Citat:
Ursprungligen postat av
Tavelramskrok
Oavsett om mordet skett ute eller inne så finns där en avsaknad av gap och skrik.
Något som jag tycker är lite underligt. Vem som gjorde vad blir nog svårt att avgöra. Att någon av de två mgm är skyldiga är ganska givet. Men än mer troligt är väl att JJ är utföraren.
Innehållet i ditt inlägg är ingen omöjlighet.
Vi kan alltså än så länge inte ta det för självklart att TT dog i lägenheten.
Att Tove dog i lgh är det jag tror är troligast. Detta pga av de höga dunsarna och att ingen svarar. Att JJ är skyldig, det tvivlar jag inte på, MHs inblandning är lite diffus... men är hon med ut till Nye, då ljuger hon iaf på P7:an, vilket gör att jag är misstänksam mot hennes nekande i ö.
Att två kan döda en person utan skrik, det är lättare att förstå än att en person som jagar efter någon ute lyckas med det. Det skulle iofs vara ett mycket överrumplat överfall med det sk muggningsgreppet med en böjd arm över halsen och en hand övermunnen. Eller tillhygge.
Men jag har ändå svårt att tro på det. Väldigt risky ute.
Och även om det inte är omöjligt, borde det vara väldigt svårt att få in en kropp i bilen ensam. Man får väl klättra in i bilen, sedan dra för allt vad tygen håller. Har lite svårt att se det.
Jag tror att det möjligen kan vara så att MH har varit med i mindre delar av förloppet, t ex hållit fast Tove, men JJ har kanske gått över gränsen, dödat henne.
Eller så har MH varit "tvungen" att hjälpa till att fosla bort kroppen, då via källaren.
Helt otroligt dock att MH inte öppnar upp, och det ställer till det också för mig.