2022-11-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extranode
När de gör masttömning eller liknande - vad är det för tidsintervall på datan?

Skulle de på MGM:s mobil/mast-data eventuellt kunna se om denne har saktat in och stannat en stund med bilen för att kasta ut T:s redan avstängda mobil i skogen?

Hur länge skulle man behöva stanna för att det ska kunna anas ett stopp?

En mobil som är avstängd har ingen kontakt med nätet och kan därför inte spåras.
Med GPS data kan man få fram exakt plats på telefonen om den varit på slagen.
Spårning via masterna till exakt plats är omöjligt det är ett område på flera kilometer i radie.
Citera
2022-11-14, 18:24
Medlem
wingsawieis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Den kompisen jag hade som tog självmord förra året misstänkte dem droger . Men är det korttidsveekande så går det ur blodet . Och då var det bara 2 dagar efter .
Då borde det inte kunna ses efter 3 v. Så sa iaf polisen som var inblandad i hans ärende

man kan se vilka droger en (levande) person använt väldig lång tid efter intaget om man vill. med t ex håranalys kan man se 6 månader bakåt.

på en död person lär drogerna stanna i kroppen länge även i blod och urin eftersom kroppen inte fungerar som den ska.

enligt vad vi sett i tråden är det inte sannolikt att TT själv brukade droger.

skulle kunna ha blivit drogad, men det ser jag inte som speciellt sannolikt heller.
Senast redigerad av wingsawiei 2022-11-14 kl. 18:27.
Citera
2022-11-14, 18:24
Medlem
Anna-Helgas avatar
Har inte kunnat släppa riktigt, det någon skrev långt bak i tråden, angående ifall samtalet 02.30 var ett nödsamtal från en smartwatch eller mobil som aktiverades, vilket det väl absolut kan vara. Då kan isf telefon eller klocka ringa upp en i förväg inlagd nödkontakt. Så om TT lagt in AW, hon lyckas starta nödsamtalfunktionen på telefon eller klocka och då spelas hela tumultet in och det hör AW som meddelande på morgonen. Det kan förklara varför polisen och MP agerade så snabbt. Det kom ut i pressen angående meddelandet och försvann igen, men kanske polis/utredare inte vill att MGM ska veta att hela förloppet är inspelat och därför försvinner uppgiften från media ganska snart och bara samtalet 01.49 ligger kvar? Det kanske kan vara bra att ha som ess i rockärmen om MGM fortsätter neka och ljuga? Jag har följt tråden, läst ikapp och väntat på att någon ska ta upp detta, men ingen jag sett har skrivit mer om just nödsamtalfunktionen. Skickar med lite av det jag läst om nödsamtalfunktionen, finns för Iphone också.
"Så snart du trycker tre gånger på hemknappen startar Galaxy Watch antingen en nedräkning till SOS eller går direkt till den. När den väl startar skickar klockan ett sms som varnar nödkontakterna om att du behöver hjälp och ger en länk till din position på Google Maps. Dessutom kommer klockan att slå numret till den valda nödkontakten och försöka nå honom eller henne genom ett samtal på din klocka."
Citera
2022-11-14, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Har inte kunnat släppa riktigt, det någon skrev långt bak i tråden, angående ifall samtalet 02.30 var ett nödsamtal från en smartwatch eller mobil som aktiverades, vilket det väl absolut kan vara. Då kan isf telefon eller klocka ringa upp en i förväg inlagd nödkontakt. Så om TT lagt in AW, hon lyckas starta nödsamtalfunktionen på telefon eller klocka och då spelas hela tumultet in och det hör AW som meddelande på morgonen. Det kan förklara varför polisen och MP agerade så snabbt. Det kom ut i pressen angående meddelandet och försvann igen, men kanske polis/utredare inte vill att MGM ska veta att hela förloppet är inspelat och därför försvinner uppgiften från media ganska snart och bara samtalet 01.49 ligger kvar? Det kanske kan vara bra att ha som ess i rockärmen om MGM fortsätter neka och ljuga? Jag har följt tråden, läst ikapp och väntat på att någon ska ta upp detta, men ingen jag sett har skrivit mer om just nödsamtalfunktionen. Skickar med lite av det jag läst om nödsamtalfunktionen, finns för Iphone också.
"Så snart du trycker tre gånger på hemknappen startar Galaxy Watch antingen en nedräkning till SOS eller går direkt till den. När den väl startar skickar klockan ett sms som varnar nödkontakterna om att du behöver hjälp och ger en länk till din position på Google Maps. Dessutom kommer klockan att slå numret till den valda nödkontakten och försöka nå honom eller henne genom ett samtal på din klocka."
Detta tycker jag verkar vara något att spinna vidare på. Vettigaste inlägget på väldigt länge! Tack för det
Citera
2022-11-14, 18:33
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Japp, JJ har förlorat mycket i vikt, snabbt, som det verkar......

Då har JJ gått ner i vikt snabbt.....

Tjabba, jag såg ett "äldre" inlägg från Dig.

Om detta är sant. Svårt att vidimera förstås.

