det också. Och åklagaren fick be rätten och Maja om ursäkt. När det visade sig att åklagaren hade fel om det också, så hade han ingeting kvar på Maja, inte ett skvatt, inte ens ett påstående om att hon kanske låst upp sin telefon vid en tidpunkt som kanske var kring tidpunkten för mordet. Inte ens det.

Intressant också att det framkom att en av polisens utredarede trodde att Tove mördades kring 2-tiden, att en trodde att hon mördades runt 0215-0220, och att en trodde att hon mördades kring 0230. Tre olika utredare av fallet som alla hade olika uppfattning om när mordet skett. Det säger inte så lite om hur osäker bara en sådan sak som tidpunkten för mordet var.

Det är patetiskt att se hur folk som bara sprider lögner, hat och förtal tror sig ha någon som helst rätt att utala sig om andras moral.

Maja friades helt av hovrätten från alla misstankar om mordet på Tove. Maja är oskyldig till Toves död.
Citera
2024-06-13, 04:15
  #104237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, Majahatare som dig finns det som sagt fortfarande några stycken kvar, som inte kan ta till sig fakta, inse verkligheten, och gå vidare. Fega små råttor som istället bara ägnar sig åt att sprida lögner, hat och förtal.

Faktum kvarstår oavsett hur mycket hat ni sprider - Maja berättade sanningen om vad som hänt. Inte en enda lögn har någon kunnat beslå henne med sedan dess, inte polisen, inte åklagaren och inte en enda av Majahatarna här i tråden, inte en enda lögn. Och det vill inte säga lite, så frenetiskt som ni försökt. Till och med upplåsningen av Majas telefon som åklagaren var så säker på att Maja ljög om, visade det sig att hon hade berättat sanningen om, och det var åklagaren som ljög inför domstolen när han sa att Maja låst upp den. För det hade hon inte. Maja talade sanning om det också. Och åklagaren fick be rätten och Maja om ursäkt. När det visade sig att åklagaren hade fel om det också, så hade han ingeting kvar på Maja, inte ett skvatt, inte ens ett påstående om att hon kanske låst upp sin telefon vid en tidpunkt som kanske var kring tidpunkten för mordet. Inte ens det.

Intressant också att det framkom att en av polisens utredarede trodde att Tove mördades kring 2-tiden, att en trodde att hon mördades runt 0215-0220, och att en trodde att hon mördades kring 0230. Tre olika utredare av fallet som alla hade olika uppfattning om när mordet skett. Det säger inte så lite om hur osäker bara en sådan sak som tidpunkten för mordet var.

Det är patetiskt att se hur folk som bara sprider lögner, hat och förtal tror sig ha någon som helst rätt att utala sig om andras moral.

Maja friades helt av hovrätten från alla misstankar om mordet på Tove. Maja är oskyldig till Toves död.

Därför frias Maja Hellman för mord: ”För kortfattade”

Citat
Maja Hellman, som tidigare dömts till livstid för mordet på 21-åriga Tove, frias nu från mord.

Hör Niklas Rundberg, rättens ordförande i Göta hovrätt, om hovrättsdomen.

https://tv.aftonbladet.se/video/361430/daerfoer-frias-maja-hellman-foer-mord-foer-kortfattade

Maja friades pga att bevisen var otillräckliga dvs att hon friades i brist på bevis och inte något annat.
__________________
Senast redigerad av Braskamin58 2024-06-13 kl. 04:17.
Citera
2024-06-13, 06:36
  #104238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, Majahatare som dig finns det som sagt fortfarande några stycken kvar, som inte kan ta till sig fakta, inse verkligheten, och gå vidare. Fega små råttor som istället bara ägnar sig åt att sprida lögner, hat och förtal.

Faktum kvarstår oavsett hur mycket hat ni sprider - Maja berättade sanningen om vad som hänt. Inte en enda lögn har någon kunnat beslå henne med sedan dess, inte polisen, inte åklagaren och inte en enda av Majahatarna här i tråden, inte en enda lögn. Och det vill inte säga lite, så frenetiskt som ni försökt. Till och med upplåsningen av Majas telefon som åklagaren var så säker på att Maja ljög om, visade det sig att hon hade berättat sanningen om, och det var åklagaren som ljög inför domstolen när han sa att Maja låst upp den. För det hade hon inte. Maja talade sanning om det också. Och åklagaren fick be rätten och Maja om ursäkt. När det visade sig att åklagaren hade fel om det också, så hade han ingeting kvar på Maja, inte ett skvatt, inte ens ett påstående om att hon kanske låst upp sin telefon vid en tidpunkt som kanske var kring tidpunkten för mordet. Inte ens det.

Intressant också att det framkom att en av polisens utredarede trodde att Tove mördades kring 2-tiden, att en trodde att hon mördades runt 0215-0220, och att en trodde att hon mördades kring 0230. Tre olika utredare av fallet som alla hade olika uppfattning om när mordet skett. Det säger inte så lite om hur osäker bara en sådan sak som tidpunkten för mordet var.

