2022-11-03, 20:28
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vet du om det var avspärrningar på båda sidor av vägen?

Om man står där den röda pricken är. Och kollar in mot området så skulle jag säga att de var mer avspärrat på vänstra sidan (dvs ovanför vägen) och att polisen intresserade sig till de området.
Citera
2022-11-03, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Såhär då: TT mördas utomhus mellan 2.30 och 3.00, samt förflyttning av kroppen. Sen tillbaka till lägenheten, banka i väggar och golv, åka till MacDonalds med grannen, flytta cykeln och ta påsen . Varför känner du att det är logiskt?
Hm. Åka tillbaks till lägenheten är inte det minsta märkligt. Hittas dessutom mobilen i lägenheten så är det heller inte det märkligt att JJ går ut för att göra sig av med den. Men där står ju plötsligt grannen. Varpå hon körde en lögn om att mamman skulle köra henne till McDonalds. Men ändå valde hon att åka med grannen dit.
Citera
2022-11-03, 20:29
Medlem
Jag tror bråket eskalerade, hon bestämde sig för att gå därifrån, ringde pojkvännen och sa att hon skulle hem(medan hon var kvar) och MGM stoppade henne från att gå, ex ”du ska ingenstans” mm. Med tanke på att polisen satt tidpunkten för människorov till just den tidpunkt då röstmeddelandet spelades in borde det rimligtvis finnas något som indikerar att det är den tiden då hon hindras från att gå/hålls kvar/kidnappas.
Citera
2022-11-03, 20:29
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Fy vad tungt för dom, hoppas att mamman har mycket stöd från sina vänner, ja pappan med givetvis. det är så svårt att fatta hut detta kunde hända. jag har kollat MHs tiktok, och jag tycker hon verkar som en go tjej, man kan inte liksom ta in det här. Det går inte ihop i hjärtat. Det är bara tragiskt på alla sätt.

Kapten Klänning var också ansedd som en go kille som stred mot kvinnovåld.....ända tills det visade sig vilka hemska brott han begått.
Mina tankar går enbart till offrets anhöriga. Jag tror faktiskt GM:s föräldrar kan ha en speciell del i att det blev ett såpass tragiskt förlopp.
Citera
2022-11-03, 20:30
Medlem
Kontextuss avatar
Eftersom en del av deras restriktioner har tagits bort, bland annat tidningar och public media så kanske de just nu sitter och läser vad vi har skrivit. Både av nyfikenhet och för att få inspiration till hur de bäst kan försvara sig vid förhör
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Har du? Inte? Varför förutsätter du då att jag, som inte känner någon av dem inblandade personligen skulle gjort det.
Håller inte på och luskar om någonting, bor i stan och tänker inte bete mig som en respektlös idiot som ska hålla på och gräva i saker som inte angår mig, bara för att du, en anonym användare på Flashback ska stilla ditt begär.
Får jag höra saker så får jag, men kommer inte hålla på som en jäkla gam.
Du verkar vara en väldigt knepig människa.

Jag är inte missbrukare inte kriminell men står för min nyfikenhet. Knepig kanske men det är alla människor på sitt sätt. Men i en så liten ort som Vetlanda har man väl kompis som är kompis….Eller är detta så känsligt så man kan mista livet om man snokar?
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Utan att vara insatt i det aktuella dramat/fallet så är detta standard instruktioner från en försvarare. Mycket tårar och liknande media inte ser, med detta sagt kan jag inte yttra mig om hur det exakt gått till under dessa förhör. Ni tror alla är skadad för livet? jag har fått många brev av ex- klienter som tyder på det motsatta. Sitta är heller inte så allvarligt som media får det att låta, det är värre att bli lobbad då får du en blå madrass och ingenting mer... Men det är saker man inte ska fokusera eller prata om.

Att sitta är kanske inte så farligt för en kriminell eller kriminell wannabe men vi pratar två ”vanliga” flickor som har suttit med restriktioner i över två veckor. Tror inte de kan alla knep och kör med ”ingen kommentar” igenom förhör efter förhör. De längtar efter sina mammor och vill att detta ska vara en riktigt läskig dröm. Deras vän är död och det är högst sannolik att de är skyldiga.
Citera
2022-11-03, 20:31
Medlem
R.E.R.R.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
Vad snackar du för skit? Det här är kvinnor som har gjort detta. Fan ska ni extremfeminister alltid försöka skylla det på män?
Kvinnor mördar utan att behöva "ha testosteron" i kroppen. What the actual fuck.

Man börjar som man bli ganska van vid det tyvärr, så man tar inte åt sig längre.
Ser det som vanligt när män blir påhoppade av hit deras hormoner fungerar och hur aggressiva de är.
Att det är människor som är lite bakom och inte riktigt ser hur verkligheten ser ut 😂
Kan väl säga så mycket som så att det är oftast inte jag som är sur och grinig i relationen som jag lever i.
Men det är ju en tanke även om den inte kom så långt.

Det finns många bra kvinnor och många bra män och givetvis fler som är bra, men alla som är dåliga är dåliga oavsett vad de har för kön nationalitet ålder osv osv.
Men här har vi två unga kvinnor som inte är några andra än två av den dåliga sorten, man kan inte försvara handlingen att de tillsammans har dödat en människa som hade hela livet framför sig, som skadat en hel familj och orsakat ett trauma som aldrig läker.

Kan inte föreställa mig smärtan av att förlora ett barn och vill aldrig uppleva det, föräldrarna går först det är så det ska vara.
Citera
2022-11-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Men nu är det faktiskt så att hon dog i lägenheten, finns ingenting absolut ingenting som säger emot det

Finns det inte ?
Hur kan du exempelvis veta att TTs hjärta slutat slå i lägenheten ?
Hur kan du veta att TT var i lägenheten och inte bara mobilen ??.
Har någon sett eller hört att TT gått in i porten.
Har någon sett eller hört TT lämna huset ?.

Visst det är troligt att TT misshandlades och ströps i lägenheten. Men det är absolut inte omöjligt att TT dog ute. Polisen kanske vet men troligtvis inte du.

Bråk ute och snabbt in i bil är inte som jag ser det en omöjlighet.
Det huvudsakliga är ändå att TT hittats även om alltihop är oerhört tragiskt 🖤
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-11-03 kl. 20:46.
Citera
2022-11-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Om man står där den röda pricken är. Och kollar in mot området så skulle jag säga att de var mer avspärrat på vänstra sidan (dvs ovanför vägen) och att polisen intresserade sig till de området.

Tack! Kan du uppskatta hur långt in i skogen polisen gick, från vägen sett?
Citera
2022-11-03, 20:36
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
MH målar sig själv som "170, är afro, har svarta ögon, Tomboy, deprimerad, idrottar och håller på med musik, inte festar, är känslomässigt instabil, vill bli bonde, har dålig humor, är allmänt efterblivenheten"

Sen kollar man BO som rider häst, vill bli sjuksköterska, halvgermansk och ljushyad med rött hår räcker långt för att provocera MH. Det är svart på vitt att MH vill vara edgy och sticka ut, att med sitt psykiska tillstånd mörda någon låter inte alls osannolikt och varför inte göra det på raka motsatsen till sig själv, luktar som ett hatbrott som tillslut kröp fram.

Dessutom korrelationer med psykisk ohälsa bland adoptivbarn
BO rider inte häst men JJ gör. Tove läste en tid i Linköping till läkare hennes tvillingsyter till sjukgymnast.
Citera
2022-11-03, 20:37
Medlem
max 12 år på ena samt max4 på den andra för medhjälp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in