2022-10-24, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Flickvännen till TTs pojkväns bror som tidigare skrivit ut på sociala medier att hon tror att fler än dom nu MGM är inblandade..
Hon har även gått bananas på MHs instagram och skrivit att hon/dom är äckliga och vidriga människor.. Det måste väl betyda att pojkvännens familj har mer info än vad vi har om man känner sig så säker att man går lös i någons kommentarsfält..?

En annan grej som jag kommit över efter diverse snokande är att det den 23/5 skedde ett överfall på en kvinna på samma gatuadress som pojkvännen bor på. Det skulle ju kunna vara en anledning till att pojkvännen varit noga med att ringa eller tillochmed en anledning till att det inte kändes lämpligt att TT skulle fara dit för att sova mitt i natten?
Spekulation: Jag tror spontant att dom MGM varit inblandad med lite farligare personer och att TT lagt sig i för mycket troligtvis pga oro för sina vänner och att hon därför röjts bort.. det skulle också kunna förklara tystnadskulturen som verkar råda i Vetlanda just nu.. Man har nog sina misstankar kring vilka som ligger bakom. Frågan är om MGM varit helt delaktig vid mordet eller om dom bara stått och kollat på.. Jag tror kanske det sista och att dom helt enkelt inte vågar berätta vad dom vet, av rädsla att sluta som TT.

Intressant om hon skrivit att fler ska vara inblandad, har Ts pojkvän sagt det vidare till sin familj för att vilseleda? Jag ger inte mycket för hans utsago om att han blev uppringd när hon var på väg hem, det vet väl ingen helt säkert förrän hans mobil också töms? Kan heller inte släppa barchefen, i tid och plats så ligger han väldigt nära som misstänkt, plus att han har en tom restaurang att gömma en kropp tills den måste flyttas..
Citera
2022-10-24, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Enligt barchefen på Nöjet så hade inte T och de andra någon kontakt under kvällen. Så de måste ha börjat snacka i samband med hemgång.

Är detta bekräftat i media?
Citera
2022-10-24, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jag tycker ändå att ditt svar var mycket mycket märkligt.
Och jag tycker att det är sjukt märkligt att man försöker misstänkliggöra pojkvännen för att han inte är med ute och söker. Släpp det. Det finns bra anledningar till att inte vara med. Om inte bara en sådan sak som att polisen rekommenderat en att inte vara det.
Citera
2022-10-24, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Finns det inga vägbyggen i närheten? Jag tänker eventuellt om dom har fraktat kroppen till vägbygget och sedan sprängt den med dynamit. Alternativt att dom har forslat kroppen till en vägtrumma som har grävts igen.

Det finns väl några träindustrier i närheten. Avfallsanläggningar kan vara intressanta. Men utgångspunkten är nog nedgrävd.
Citera
2022-10-24, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Så här står det i AB,

Denna tidpunkt anger åklagaren i sin häktningsframställan som den tid då de två kvinnorna är misstänkta för människorov. Enligt uppgifter till Aftonbladet ringer Tove sin pojkvän och säger att hon är på väg hem.

Det skrivs bara enligt uppgifter till AB, men inget om varifrån dessa uppgifter kommer.

Så egentligen vet vi inte på vilket sätt polisen avgjort och kommit fram till att kl 02,30 är det sista säkraste livstecknet från T.

Ja, en viktig sak att upprepa.
Citera
2022-10-24, 08:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Mgm har varit häktade/anhållna i en vecka nu men inte mycket nytt ska ha framkommit förutom det media skrivit. Båda tjejerna ska ha sett uppgivna ut vid häktningsförhandlingarna.

Enormt konstigt att det inte finns mer att gå på. Ingen Tove i sikte. Inga nya uppgifter. Ingen ny bevisning som framkommit. Båda fortsätter att neka. Någon av de borde ju ha brutit ihop och berättat vad som har hänt vid det här laget.

håller med! väldigt skumt allting
Citera
2022-10-24, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan det vara så att T hade anledning att tro att pojkvännen umgicks med någon av mgm den aktuella kvällen, och att det är därför hon söker någon av mgm på Nöjet?

Är det uteslutet att pojkvännen befann sig i J.J. bostad när T. dyker upp där?

Ja, hur står det till mellan MGM och Toves pojkvän? Någon slags relation på nåt sätt?
Citera
2022-10-24, 08:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Finns det inga vägbyggen i närheten? Jag tänker eventuellt om dom har fraktat kroppen till vägbygget och sedan sprängt den med dynamit. Alternativt att dom har forslat kroppen till en vägtrumma som har grävts igen.

Dynamit? Sluta trolla.
Citera
2022-10-24, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruEd
Flickvännen till TTs pojkväns bror som tidigare skrivit ut på sociala medier att hon tror att fler än dom nu MGM är inblandade..
Hon har även gått bananas på MHs instagram och skrivit att hon/dom är äckliga och vidriga människor.. Det måste väl betyda att pojkvännens familj har mer info än vad vi har om man känner sig så säker att man går lös i någons kommentarsfält..?

En annan grej som jag kommit över efter diverse snokande är att det den 23/5 skedde ett överfall på en kvinna på samma gatuadress som pojkvännen bor på. Det skulle ju kunna vara en anledning till att pojkvännen varit noga med att ringa eller tillochmed en anledning till att det inte kändes lämpligt att TT skulle fara dit för att sova mitt i natten?
Spekulation: Jag tror spontant att dom MGM varit inblandad med lite farligare personer och att TT lagt sig i för mycket troligtvis pga oro för sina vänner och att hon därför röjts bort.. det skulle också kunna förklara tystnadskulturen som verkar råda i Vetlanda just nu.. Man har nog sina misstankar kring vilka som ligger bakom. Frågan är om MGM varit helt delaktig vid mordet eller om dom bara stått och kollat på.. Jag tror kanske det sista och att dom helt enkelt inte vågar berätta vad dom vet, av rädsla att sluta som TT.

Nu vet jag ju inte så mycket men så många farliga personer finns det väl inte i lilla Vetlanda??
Citera
2022-10-24, 08:47
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Sen skulle jag ta vad hon (pojkvännens brors flickvän) säger med en nypa salt, hon är en väldigt speciell person och älskar att skriva om sådana här händelser offentligt för uppmärksamhet, flyttar fokuset till sig själv. Tydligt i detta fallet också då hon skriver på MH Instagram, på TT Facebook, på varenda medias kommentarsfält man kan tänka sig. Tydligen vääääldigt viktigt att alla ska veta att hon minsann känner TT.

Tack för info! Det förklarar mina funderingar kring varför TT inte verkar vara vän med henne på sociala medier trots att man nu får intrycket av att dom varit så väldigt nära!
Citera
2022-10-24, 08:48
Medlem
Jag tycker det är ett rätt så sjukt sammanträffande att adressen där Ts cykel hittas kan kopplas till en man som varit på ett event i höstas tillsammans med Ts fotbollslag. Känns alldeles för utstuderat för att vara en slump
Citera
2022-10-24, 08:48
Medlem
Har det tagits upp i tråden att JJs pappa är ex militär? Kan tänka mig att det skulle innebära ett litet annat tänk än två små tjejer.

Grannar runt gården ska även känt obehag för pappan och varit rädda för han redan innan allt detta hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in