Det är patetiskt att se hur folk som bara sprider lögner, hat och förtal tror sig ha någon som helst rätt att utala sig om andras moral.

Maja friades helt av hovrätten från alla misstankar om mordet på Tove. Maja är oskyldig till Toves död.

Utredarna som du hänvisar till skriver "trodde/kring". Eftersom de inte var på plats hur tänker du att de skulle kunna säga exakt på minuten när Tove blev tagen av daga?

Vad som är märkligt är att du i inlägg efter inlägg skriver att Maja sov/är oskyldig! Upp till bevis att Maja sov en enda minut från att de kom till lgh!

Maja som var pigg på krogen.
Maja som var pigg och filmade ett rådjur på väg hem till lgh.
Maja som var pigg när hon kom hem till sina föräldrar.
Maja som ljög för pojkvännen (trots att hon nyligt, som minst, burit ut ett lik).
Maja som ljög för sina föräldrar dagen därpå.

Du hävdar att hon talat sanning, måste så klart lägga till "i december"... hur mycket tror du att hon undanhåller för att försöka undkomma livstid?
__________________
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-06-13 kl. 07:19.
Citera
2024-06-13, 06:53
  #104239
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Upplys oss ovetandes att Maja har mer moral i sin kropp än alla de du utsett till majahatare här i tråden!

Maja måste fötts med bra moral där man medverkar till ett mord, gömmer undan liket och skändar kroppen, gör sig av med mobiltelefon och kastar bort Toves nycklar.

MAJA låter TOVES anhöriga leva i förtvivlan om var Tove är, men jo MAJA har bra moral när hon nekar Toves familj och vänner att hitta Tove, för lilla MAJA mörderskan visste var dom dumpat Toves kropp.


Fy fan vilken bra moral pingsthingsten till präst uppfostrat sin dotter.

MORAL vet inte MAJA vad det är!!!
Finns inte minsta lilla tecken på att Maja skulle kunna vara/visa sig moralisk.

En feg liten råtta som ENDAST försöker rädda sitt eget skinn efter att hon DELTAGIT i att släcka Toves liv FÖR ALLTID!

Maja är en stor skamfläck utan moral och begränsningar, Maja har däremot ett stort ego, rädda sig själv när Maja mördat är Majas motto!!!

Endel föds med psykopati och narccism. Då är det omöjligt att uppfostra dom till bra människor. Fast man kan ju inte veta om detta för det är försent. Sånt där brukar visa sig någonstanns under puberteten, även om man inte kan fastställa såna diagnoser på någon under 18 år. Hm varför just 18 år kan man undra.
Citera
2024-06-13, 11:00
  #104240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, Majahatare som dig finns det som sagt fortfarande några stycken kvar, som inte kan ta till sig fakta, inse verkligheten, och gå vidare. Fega små råttor som istället bara ägnar sig åt att sprida lögner, hat och förtal.

Faktum kvarstår oavsett hur mycket hat ni sprider - Maja berättade sanningen om vad som hänt. Inte en enda lögn har någon kunnat beslå henne med sedan dess, inte polisen, inte åklagaren och inte en enda av Majahatarna här i tråden, inte en enda lögn. Och det vill inte säga lite, så frenetiskt som ni försökt. Till och med upplåsningen av Majas telefon som åklagaren var så säker på att Maja ljög om, visade det sig att hon hade berättat sanningen om, och det var åklagaren som ljög inför domstolen när han sa att Maja låst upp den. För det hade hon inte. Maja talade sanning om det också. Och åklagaren fick be rätten och Maja om ursäkt. När det visade sig att åklagaren hade fel om det också, så hade han ingeting kvar på Maja, inte ett skvatt, inte ens ett påstående om att hon kanske låst upp sin telefon vid en tidpunkt som kanske var kring tidpunkten för mordet. Inte ens det.

Intressant också att det framkom att en av polisens utredarede trodde att Tove mördades kring 2-tiden, att en trodde att hon mördades runt 0215-0220, och att en trodde att hon mördades kring 0230. Tre olika utredare av fallet som alla hade olika uppfattning om när mordet skett. Det säger inte så lite om hur osäker bara en sådan sak som tidpunkten för mordet var.

Det är patetiskt att se hur folk som bara sprider lögner, hat och förtal tror sig ha någon som helst rätt att utala sig om andras moral.

Maja friades helt av hovrätten från alla misstankar om mordet på Tove. Maja är oskyldig till Toves död.

