2022-10-17, 02:27
Medlem
flottollons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXoyKillSs
Har inte swish tack och lov
Swish kan både vara bra o dåligt samtidigt
(Storebror ser dig) men flr en 5hundrimg eller 2 kan de väl kvitta
Citera
2022-10-17, 03:05
Medlem
xXoyKillSss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flottollon
Swish kan både vara bra o dåligt samtidigt
(Storebror ser dig) men flr en 5hundrimg eller 2 kan de väl kvitta

Skaffa kontanter istället, din storebror blir nog gladare då. Finns inget bra med swish, värst är klarna.
Citera
2022-10-17, 03:07
Medlem
Akvavitaes avatar
Folk anser väl att det fortfarande är uppenbart att man ska kunna betala kontant? Ärligt talat så har jag inte behövt swish förutom när jag behöver knark.
Citera
2022-10-17, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Jag undrar, vad är det för äckliga människor som inte skaffar swish?

Stött på många sådana kufiska människor som inte ens kan swisha för att öppna betaltoan.
Oftast äldre människor, i många fall har de också ett gammalt ruttet härk som "telefon".

Jag menar, man kan köpa en swishkapabel mobil för 300 kr:
https://www.blocket.se/annons/goteborg/moto_e6_play__32gb/103523181

Android 9 räcker gott för swish.

Samma när man ska köpa något begagnat. Oftast ruttna människor som inte har swish, utan vill ha det kontant.

När ska människor anpassa sig till samhället och använda swish?
Hur kan man få sådana ruttna människor att skaffa swish?

Liksom, visst, jag kan öppna toan åt dem för 5 kr, men nästa gång finns det ingen där som kan öppna toan åt dem och då pissar de på sig... för att de är så ruttna att de inte skaffar swish.

VI kanske inte är fattiga och har våra pengar på en sketen svettig fattig svensk bank?

Och har Bankkonto i ett lite finare land? Med bättre förmåner än vad Sveriges skit banker har. TEX
Citera
2022-10-17, 14:44
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Vad är det för äckliga människor som alltid tar till adjektivet "äcklig" för att beskriva människor man stör sig på? Det är så otroligt överdrivet och fjantigt.
Citera
2022-10-17, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Vad är det för äckliga människor som alltid tar till adjektivet "äcklig" för att beskriva människor man stör sig på? Det är så otroligt överdrivet och fjantigt.
Fjortisar skulle jag tro. Mycket mer hjärnkapacitet kan de inte ha. Extremt barnsligt att inte kunna acceptera andras livsval
Citera
2022-10-17, 15:19
Medlem
Det är en mänsklig rättighet att vägra både smartphone och swish. De som erbjuder tjänster som kostar pengar bör vara skyldiga att tillhandahålla alla legala betalmetoder.
Citera
2022-10-17, 15:21
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:

Stött på många sådana kufiska människor som inte ens kan swisha för att öppna betaltoan.
Oftast äldre människor, i många fall har de också ett gammalt ruttet härk som "telefon".

Jag menar, man kan köpa en swishkapabel mobil för 300 kr:
https://www.blocket.se/annons/goteborg/moto_e6_play__32gb/103523181

Android 9 räcker gott för swish.

Samma när man ska köpa något begagnat. Oftast ruttna människor som inte har swish, utan vill ha det kontant.

När ska människor anpassa sig till samhället och använda swish?
Hur kan man få sådana ruttna människor att skaffa swish?

Liksom, visst, jag kan öppna toan åt dem för 5 kr, men nästa gång finns det ingen där som kan öppna toan åt dem och då pissar de på sig... för att de är så ruttna att de inte skaffar swish.
Hur mår du egentligen?
Citera
2022-10-17, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

De som inte lärt sig vad ordet ifråga betyder och hur det skall användas. Ordet "ruttet" som ts använder betyder också något annat än vad denne avsett att det skulle passa in på.
Citera
2022-10-17, 15:52
Medlem
Själv stör jag mig mest på de som har swish och som inte använder QR-scannern när de ska betala på mitt loppis
Citera
2022-10-17, 19:51
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Jag använder inte swish, varför tycker du att jag är äcklig?
Du är ju onekligen inte äcklig för att du promotar swish...
Citera
2022-10-17, 20:34
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMeltdown
Jag använder inte swish, varför tycker du att jag är äcklig?

Du har missuppfattat inlägget. Det är inte när man låter bli att skaffa swish, som man är äcklig.

Det är när man låter bli att skaffa swish, och sedan får problem i samhället, som typ inte kunna betala för saker och ting, får problem i privataffärer, får problem att betala dittan och dattan, får problem i självbetjäningsbutiker, som man är äcklig.

Helt enkelt, när man självmant väljer bort något vitalt i samhället.

Ta det såhär:
Om du har skadat ben, och du kan gå med kryckor.
Men nu väljer bort kryckor av någon urlöjlig principsak (typ som "Har jag kryckor kan man lättare känna igen mig i kameror" eller något sådant fånigt), och nu inte kan gå alls, och nu inte kan ta del av samhället.

Det är då man är äcklig, för då väljer man bort något vitalt, och sedan får problem som man inte kan lösa, och särskilt när man sedan skyller problemen på samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in