2022-12-08, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Rent personligt, så har jag alltid trott på dessa. Desto mer tiden går, desto mer känner jag att det är korrekt. Man sitter inte häktad så pass länge utan att det finns något som talar starkt för att man är skyldig.

Vore konstigt nu, efter typ tre månader, om det kommer ut en artikel med rubriken "Tonåringar från Vetlanda oskyldiga - var grannen hela tiden".
Ja, speciellt som åklagaren fått dem häktade på sannolika skäl.
Citera
2022-12-08, 18:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Går att döma för att de har gjort detta tillsammans och i samråd.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej, de kommer nog bedömas ha gjort detta tillsammans och i samråd.

Exakt.

Det går att döma båda i detta fall för de brott de här häktade för även om de båda nekar och skyller på varandra.
Citera
2022-12-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Exakt.

Det går att döma båda i detta fall för de brott de här häktade för även om de båda nekar och skyller på varandra.
Ja och jag tror att det kan vara precis så det här slutar.
Citera
2022-12-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
I see, hur gör man det? 🤣🙈
Måste ju testa i så fall. Trodde inte jag var sååå gammal.

Hehe jag har inte testat, känns obehagligt så håller mig till text 😂 antar att jag är lite gammal med 😅 på min mobil så finns det en mikrofon symbol på sidan av där man skriver så antar man trycker in den och pratar bara.
Citera
2022-12-08, 18:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer troligen aldrig att erkänna.

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja och jag tror att det kan vara precis så det här slutar.

Ja vad jag tror så kommer ingen av dem att erkänna vad som än de kommer att läggas till last för.

Naturligtvis har troligtvis de bådas advokater sagt till dem att fortsätta att neka vad som än kommer att framkomma.
Citera
2022-12-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ja vad jag tror så kommer ingen av dem att erkänna vad som än som de än kommer att läggas till last för.

Naturligtvis har troligtvis de bådas advokater sagt till dem att fortsätta att neka vad som än kommer att framkomma.
Ja så tror jag också.
Citera
2022-12-08, 18:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det tror jag också.

Även om de skulle skylla på varandra så kommer det det inte att bli ett nytt Lindome - fall som inträffade för över 30 år sedan.

Jag är för dåligt insatt i den här nya lagen, den som innebär att man inte kan skylla på varandra vid mordfall där båda varit på plats.

Men det borde ändå krävas någon slags bevisning som binder båda till mordet, men man kan inte avgöra vem som gjort vad?

Minns inte exakt hur domen löd i fallet i Vallentuna där ett par mördades på ett mycket brutalt sätt i sin bostad.

Jag tror att det fanns bevisning att båda varit i villan, det ena offret hade kvävts på något sätt (plastpåse?? tejpats??) och mannen hade andra skador.
Någon som minns mer om bevisningen? Ett stort skoavtryck återfanns på det ena offrets kropp, en sko som passade till den ena mannen där det annars saknades en del bevisning (om jag minns rätt??)

Mins iaf att även där var det en gm som var typ ledare, den andre följare. Ledaren hade på ett nästan kusligt sätt fått den andre mannen att tro på att han hade kopplingar till kriminella, väldigt lättledd och naiv följare.

Det fanns dock väldigt mycket kommunikation mellan dessa män, som visade ett tydligt ekonomiskt motiv och där kommunikationen (tror jag) avslöjade att båda var involverade i planeringen.

På det viset kunde man ändå fälla båda för morden, även om båda skyllde på varandra.
Citera
2022-12-08, 18:24
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotka
En medlem använde ordet "ungdomsbus". Låt mig berätta om en händelse där en närstående var nära att mista livet. Jag kan inte komma över den här händelsen i detta fall.

