2022-11-12, 16:29
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tror att när man tar en annans liv, så har man fel i huvudet. En omgång spö hade man förstått. Detta är grövre brott än så.
Nu har åklagaren gått ut med att det stärkts så de kommer inte ut på länge... Som jag förstått idag. Men jag vet mer än detta, men kan inte återge det nu.

Även en omgång spö är ju inte ok.
Även en omgång spö kan ha dödlig utgång, såvida man inte först har sett till att få det tilltänkta offret att spöa blivit utredd och scannad för att se om det föreligger missbildningar i hjärnan som tyder på att det lätt uppstår blödningar.

Det här med att åka runt och få folk att prata genom att skrämma dem (tror bestämt att det var du som skrev det), det känns som om man tycker det är ok att det finns parallellsamhällen då. Lite som en egen rättegång.

Om du nu vet mer så är det väl din förbannade skyldighet som medmänniska till Tove att meddela det vidare.

Att hålla ett högt tonläge kommer man inte så långt med, gör om gör rätt.
Ifrågasätter dina inlägg på grund av den aggressiva tonen du har.

Det är lite teater över den.

Så återigen, om du nu vet så meddela det till de som utreder fallet, kanske är någon/några få här i detta forumet som gör det.
Men är säker på att de är intresserade av det du vet.

Chilla lite bara när du lägger fram det du har annars kanske du åker på förargelseväckande beteende 😉
Citera
2022-11-12, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
En del saker tycker jag talar emot en plötslig attack. Dels tidpunkten och stället som väljs för att lösa en konflikt, samt avsaknaden av skrik från både offer och gm.

Själv tror jag planerna började smidas på Nöjet efter bråket. J och M hittade på en anledning till att få med henne till lägenheten. Tror båda var med på det eftersom det troligen krävdes två personer att få ner och hålla tyst på T.

Vad gjorde TT på toa då? Spolade ned narkotika tycker jag låter som en mycket rimlig förklaring som ligger i paritet med det våld som utövades!
Citera
2022-11-12, 16:34
Medlem
Citat:
Hörsägen bara här på tråden, JJ blev aldrig dömd för detta...
Men nu sitter hon riktigt fast o åklagaren har gått ut med nu att häktningen har stärkts ytterligare. Så måste det visa att det de är jävligt Rökta. Blir party i Ystad med småtjejer.
O där får de se vilken klass de är i.
Smarrigt

Vadå är det misstänkta mordbrandsförsöket enbart en hörsägen? Var J aldrig misstänkt av polisens utredare för det? Är det en trådsanning att hon var misstänkt för att ha begått det?

Jag har hela tiden utgått från att hon var misstänkt för det, men att det inte ledde till något åtal i brist på bevisning och att utredningen inte kom någon vart. Det är alltså fel? Det är bara någon spekulant som påstår att någon ska ha sagt att J erkänt det för en senare pojkvän?
Citera
2022-11-12, 16:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tidigare mord i Vetlanda.

Tre mord har tidigare begåtts i Vetlanda mellan åren 1932 - 1986.

https://svenskamordfall.com/vetlanda/
Citera
2022-11-12, 16:44
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Men nu sitter hon riktigt fast o åklagaren har gått ut med nu att häktningen har stärkts ytterligare. Så måste det visa att det de är jävligt Rökta. Blir party i Ystad med småtjejer.
Smarrigt
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/fullt-pa-kvinnofangelset-i-ystad-fler-kvinnor-i-kriminella-natverk
Tyvärr inte det är fullt.........
Citera
2022-11-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det här med att de ”via sociala medier” meddelade att de vara nära platsen på morgonen…det är så sinnessjukt!

Kan det ha varit i panik när de upptäckte att de hade telefonerna med sig?

”Vi får snappa något flummigt härifrån så att inte polisen börjar ifrågasätta vad vi gjorde här IFALL! någon börjar rota i vår telefontrafik och var våra telefoner varit!”

Jag tror. Av hela mitt hjärta. Att den som gjorde det här mot Tuve…den personen trodde på fullaste allvar att den skulle komma undan med det.

De hade nog noll koll rakt igenom detta. Det är min slutsats redan.

Innan detta hade de ingen anledning att veta hur polisen jobbar när det blir PUG-tajm.

Så de satt nog med mobilerna i högsta hugg där. Och nu har någon stjärna på NOA eller var som helst hittat sånt som de kanske måste förklara då.

Ser redan tidslinjen i fupen framför mig. Blir svårt att snacks bort även om ett erkännande om minsta fel verkar sitta långt inne.

Nån kompis såg kanske de var ute i spenaten. Skickade frågande sms.
JJ (eller MH) svarar jag ska/är och hälsar på pappan. Tidiga vanor.

