2026-08-01, 08:26
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Vill inte koppla mitt konto till något jag inte vet om det drar avgifter eller försöker få kontroll över mig på något sätt. Blir tyvärr tvungen att skaffa det ändå nu, eftersom alla förväntas ha det.

Jag har ett separat konto för swish och debit kort där jag själv lägger in pengar. Lönen har jag på ett annat konto och så för jag över pengar då och då.

Har haft det upplägget i många år, långt innan det fanns beloppsgränser och dylikt.
Citera
2026-08-02, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Jag undrar, vad är det för äckliga människor som inte skaffar swish?

Samma när man ska köpa något begagnat. Oftast ruttna människor som inte har swish, utan vill ha det kontant.

När ska människor anpassa sig till samhället och använda swish?
Hur kan man få sådana ruttna människor att skaffa swish?

Liksom, visst, jag kan öppna toan åt dem för 5 kr, men nästa gång finns det ingen där som kan öppna toan åt dem och då pissar de på sig... för att de är så ruttna att de inte skaffar swish.

Är ju snarare hjärndöda idioter som skaffar swish.

swishavgiften ligger ju på upp till 3kr beroende på bank så istället för att toan kostar 5kr med ett mynt så höjer de priset oftast till en tia alternativt går kommuner och skattebetalare med ännu mer förlust på betaltoaletter för att berika bankerna om de inte höjer priset.

Detsamma gäller butiker som säljer snus,tobak eller småskit som läsk och glass med swish.
För att täcka swishavgiften höjer de priserna i onödan och kunderna blir förlorare ju fler som betalar med swish eller kort.
Citera
2026-08-02, 08:29
Medlem
llundberg57s avatar
Varför ska man skaffa något man inte behöver eller vill ha? Släng dig i väggen ditt jävla missfoster.
Citera
2026-08-02, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritsgubben
swishavgiften ligger ju på upp till 3kr beroende på bank så istället för att toan kostar 5kr med ett mynt så höjer de priset oftast till en tia alternativt går kommuner och skattebetalare med ännu mer förlust på betaltoaletter för att berika bankerna om de inte höjer priset.

En toaavgift på 5 eller 10 kr är knappast för att gå med någon vinst oavsett utan bara för att hålla folk borta som bara vill hänga där eller vandalisera.
Citera
2026-08-02, 12:32
Medlem
Gugugagas avatar
Jag har inte Swish och är ganska stolt över det.
Citera
2026-08-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Man kan inte ha swish om man inte har mobilt bankid.
För att kunna få mobilt bankid måste du ha ett giltigt pass.

Funkar bra med nationellt ID-kort också, åtminstone på min bank.

Själv har jag självklart Swish. Mycket smidigt vid betalning mellan privatpersoner, på marknader m.m. Jag har också börjat använda det när jag handlar på nätet.
Senast redigerad av LezFear 2026-08-02 kl. 16:00.
Citera
2026-08-02, 16:36
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Funkar bra med nationellt ID-kort också, åtminstone på min bank.

Själv har jag självklart Swish. Mycket smidigt vid betalning mellan privatpersoner, på marknader m.m. Jag har också börjat använda det när jag handlar på nätet.

Jo men han hadde inte det heller.
Citera
2026-08-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
En toaavgift på 5 eller 10 kr är knappast för att gå med någon vinst oavsett utan bara för att hålla folk borta som bara vill hänga där eller vandalisera.

Absolut och 5kr är lagom.

10kr som många höjer till pga swish är svindyrt för att gå på muggen.
Citera
2026-08-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Jag har inte Swish och är ganska stolt över det.

Förklara, vad är det som gör dig stolt?
Det är oerhört smidigt att ha swish i många anseenden. Varför är du stolt att inte använda det?
Citera
2026-08-02, 22:47
Medlem
Citat:

Kan man inte planera sina behov bättre än att man måste betala för att gå på en toalett så är det det största misstaget.
Citera
2026-08-02, 22:55
Avstängd
Citat:

Måste ju bli jättedyrt. Betalar för att gå på en toalett ungefär var femte år och då kostar det fem kronor mer den gången.
Får räkna lite. Ja det blir ju för fan 1kr per år skiten kostar.
Nej nu får jag säga upp swishen.
Tack för att du öppnade mina ögon.
Citera
2026-08-02, 22:58
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Varför skulle man? Använd kontanter istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in