Det hade varit dålig stämning i partyt. Personen i fråga hade blivit drogad och det tyvärr inte helt utan egen medverkan. Han blev forslat i en bil till skogen - som varning, för att skrämmas, som hämnd eller bara för att djävlas. Platsen var ändå valt så att han hade bara några tiotals meter till närmaste skogsväg och ett par kilometer till ett hus så han kunde bli räddad. Det var vår och nätterna var fortfarande kalla. Han var nära att dö i hypotermi speciellt när han var i förgiftad tillstånd.
Så väl att han klarade sig!

Innan T var återfunnen hade jag tankar på att hon skulle kunna blivit utsatt för något liknande.
Citera
2022-12-08, 18:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Oavsett om mordet skett ute eller inne så finns där en avsaknad av gap och skrik.
Något som jag tycker är lite underligt. Vem som gjorde vad blir nog svårt att avgöra. Att någon av de två mgm är skyldiga är ganska givet. Men än mer troligt är väl att JJ är utföraren.

Innehållet i ditt inlägg är ingen omöjlighet.
Vi kan alltså än så länge inte ta det för självklart att TT dog i lägenheten.

Att Tove dog i lgh är det jag tror är troligast. Detta pga av de höga dunsarna och att ingen svarar. Att JJ är skyldig, det tvivlar jag inte på, MHs inblandning är lite diffus... men är hon med ut till Nye, då ljuger hon iaf på P7:an, vilket gör att jag är misstänksam mot hennes nekande i ö.

Att två kan döda en person utan skrik, det är lättare att förstå än att en person som jagar efter någon ute lyckas med det. Det skulle iofs vara ett mycket överrumplat överfall med det sk muggningsgreppet med en böjd arm över halsen och en hand övermunnen. Eller tillhygge.

Men jag har ändå svårt att tro på det. Väldigt risky ute.
Och även om det inte är omöjligt, borde det vara väldigt svårt att få in en kropp i bilen ensam. Man får väl klättra in i bilen, sedan dra för allt vad tygen håller. Har lite svårt att se det.

Jag tror att det möjligen kan vara så att MH har varit med i mindre delar av förloppet, t ex hållit fast Tove, men JJ har kanske gått över gränsen, dödat henne.

Eller så har MH varit "tvungen" att hjälpa till att fosla bort kroppen, då via källaren.

Helt otroligt dock att MH inte öppnar upp, och det ställer till det också för mig.
Senast redigerad av notknapparen 2022-12-08 kl. 19:11.
Citera
2022-12-08, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Ljuden talar för BP lgh. Dunsar sparkar mm utan skrik talar för en specifik dödsorsak.

Kan det vara någon typ av strypning med buntband/bagagerem....... då kan det förklara tystnaden medan T går bananas tills hon faller ihop medan de andra tittar på, ev bara J o M "sover"?
Citera
2022-12-08, 19:16
Medlem
Min teori är att mgm båda två har fantiserat om att mörda T en längre tid Att det blev just den kvällen var inget planerat jag tror inte mh är mindre skyldig men kanske manipulerad att göra som jj
De ströp henne med rep tror jag men bara en teori som alla andra
Citera
2022-12-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag har tänkt så också som en av flera möjligheter.
Och... hittade hon vännen på Nöjet öht??

Kom det fram att någon av de misstänkta hade agerat som lockbete? Frågade Tove MH eler JJ om det? Därav den ev örfilen? Kanske hade någon av de misstänkta pratat med kompisen på något sätt så att en konfliktyta hade uppstått?

Eller så är det två helt fristående händelser, och JJ tar tillfällert i akt genom att säga något til Tove som får henne att brisera, alternativt är det JJ som är den som börjar det fysiska bråket, men skyller och vill att Tove ska få sota för sitt agerande.

Och långsint somm JJ verkar vara, kan det vara här hon börjar smida sin plan på att få hem Tove för att göra något mer allvarligt än att bara "sätta henne på plats".

Därav brottsmisstanken människrov?

Det ska bli intressant att se vad som andra har hört tjejerna säga innan och om det finns konversationer som avslöjar något om det finns planer.

Ja jag tror det fanns fantasier planer om att ta bort T
De lurade henne till Nöjet Hur ? Vet ej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in