Men OM det är sant så får jag känslan av missbruk/bruk av någon drog...

Jag tänker närmast ett bruk av A-vitaminer, Amfetamin (MetAmfetamin.)
Då äter man inte så mycket, sover nästan ingenting det närmaste dygnen...

https://sv.wikipedia.org/wiki/Amfetamin

Amfetaminpåverkan innebär att användaren känner sig kreativ, får lust att aktivera sig och får stärkt självförtroende och mer ork.

Amfetaminets fysiska verkningar, det vill säga de effekter som ligger utöver det för brukaren dominerande ruset, beror på amfetaminets centralstimulerande verkan som bland annat motverkar sömn. Under ruset försvinner hunger- och törstkänslor, vilket kan få som bieffekt uttorkning och undernäring, speciellt vid längre tids påverkan.

Utöver ruset kan längre tids bruk i kombination med den karaktäristiska bristen på sömn leda till paranoida tankegångar hos brukaren (drogutlösta psykiska störningar).

Den molekylära bakgrunden till amfetamins effekter i det centrala nervsystemet är frisättning av dopamin (DA) och noradrenalin. DA tycks vara den viktigaste

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Nja, amfetamin gör en väldigt irrationell, OCD, typ. jag tror snarare på kokain. JJ verkar ha haft problem med vikten som ung ,utifrån de bilder som visats här i tråden, tills då nyligen.

Kokain gör en nykter när man druckit, skärpt och effektiv och höjer självförtroendet markant. En enklare forskningsstudie menar även på att man blir fysiskt starkare för en stund.[/quote]

Kokain då, det kan jag köpa. Men det är väl dyrare än Amfetamin, tror jag.
Men kokain kräver fler doser, typ nästintill hela tiden var att inte tappas "fokus".

Om det nu är så. Hur fick de råd till att köpa den där skiten.
Sälja vidare, kanske...
Blev avslöjade. TT ville kanske stoppa detta när hon letade efter den andra tjejen.

Amfetamin sitter kvar över ett dygn.

Jag tror nog att polisen har tagit prover på dessa MGM när blev inhämtade.

Även på TT. Kanske hon också blev "offer" för något hon fick i sin drink/läsk eller att glas vatten hemma hos JJ. Osannolikt iofs.

TEORI!
Citera
2022-11-14, 18:35
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Ny teori igen:
De har antingen kvävt T eller gett henne en överdos.
De 3 dunsarna som hörs är när de ska ta ut T fönstervägen, kroppen landar ju på taket där under först. En av grannarna sa ju att det lät som att taket skulle rasa in.
Sen de andra ljuden som lät som sparkar eller hammarslag, det är när en av de tar emot kroppen som åker nerför stegen som står där.

Jo jo o använt grepfan att putta med va?
Citera
2022-11-14, 18:36
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Gruppchefen för grova brott har uppgett att sista kontakt var till pojkvännen. Kl 02:30.

Det sa han i Efterlyst.

Tror du har fel där. Det är samtalet vid 01:49 som bekräftas i Efterlyst, av Rickard Finndahl gruppchef grova brott. Vi har nog bara en tidig uppgift från AB som styrker att samtalet vid 02:30 ägt rum.
Citera
2022-11-14, 18:39
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockdum
Det finns en privat väderstation inne på Tjädervägen i Vetlanda. Den visar den här nederbörden under natten.
03.00 - 04.00 1.7mm
04.00 - 05.00 1.4mm

Samt
16.00 - 17.00 5.5mm
19.00 - 20.00 0.2mm

https://imgur.com/a/lNhRuKT

Tack för det, det var väldigt bra info.
En del regn när TT "försvann".
Även efteråt.

Då är det väl under tiden som någon såg JJ rida i området.
Hon borde bli ganska blöt då...

Kanske hon red i panik...
Citera
2022-11-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga

Ja haha tycker också att det att konstigt att ingen övervägde det som möjlighet. Min klocka har dessutom två ggr försökt ringa upp (mot min vilja). Ena gången var av ett högt ljud dvs. inte röst och andra gången när jag skrek till högt typ nej stanna.
Citera
2022-11-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherLouie123
Det var nån i tråden som hade kollat på planlösningen och badrummet låg inte där som grannen hade beskrivit.

Jo badrummet ligger visst där grannen beskrivit, till vänster om ytterdörren.
Har nämligen varit i lägenheten innan JJ flyttade in.
Citera
2022-11-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Men det är ju flera grannar som har vittnat om ljuden vilken granne menar du? grannen under borde väl veta bättre? han säger ju att - Han vet det eftersom lägenheternas planlösningar är nästan identiska.

Ja, jag kan bekräfta att badrummet ligger till vänster om ytterdörren. Har varit i lägenheten.
Citera
2022-11-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GatlingGunnar
Personligen tycker jag att det ser ut som autism med tvångsinslag och kontrollbehov vilket även styrks av själva hästintresset i sig vilket tillåter för utövande av makt gentemot ett objekt i beroendeställning.

MH har inget hästintresse. Du blandar ihop JJ och MH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in