2022-10-23, 15:41
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolsgame
Har ni läst vad GW anser om fallet? Står att han tycker det är ett märkligt fall och att självmord inte är uteslutet
Hur förklarar han mobilen?
Citera
2022-10-23, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Inte alls vad är det för motiv menar du som är bakom. Två kvinnor sitter åtalade och inte två män ni har helt spårat ut på flashback.

Haha, inte fan vet väl jag. Men kan nog garantera dig att det inte handlar om något lebb-drama. Även om din sjuka hjärna gärna skulle vilja det.

Det bottnar nog i någonting mellanmjölkigt tjafs där två stycken jäntor med några underliggande mentala sinnesdiagnoser gått över humana gränser för att ha ihjäl en annan människa.
Citera
2022-10-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Den ena är tydligen en mordbränbare och psykopat, så hon tycker kanske att det här är kul. Vem vet.
Sluta nu med dina trådsanningar.
Citera
2022-10-23, 15:42
Medlem
Om man brutalt mördat någon på det viset kan man göra vad som helst annat också. Bara handlingen visar att man kan göra grova saker.
Citera
2022-10-23, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boxlunch
Haha, inte fan vet väl jag. Men kan nog garantera dig att det inte handlar om något lebb-drama. Även om din sjuka hjärna gärna skulle vilja det.

Det bottnar nog i någonting mellanmjölkigt tjafs där två stycken jäntor med några underliggande mentala sinnesdiagnoser gått över humana gränser för att ha ihjäl en annan människa.
Grejen jag kollar inte på porr och har aldrig gjort. Tänker bara på vad som är motivet från två unga tjejer.
Citera
2022-10-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Hemskt om det är en helt okänd som överfallit T på vägen hem då kanske det aldrig blir löst o kroppen kanske aldrig hittas eller om många år

Det är väl inte så troligt. Då hade nog inte de två kvinnorna suttit häktade på sannolika skäl för människorov. Skulle tro att det finns starka tecken på att de är inblandade då. Gissar att polisen har hittat något som tyder på att de gjort henne något och då någonstans som kopplas till kvinnorna. Kanske blodspår i lägenheten eller på något som tillhör dem alternativt de själva? Man kan väl dock inte häkta för mord om man inte hittat en död kropp eller annat som tyder på att hon faktiskt bragts om livet.
Citera
Medlem
Nån måste ju ha varit med som haft tillgång till bil? Om alla tre varit ute så är väl rimligtvis alla berusade så nån måste ju ha kört dom i så fall? Vem va det som skjutsade dom till donken?
Kan det vara så att hon blivit kidnappad efter att hon lämnat tjejerna? Det känns nästan mer logiskt då det känns som motiv och tidsförloppet är tveksamt.
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur förklarar han mobilen?
Han förklarar ingenting. Han menar att de misstänkta gärningsmännen och fallet är så ovanliga att det inte går att dra några slutsatser på statistik och han lämnar därför alternativ öppna.
Citera
Medlem
IamSosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Du tycks vara lite bakom flötet.

1. Hon verkade orolig enligt barchefen.

2. Hon har inte uttryckt till honom att hon skulle vara orolig.

Är du med?

Lycka till framöver. Nu orkar jag inte med dig mer.

Det här är faktiskt en viktig poäng. Att det var hans upplevelse av henne. Vet flera gånger folk i min omgivning har beskrivit mig som nervös eller pirrig när jag bara varit uttråkad och försökt fejka entusiasm lmao.
Citera
2022-10-23, 15:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Sluta nu med dina trådsanningar.
Läs tråden själv så hittar du. Hennes ex anmælde henne för mordbrand. Ingen Trådsanning.
Citera
2022-10-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricardos
Nej det gör man inte klockan tre på natten okej.

Men är du helt efterbliven? Jo det gör man visst. Jag kan säga att jag har nog knappt aldrig varit ute i Vetlanda en enda gång utan att sedan gå vidare på efterfest/efterhäng och då var jag endå ute varenda helg. Det är rätt standard i Vetlanda. Och med tanke på stadens storlek så är det inte alls ovanligt att man hamnar på ställen där alla inte drar jämt. Det är två kvinnor häktade ja; men du har ingen aning om dem var fler som gick dit till en början tex.
Senast redigerad av BlueGypsy 2022-10-23 kl. 15:49.
Citera
2022-10-23, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det är väl inte så troligt. Då hade nog inte de två kvinnorna suttit häktade på sannolika skäl för människorov. Skulle tro att det finns starka tecken på att de är inblandade då. Gissar att polisen har hittat något som tyder på att de gjort henne något och då någonstans som kopplas till kvinnorna. Kanske blodspår? Man kan väl dock inte häkta för mord om man inte hittat en död kropp eller annat som tyder på att hon faktiskt bragts om livet.

Det krävs ingen teknisk bevisning för att bli häktad på sannolika skäl för människorov. Hade man hittat blodspår hade MGM blivit häktade för misstänkt mord.

Jämför med Amela i Grästorp där en man satt häktad på sannolika skäl i flera månader för att han var närmast Amela innan hon dog men släpptes när kroppen hade hittats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in