20-åringen döms för mord på Tove i Vetlanda till 16 års fängelse

Citat
Hovrätten konstaterar att 19-åringens berättelse inte håller ihop, men att bevisen inte höll för att döma henne för mord.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/idag-faller-dom-i-det-uppmarksammade-tove-fallet--5ukjl5

Alltså Maja blev friad i brist på bevis vilket betyder att hon inte är oskyldig, men inte kan dömas eftersom bevisen var otillräckliga.
Citera
2024-06-13, 12:12
  #104241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, Majahatare som dig finns det som sagt fortfarande några stycken kvar, som inte kan ta till sig fakta, inse verkligheten, och gå vidare. Fega små råttor som istället bara ägnar sig åt att sprida lögner, hat och förtal.

Faktum kvarstår oavsett hur mycket hat ni sprider - Maja berättade sanningen om vad som hänt. Inte en enda lögn har någon kunnat beslå henne med sedan dess, inte polisen, inte åklagaren och inte en enda av Majahatarna här i tråden, inte en enda lögn. Och det vill inte säga lite, så frenetiskt som ni försökt. Till och med upplåsningen av Majas telefon som åklagaren var så säker på att Maja ljög om, visade det sig att hon hade berättat sanningen om, och det var åklagaren som ljög inför domstolen när han sa att Maja låst upp den. För det hade hon inte. Maja talade sanning om det också. Och åklagaren fick be rätten och Maja om ursäkt. När det visade sig att åklagaren hade fel om det också, så hade han ingeting kvar på Maja, inte ett skvatt, inte ens ett påstående om att hon kanske låst upp sin telefon vid en tidpunkt som kanske var kring tidpunkten för mordet. Inte ens det.

Intressant också att det framkom att en av polisens utredarede trodde att Tove mördades kring 2-tiden, att en trodde att hon mördades runt 0215-0220, och att en trodde att hon mördades kring 0230. Tre olika utredare av fallet som alla hade olika uppfattning om när mordet skett. Det säger inte så lite om hur osäker bara en sådan sak som tidpunkten för mordet var.

Det är patetiskt att se hur folk som bara sprider lögner, hat och förtal tror sig ha någon som helst rätt att utala sig om andras moral.

Maja friades helt av hovrätten från alla misstankar om mordet på Tove. Maja är oskyldig till Toves död.

Om man utgår från ditt eget resonemang så ljög Maja när hon berättade om skadegörelsen (mordbranden) som Johanna utförde. Det eftersom Johanna inte kunde dömas för detta, då det saknades teknisk bevisning.

Du verkar tro på vartenda ord Maja sagt efter årskiftet 2023. Då tror du också att Maja var med och bestämde hur dom skulle få ner kroppen? Maja säger ordagrant ”när VI ska bestämma hur VI ska få ner kroppen”.

F.ö har jag svårt att hålla mig för skratt över att du tror att Johanna skulle riskera både körkort och att kroppen upptäcks, då hon åker och köper en liten cheesburgare till sin sovande, illamående bästis direkt efter att hon strypt ihjäl Tove.
Citera
2024-06-13, 14:57
  #104242
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Därför frias Maja Hellman för mord: ”För kortfattade”

Citat
Maja Hellman, som tidigare dömts till livstid för mordet på 21-åriga Tove, frias nu från mord.

Hör Niklas Rundberg, rättens ordförande i Göta hovrätt, om hovrättsdomen.

https://tv.aftonbladet.se/video/361430/daerfoer-frias-maja-hellman-foer-mord-foer-kortfattade

Maja friades pga att bevisen var otillräckliga dvs att hon friades i brist på bevis och inte något annat.



Ja tänka sig, det fanns inga bevis emot Maja, inte ett enda. Till och med åklagaren ljög inför domstolen i sina försök att hitta bevis emot Maja, men han misslyckades, blev avslöjad, och fick be om ursäkt inför rätten och Maja. För Maja talade sanning.

Är man, som Maja, oskyldig, så finns inga bevis, konstigare än så är det inte. Även om vissa nötter verkar tro motsatsen.

Så ja, det är helt riktigt, det fanns inga bevis emot Maja, inte ett enda. Det gör sällan det mot den som är oskydlig.

Mycket riktigt friade rätten också Maja från alla misstankar om delaktighet i mordet på Tove, och satte henne med omedelbar verkan på fri fot.
Citera
2024-06-13, 15:04
  #104243
Medlem
GretaForPresidents avatar
Ganska imponerande att denna tråd om detta fasansfulla mord ännu existerar...

Maja Hellman lär nog förr eller senare få sitt rättmätiga straff för hennes inblandning - en vacker dag tröttnar någon ur Toves släkt på att Maja går med ett flin på stan och tror hon kommit undan, men, den som lever får se...

Johanna lär väl åtminstone få ett helvete i fängelset - kanske redan blivit fröken Möller lilla bitch som får agera underhållning fram till 2032...
Citera
2024-06-13, 15:21
  #104244
Medlem
flashmaners avatar
Maja har redan fått sitt rättmätiga straff.

Till mordet på Tove är hon oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in