Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Japp, JJ har
förlorat mycket i vikt, snabbt, som det verkar......
Då har JJ
gått ner i vikt snabbt.....
Tjabba, jag såg ett "äldre" inlägg från Dig.
Om detta är sant. Svårt att vidimera förstås.
Men OM det är sant så får jag känslan av missbruk/bruk av någon drog...
Jag tänker närmast ett bruk av A-vitaminer, Amfetamin (MetAmfetamin.)
Då äter man inte så mycket, sover nästan ingenting det närmaste dygnen...
https://sv.wikipedia.org/wiki/Amfetamin
Amfetaminpåverkan innebär att användaren känner sig kreativ, får lust att aktivera sig och får stärkt självförtroende och mer ork.
Amfetaminets fysiska verkningar, det vill säga de effekter som ligger utöver det för brukaren dominerande ruset, beror på amfetaminets centralstimulerande verkan som bland annat motverkar sömn.
Under ruset försvinner hunger- och törstkänslor, vilket kan få som bieffekt uttorkning och undernäring, speciellt vid längre tids påverkan.
Utöver ruset kan längre tids bruk i kombination med den karaktäristiska
bristen på sömn leda till paranoida tankegångar hos brukaren (
drogutlösta psykiska störningar).
Den molekylära bakgrunden till amfetamins effekter i det centrala nervsystemet är frisättning av dopamin (DA) och noradrenalin. DA tycks vara den viktigaste
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Nja, amfetamin gör en väldigt irrationell, OCD, typ. jag tror snarare på kokain. JJ verkar ha haft problem med vikten som ung ,utifrån de bilder som visats här i tråden, tills då nyligen.
Kokain gör en nykter när man druckit, skärpt och effektiv och höjer självförtroendet markant. En enklare forskningsstudie menar även på att man blir fysiskt starkare för en stund.[/quote]
Kokain då, det kan jag köpa. Men det är väl dyrare än Amfetamin, tror jag.
Men kokain kräver fler doser, typ nästintill hela tiden var att inte tappas "fokus".
Om det nu är så. Hur fick de råd till att köpa den där skiten.
Sälja vidare, kanske...
Blev avslöjade. TT ville kanske stoppa detta när hon letade efter den andra tjejen.
Amfetamin sitter kvar över ett dygn.
Jag tror nog att polisen har tagit prover på dessa MGM när blev inhämtade.
Även på TT. Kanske hon också blev "offer" för något hon fick i sin drink/läsk eller att glas vatten hemma hos JJ. Osannolikt iofs.
TEORI!