Vattentät alibi… Hon är ju hos PAPPA. Eller på väg. Hon kan ju inte ha lämnat en kropp på vägen då fattar ju alla!

Och innan dess så har det berättats för en granne att en kompis varit full och trillat i badrummet på sidan och nu sover i sängen. Så dunsarna har inget med människorov eller mord att göra.

Och morgonturen 04:00-05:45 (på fyllan?) med bilen hade inget som helst med gravfridsbrott att göra. Man är fri att köra vart man vill med körkort och egen (skriven på pappan) bil. Och de går efter Tel Aviv-tid så klockan var faktiskt en timme före, vad är knas med det?
Senast redigerad av Avel 2022-11-12 kl. 17:23.
Citera
2022-11-12, 16:46
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Något har ju uppenbarligen hänt mellan J och den där pojkvännen. Man får ju förmoda att J sannolikt haft fler pojkvänner, men såvitt vi känner till att det ryktas om så är det bara just den som hon gett sig på. Han måste ju ha gjort något extremt mot henne som hon inte kunde acceptera. Så antingen handlar det helt enkelt om något personbrott mot henne (läs: våldtäkt) eller så handlar det om att han var otrogen mot henne med någon annan. Svårt att se vad annars hon skulle få för sig att bränna ner hans hus för?

Hela tidslinjen är dock svår att få grepp om. Vi har fortarande inte fått någon Vetlandabo att klarlägga exakt NÄR det där bråket som skall ha splittrat kompiskretsen ägde rum heller...
Om hon är psykopat så räcker det att han gjorde slut, man får inte förnedra en psykopat/narcissist
Citera
2022-11-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Vad gjorde TT på toa då? Spolade ned narkotika tycker jag låter som en mycket rimlig förklaring som ligger i paritet med det våld som utövades!

Ingen aning. Men eftersom toaletten ligger precis vid ytterdörren kanske överfallet skedde när T ville lämna lägenheten. Hon kanske behövde gå på toa precis innan hon skulle cykla hem. Om hon hade skor på sig när hon hittades kan det vara en ledtråd till vart hon attackerades.
Citera
2022-11-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Det suger att bli dömd för mord. Att neka är det enda alternativ man har.

Måste suga ännu mer att åka fast för mord när man blånekat nån månad eller längre. Usch
Citera
2022-11-12, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Om hon är psykopat så räcker det att han gjorde slut, man får inte förnedra en psykopat/narcissist

Verkar inte riktigt som ni förstår vad jag säger. Jag säger alltså att sannolikheten att andra gjort henne oförätt (exempelvis andra pojkvänner) är ganska hög när man hunnit bli nästan 20, men det faktum att endast två personer tycks ha gjort saker som skall vara så pass graverande att hon tappat kontrollen på så vis att hon tagit till våldsamt uttryck vittnar om att det måste ha hänt något graverande mellan J och just dessa.

Hade J haft sådana extrema problem med exempelvis svartsjuka eller svårigheter att kontrollera sina impulser eller ilska så torde det finnas andra historier från årens lopp om henne som vittnar om det. Nu gör det ju inte det. Alltså är det någonstans ändå logiskt att anta att det måste ha skett något ändå ganska graverande mellan exet och J och mellan T och J.

Det finns ju inte ens någon historia som vi hört talas om där J tex tappat humöret i skolidrotten.... Finns liksom inga andra spår alls av något annat problematiskt beteende.
Citera
2022-11-12, 16:56
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Smarrigt

Varifrån får du din information om att det är hörsägen? Som du vet har du ju spritt en hel del missförstånd och tokigheter här i tråden sedan du äntrade, no offense. Så jag behöver en bekräftelse på den uppgiften för att tro det.
Citera
2022-11-12, 16:57
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Verkar inte riktigt som ni förstår vad jag säger. Jag säger alltså att sannolikheten att andra gjort henne oförätt (exempelvis andra pojkvänner) är ganska hög när man hunnit bli nästan 20, men det faktum att endast två personer tycks ha gjort saker som skall vara så pass graverande att hon tappat kontrollen på så vis att hon tagit till våldsamt uttryck vittnar om att det måste ha hänt något graverande mellan J och just dessa.

Hade J haft sådana extrema problem med exempelvis svartsjuka eller svårigheter att kontrollera sina impulser eller ilska så torde det finnas andra historier från årens lopp om henne som vittnar om det. Nu gör det ju inte det. Alltså är det någonstans ändå logiskt att anta att det måste ha skett något ändå ganska graverande mellan exet och J och mellan T och J.

Det finns ju inte ens någon historia som vi hört talas om där J tex tappat humöret i skolidrotten.... Finns liksom inga andra spår alls av något annat problematiskt beteende.
Inte svar på frågan kanske...det florerade uppgifter i tråden tidigare om att hon sprayat bitch på någons bil. Sant eller inte ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in