2022-10-24, 01:41
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Man har sökt i de flesta sjöar i området med omnejd. Använt både dykare och värmekamera. Hade hon funnits i vattnet hade hon hittats.
Amela i Grästorp försvann den 13/2 och hittades den 5/3 i vattnet där de sökt tidigare, tack vare likhunden Zigge.

https://www.expressen.se/gt/amelas-syster-hade--hopp-om-att-hon-levde/
Senast redigerad av SayWhatAgain 2022-10-24 kl. 01:43.
Citera
2022-10-24, 01:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Nära

Citat:
5 minuter med bil

Och hur går det ihop med sista mastuppkopplingen Biltema?
Citera
2022-10-24, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
Jag har en tanke om varför låset sitter så konstigt på cykeln.
Att den var fastlåst utanför JJ.

Att T har låst cykeln i någonting utanför JJ när de kommit dit, men att det är först efter 'brottet' och att de mest akuta åtgärderna fixats som man inser att T:s cykel sitter fastlåst utanför! -Inte bra! Cykeln måste bort!

Man har tydligen inte haft tillgång till nyckeln för att låsa upp det (T inte längre där), men man har fått loss låset ifrån vad den nu satt fast i.

Någon kanske kan kolla vad den i så fall kan ha varit fastlåst i där?

tex en mindre lampstolpe eller dylikt man med visst besvär faktiskt kan lyfta loss låset och cykel ifrån för att kunna gå iväg med cykeln.

Kanske har den suttit i något som lätt går att bryta sönder, men som syns på plats?

Efter detta kånkas cykeln eller körs med bil till där den hittades och bara dumpas. Den hade ju dessutom hittats slängd och en tant hade rest den som jag fattade det.

Källa på att det är en tant som har rest cykeln? Står inget om det i media att cykeln ska ha hittats slängd.
Citera
2022-10-24, 01:45
Medlem
capires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nja, "Danmark" är faktiskt ett område i Uppsala......

Lura mig icke vackra kvinna.
Som A. Stalker skrev gillar det silvriga i regnet, bra där!
Citera
2022-10-24, 01:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Och hur går det ihop med sista mastuppkopplingen Biltema?

Här
https://imgur.com/a/huW0BmM
Citera
2022-10-24, 01:50
Medlem
Polis2010s avatar
Detta fallet börjar mer och mer likna Maline i Landskrona som försvann men hittades efter någon vecka nära en järnväg. Fullt med villospår. Barkillen och en massa skumma kompisar. Vet inte om det konstaterades som mord, självmord eller förfrysning. Precis som detta fallet.
Citera
2022-10-24, 01:51
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Källa på att det är en tant som har rest cykeln? Står inget om det i media att cykeln ska ha hittats slängd.

Har stått i media. Jag har läst eller hört det utanför fb.

Ingen dum teori med låset. Hade jag bott i Vetlanda så hade jag själv gått och undersökt om det fanns något ”trasigt” vid bostaden.

Fan paniken att behöva göra sig av med en låst cykel. Det måste ha gjorts EFTER att T ”lämnade” lägenheten. Hon måste haft nyckeln på sig. Annars hade den varit upplåst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
Polisen har teknisk bevisning på att telefonen har varit i lägenheten. Det kan vara en bild som skickades inifrån lägenheten men mest troligt genom SnapChats Live Location.

Edit: det har blivit feltolkningar i tråden angående telefonen. Någon tidning skrev att telefonen fanns i lägenheten men de ändrade sedan artikeln. Toves telefon verkar inte vara upphittad.

Masten som är i närheten av Biltema är den sista som telefonen kopplar upp mot.
En Location Update-lista är ett utdrag från en mobiloperatör på ett mobiltelefonnummers uppkopplingar mot en basstation även när telefontrafik inte sker.
Sedan kan mobiloperatören se på vilket sätt telefonen stängdes av/tappade uppkoppling.

Jag tror att både telefonen och Tove finns i området kring den sista uppkopplingen mot masten.

Emelie i Tollarp hittades avliden i vattnet efter 11 dagar inte långt från hemmet. Dock var det inte lika aktiva sökningar som i det här fallet.
Tack. ja
Sökningen efter Tove har verkligen blivit uppmärksammad.
Citera
Avslutad
Citat:
Här
https://imgur.com/a/huW0BmM
Pappa har alltså en vit bmw som kan se silvrig ut i mörkret och regnet, som kan ha setts i drive med jj på mcd. Som har ett ödsligt förråd 2 minuter från mcd.
Citera
2022-10-24, 01:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Nu ska du få se, hoppas det funkar. jag har gjort en karta!

https://imgur.com/a/WQNgxNd

Jaha, tack. Den fungerar nog, men inte riktigt för mig.

Men kanske JJ fixade nycklarna från pappsen under förevändning att hämta grepen för försäljning?
Citera
2022-10-24, 01:54
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Hur lång tid tog det innan man hittade W:s huvud?

Det var först efter att vi lånat in en sökhund från Tyskland som Wilmas huvud kunde hittas, i tvårumslägenhet, tror jag att det var. Fritt ur minnet ..
Citera
2022-10-24, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Har stått i media. Jag har läst eller hört det utanför fb.

Ingen dum teori med låset. Hade jag bott i Vetlanda så hade jag själv gått och undersökt om det fanns något ”trasigt” vid bostaden.

Fan paniken att behöva göra sig av med en låst cykel. Det måste ha gjorts EFTER att T ”lämnade” lägenheten. Hon måste haft nyckeln på sig. Annars hade den varit upplåst.

tack, ja precis jag hittar tyvärr ingen källa på det nu, men ja jag har också läst det någonstans utanför fb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in